Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting jeg lurer på. Finnes ikke det en innebygget task manager som vise hvor mye av rammen som er brukt. Ikke minst åpne programmer. Når man drar ned rulleganinen kan man ikke styre blåtann,wlan osv. (tidligere galaxy s2 eier). Virker så xperia har fjernet mangen av funksjonene...:-S i operativsystemet

De funksjonene du snakker om er ikke Android funksjoner men en crappy Samsung modul for kontroll av programmer som bruker mer strøm og minne en hva som er ønskelig, bloatware kalles det. Går du inn i instillinger --> applikasjoner finner du den originale manageren.

Som sagt er det en oppdatering til kameraet på vei, det er en software feil og ikke hardware problemer.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Ting jeg lurer på. Finnes ikke det en innebygget task manager som vise hvor mye av rammen som er brukt. Ikke minst åpne programmer. Når man drar ned rulleganinen kan man ikke styre blåtann,wlan osv. (tidligere galaxy s2 eier). Virker så xperia har fjernet mangen av funksjonene...:-S i operativsystemet

De funksjonene du snakker om er ikke Android funksjoner men en crappy Samsung modul for kontroll av programmer som bruker mer strøm og minne en hva som er ønskelig, bloatware kalles det. Går du inn i instillinger --> applikasjoner finner du den originale manageren.

Som sagt er det en oppdatering til kameraet på vei, det er en software feil og ikke hardware problemer.

 

Ser virkelig fram til den camera oppdatgeringen. Noen bilder blir faktisk veldig uklare nå. Det er ikke akseptabelt. Denne skal jo ta bedre bilder enn nokia n8 og samsung galaxy s2. Litt derfor jeg kjøpte den. Merker et annet minus med denne mobilen. Den bruker 5-6 sekunder på å åpne sms -threaden til enkelte personer. Kun dem jeg har sendt MYE meldinger med. Dette var ikke et problem med galaxy s2. Forslag?

 

Bildegalleriet har også en delay, når jeg skal se på bilder. Må vente i noen sekunder før bilde blir helt klart. Dette problemet hadde jeg på nokia n8, men det kan forklares med mangen megapixler og liten prosessor. Burde ikke slike delays være borte med en 1.5ghz dual core prossessor?

 

Batteriet er fryktelig dårlig når man virkelig bruker mobilen. Standby'en er bra da:)

Lenke til kommentar

Jaja folkens, da testet jeg to toppmodeller i går kveld.

Den ene med skjerm på 4,7" den andre er direkte konkurrent til Xperia S.

Vi snakker om HTC One X og One S.

One S er altså direkte konkurrent til Xperia S så skal skrive litt her om hvordan de er opp mot hverandre.

Design: Xperia S er en langt penere og mer spennende telefon, One S fremstår faktisk kjedelig og gav meg bare følelsen av å ha min egen Desire HD i hendene (vi snakker to år gammel telefon) bare en anelse mer feminin. Både One S og Xperia S har skjermen av den lange typen i 16:9 format, så også denne er tenkt som multimediatelefon. Problemet med dette er at skjermen til Xperia S er 720p altså HD, mens One S kun er 540p. At skjermen til Xperia S dessuten viser mer naturtro farger og generelt er skarpere (til tross for One S' AMOLED skjerm) gjør den totalt knuser One S på dette punktet. 2-0 i favør Xperia S. Så vil jeg snakke litt om stabilitet og OS, One S og One X kjørte begge ICS, flott! Eller? Begge telefonene fremsto ustabile, One S krasjet mens jeg bladde gjennom menyene og One X krasjet hver gang jeg prøvde å åpne kameraet.... understreker nok en gang at Sony nok gjorde rett i å utruste Xperia S med 2.3.7!

Xperia S 3 One S 0.

One S er kjapp, men er vannskelig å si om den er kjappere eller ikke ved å kun ha bladd i menyer, surfet på nett og spilt Angry Birds. Om noe vil jeg si Xperia S er kjappere ved surfing (noe som er merkelig da ICS skal gjøre telefoner kjappere ved surfing) men tar det ikke med i betraktningen da dette sannsynligvis skyldes nettverket.

Så musikk og lydkvalitet. Sangene som ble spilt var Veronica Maggio - Satan i Gatan, Avicii - Sunshine og Dr. Dre - Still D.R.E. Lyden er absolutt i toppsjiktet til å være en mobiltelefon, men den er ikke så god som lyden Xperia S leverer (punktum).Bekymrer meg også at de ikke la med noe klassisk for å virkelig vise frem lydbildet, dette viser enten at fokuset har ligget utelukkende på bass eller rett og slett mangel på kunnskap.

Her vil jeg også gi Xperia S et poeng.

Totalt

Sony Xperia S 4 poeng

HTC One S 0 poeng

 

Er litt overrasket selv, men Xperia S er rett og slett en fantastisk telefon!

 

Du er så objektiv og flink når du skriver, mobifil. Men kanskje du skal bruke telefonen din litt også. Ikke bare bruke tiden din på å prøve å bevise for verden at den er mye bedre enn alle andre på absolutt alle områder.

 

Og ja, One X er laget med et kamera du ennå ikke kan åpne. Det kommer ikke før en oppdatering ventet i Q4.

 

Hehe....

Prøver faktisk å være objektiv, prøver alltid å være det. Har en drøss med telefoner, så Xperia S er bare en av fryktelig mange. Men det kan jeg si med en gang, Xperia S er den beste telefonen jeg har sett som allrounder! Er lenge siden en telefon har bergtatt meg slik Xperia S har gjort.

 

Hva gjelder kameraet til One X vil jeg presisere at kameraet hadde fungert tidligere (ifølge HTC folket) da det var bilder i galleriet, så var nok bare særdeles ustabilt. Verre var det med One S, hvor det virket som den ikke taklet at man blar litt skikkelig i menyen og bestemmer seg dermed for å kutte. Den låste seg såpass at man måtte kjøre en tvungen restart (av/på knapp + volum ned i 10sekunder) å det er ikke et bra tegn. For meg virker det da som svakheten faktisk ligger i chipsettet, men det kan sikkert utbedres med en oppdatering av ICS. Å det er det som er mye av poenget med min omtale, mangelen på ICS er vell heller positiv en negativ i dag!

 

Det kan veldig godt hende jeg kjøper en One X også når den tid kommer. Men jeg tror HTC skal få problemer med å rettferdiggjøre at One S med dårligere skjerm, kamera, mindre batteri og dårligere lyd koster nesten tusen kroner mer en Xperia S.

 

Poenget er vel at du åpenbart ikke har testet telefoner med ferdig programvare. Og at One S er dårligere på noen områder spiller vel ingen som helst rolle når One X er toppmodellen :p Mer relevant er faktisk toppmodell One X mot toppmodell Xperia S. Og enda mer relevant er toppmodellen One X mot toppmodellen Xperia S når One X først er på markedet med ferdig programvare.

 

Og mangelen på ICS er ikke positiv. Det er sikkert et bedre valg hvis Sony ikke var klar med en helt fungerende modifisert utgave av ICS når telefonen kom, men selvsagt er det ikke bedre å ha en fungerende 2.3 enn en fungerende ICS. ICS har dessuten vist seg å være en ganske major oppdatering. Om det har et par barnesykdommer som ikke finnes på 2.3, så tror jeg ikke det er nok til å hevde at du ikke burde ha ICS når det er blitt fire måneder eller noe siden det kom. Jeg tror nok One-serien og alle andre som kommer ferdig med 4.0 kjører ganske så bra fra første stund når de er å finne i butikken :)

 

Lydkvalitet og skjermen kan godt være bedre på Xperiaen enn på One S, men du kan virkelig ikke gi Xperia enda et av de fine poengene dine for at den er finere. Jeg synes ikke den er finere. Altså ikke særlig objektivt skrevet ;) Og det er et faktum selv ikke du kan si noe imot at den har dårligere byggekvalitet. Burde ikke noen få et "poeng" her? :)

 

Det finnes altså flere punkter enn de du framhever, så vi kan vente en uke eller to til de kommer i butikk, så får vi se :) Jeg har faktisk fortsatt troen på HTC selv om kameraet ikke fungerer i en uferdig utgave.

Lenke til kommentar

Han bekreftet jo bare at Xperia S er et bedre valg enn HTC modellene som nettopp kom ut, hva er galt med det? Eier du en av modellene og føler deg angrepet?

 

Dessuten så ville jeg kalt en mobil med slike defekter som at kamera ikke fungerer som halvferdig :p

 

Jeg vil også kalle en telefon som ikke har kommet på markedet for halvferdig. Du får følge litt med. Ingen av de har kommet ut, ingen kan bekrefte at noe er bedre enn noe som faktisk ikke har kommet i ferdig utgave. Tror du HTC sine telefoner vil henge seg hele tiden når de kommer ut? Tror du telefonen vil krasje hver gang du åpner kameret? Jeg er ganske sikker på at de ikke vil det.

 

Og nei, jeg føler meg ikke angrepet. Jeg bare synes det var en latterlig sammenligning. Jeg liker HTC veldig godt, og vurderer One S. Men jeg vurderer også Xperia S, derfor er jeg i tråden :)

Lenke til kommentar

Hvordan er kameraet på denne telefonen sammenlignet med Galaxy S2 og iPhone 4S? Jeg har lest flere tester og det virker som det er forskjellige meninger om kamerakvaliteten blant de forskjellige testerne.

 

Broren har Galaxy S2, og han syns Xperia S tar bedre bilder.. Har ikke iPhone 4S, men har Xperia Arc og jeg syns Xperia S er bedre enn Xperia Arc :)

Lenke til kommentar

Jaja folkens, da testet jeg to toppmodeller i går kveld.

Den ene med skjerm på 4,7" den andre er direkte konkurrent til Xperia S.

Vi snakker om HTC One X og One S.

One S er altså direkte konkurrent til Xperia S så skal skrive litt her om hvordan de er opp mot hverandre.

Design: Xperia S er en langt penere og mer spennende telefon, One S fremstår faktisk kjedelig og gav meg bare følelsen av å ha min egen Desire HD i hendene (vi snakker to år gammel telefon) bare en anelse mer feminin. Både One S og Xperia S har skjermen av den lange typen i 16:9 format, så også denne er tenkt som multimediatelefon. Problemet med dette er at skjermen til Xperia S er 720p altså HD, mens One S kun er 540p. At skjermen til Xperia S dessuten viser mer naturtro farger og generelt er skarpere (til tross for One S' AMOLED skjerm) gjør den totalt knuser One S på dette punktet. 2-0 i favør Xperia S. Så vil jeg snakke litt om stabilitet og OS, One S og One X kjørte begge ICS, flott! Eller? Begge telefonene fremsto ustabile, One S krasjet mens jeg bladde gjennom menyene og One X krasjet hver gang jeg prøvde å åpne kameraet.... understreker nok en gang at Sony nok gjorde rett i å utruste Xperia S med 2.3.7!

Xperia S 3 One S 0.

One S er kjapp, men er vannskelig å si om den er kjappere eller ikke ved å kun ha bladd i menyer, surfet på nett og spilt Angry Birds. Om noe vil jeg si Xperia S er kjappere ved surfing (noe som er merkelig da ICS skal gjøre telefoner kjappere ved surfing) men tar det ikke med i betraktningen da dette sannsynligvis skyldes nettverket.

Så musikk og lydkvalitet. Sangene som ble spilt var Veronica Maggio - Satan i Gatan, Avicii - Sunshine og Dr. Dre - Still D.R.E. Lyden er absolutt i toppsjiktet til å være en mobiltelefon, men den er ikke så god som lyden Xperia S leverer (punktum).Bekymrer meg også at de ikke la med noe klassisk for å virkelig vise frem lydbildet, dette viser enten at fokuset har ligget utelukkende på bass eller rett og slett mangel på kunnskap.

Her vil jeg også gi Xperia S et poeng.

Totalt

Sony Xperia S 4 poeng

HTC One S 0 poeng

 

Er litt overrasket selv, men Xperia S er rett og slett en fantastisk telefon!

 

Du er så objektiv og flink når du skriver, mobifil. Men kanskje du skal bruke telefonen din litt også. Ikke bare bruke tiden din på å prøve å bevise for verden at den er mye bedre enn alle andre på absolutt alle områder.

 

Og ja, One X er laget med et kamera du ennå ikke kan åpne. Det kommer ikke før en oppdatering ventet i Q4.

 

Hehe....

Prøver faktisk å være objektiv, prøver alltid å være det. Har en drøss med telefoner, så Xperia S er bare en av fryktelig mange. Men det kan jeg si med en gang, Xperia S er den beste telefonen jeg har sett som allrounder! Er lenge siden en telefon har bergtatt meg slik Xperia S har gjort.

 

Hva gjelder kameraet til One X vil jeg presisere at kameraet hadde fungert tidligere (ifølge HTC folket) da det var bilder i galleriet, så var nok bare særdeles ustabilt. Verre var det med One S, hvor det virket som den ikke taklet at man blar litt skikkelig i menyen og bestemmer seg dermed for å kutte. Den låste seg såpass at man måtte kjøre en tvungen restart (av/på knapp + volum ned i 10sekunder) å det er ikke et bra tegn. For meg virker det da som svakheten faktisk ligger i chipsettet, men det kan sikkert utbedres med en oppdatering av ICS. Å det er det som er mye av poenget med min omtale, mangelen på ICS er vell heller positiv en negativ i dag!

 

Det kan veldig godt hende jeg kjøper en One X også når den tid kommer. Men jeg tror HTC skal få problemer med å rettferdiggjøre at One S med dårligere skjerm, kamera, mindre batteri og dårligere lyd koster nesten tusen kroner mer en Xperia S.

 

Poenget er vel at du åpenbart ikke har testet telefoner med ferdig programvare. Og at One S er dårligere på noen områder spiller vel ingen som helst rolle når One X er toppmodellen :p Mer relevant er faktisk toppmodell One X mot toppmodell Xperia S. Og enda mer relevant er toppmodellen One X mot toppmodellen Xperia S når One X først er på markedet med ferdig programvare.

 

Og mangelen på ICS er ikke positiv. Det er sikkert et bedre valg hvis Sony ikke var klar med en helt fungerende modifisert utgave av ICS når telefonen kom, men selvsagt er det ikke bedre å ha en fungerende 2.3 enn en fungerende ICS. ICS har dessuten vist seg å være en ganske major oppdatering. Om det har et par barnesykdommer som ikke finnes på 2.3, så tror jeg ikke det er nok til å hevde at du ikke burde ha ICS når det er blitt fire måneder eller noe siden det kom. Jeg tror nok One-serien og alle andre som kommer ferdig med 4.0 kjører ganske så bra fra første stund når de er å finne i butikken :)

 

Lydkvalitet og skjermen kan godt være bedre på Xperiaen enn på One S, men du kan virkelig ikke gi Xperia enda et av de fine poengene dine for at den er finere. Jeg synes ikke den er finere. Altså ikke særlig objektivt skrevet ;) Og det er et faktum selv ikke du kan si noe imot at den har dårligere byggekvalitet. Burde ikke noen få et "poeng" her? :)

 

Det finnes altså flere punkter enn de du framhever, så vi kan vente en uke eller to til de kommer i butikk, så får vi se :) Jeg har faktisk fortsatt troen på HTC selv om kameraet ikke fungerer i en uferdig utgave.

 

Det er naturlig å sammenligne Xperia S med One S da begge er cirka lik i pris og begge har 4,3" skjerm. One X må du heller sammenligne med Xperia Ion. Ja utseende er en smaksak, men at One S føles gammel er en realitet, bare se på bilder av telefonen så ser du det selv. Man kan si så mangt om bygge kvaliteten til Xperia S men realiteten er at den fremstår solid bygget. Hva gjelder ICS vil jeg spørre deg om du har prøvd en telefon før og etter oppdatering til ICS? Det er flere meldinger om at bla,SGSII har blitt både ustabil og tregere etter oppdatering, problemet er at selve ICS ikke er ferdig ikke hvilken programvare de forskjellige produsentene pakker inn i telefonen.

Lenke til kommentar

Telefonen var i hus for rundt 3 timer sia, og har brukt den non-stop siden da!

 

For en TELEFON! Skjermen er utrolig bra, og du kan virkelig se det hvis du ser på en av de 2 videoene som kom med telefonen. DET er sykt!

 

SmartTags'ene var kjekke, men jeg synes det var litt dumt at det ikke gikk an å bruke samme tag til å aktivere igjen, etter man har gjerne deaktivert WiFi, lyd osv. Det var litt teit synes jeg. Gikk heller ikke an å legge til en handling som aktiverte flymodus til en smarttag, var relativt lite handlinger man kunne gjøre, litt kjipt.

 

Kan også si at dekselet bakpå ikke er mye å skryte av. Mitt er nå løst, eller, det vil si at det liksom ikke sitter fast men er ikke så løst at dekselet detter av bare av å se på det :p

 

Det som er enda kjipere, er at man ikke kan åpne skjermen ved å trykke på hjem-knappen. Selv om det er touch burde det være slik at skjermen lyste opp når man trykte på hjem i dvalemodus. Litt stress å måtte trykke på knappen på toppen hver gang, og knappen var ikke akkurat lett å trykke ned :p

 

Men dette er bare bagateller! Fantastisk telefon ellers! Ser frem til Ice Cream versjonen til Android.

 

Nå må jeg bare lade telefonen. 48% batteri forsvant på de timene jeg satt med den, med 50% lysstyrke..

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som lurer på hvor i hel**** psstore blir av?

 

Har søk opp på nettet og det virker som den er tilgjengelig via en en app som heter lets start psstore eller noe i den dur, men jeg kan ikke finne appen. Har prøvd og oppdatere tlf men det er ingen oppdateringer for øyeblikket. Finner den heller ikke på sony sin del av market. Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Det er naturlig å sammenligne Xperia S med One S da begge er cirka lik i pris og begge har 4,3" skjerm. One X må du heller sammenligne med Xperia Ion. Ja utseende er en smaksak, men at One S føles gammel er en realitet, bare se på bilder av telefonen så ser du det selv. Man kan si så mangt om bygge kvaliteten til Xperia S men realiteten er at den fremstår solid bygget. Hva gjelder ICS vil jeg spørre deg om du har prøvd en telefon før og etter oppdatering til ICS? Det er flere meldinger om at bla,SGSII har blitt både ustabil og tregere etter oppdatering, problemet er at selve ICS ikke er ferdig ikke hvilken programvare de forskjellige produsentene pakker inn i telefonen.

 

Joda, er vel greit å sammenligne de. Men One X er HTCs beste uansett. Mener du ikke at Xperia S er markedets beste telefon? Da burde den vel strengt tatt sammenlignes med de beste, eller? Uansett hva de måtte koste :) Kommer Ion hit forresten?

 

Jeg har ikke prøvd en telefon oppdatert til ICS. Jeg vet at SII sliter. Har ikke sett at det er særlig problemer med Sensationmodellene. Og igjen har ikke Galaxy Nexus særlig problemer, kanskje noe i starten. Hvorfor skal det da være noe galt med ICS? I tillegg har ytelsen blitt forbedret ganske så mye på alle som er oppdatert.

 

Ja, det er en "realitet" at One S føles gammel. Fantastisk argument. Hvis du får assosiasjoner til DHDen din bare fordi du holder en HTC, er det ditt problem. Noen liker HTCs design, andre ikke. Og angående byggekvalitet, så slår ikke plastikk dette.

 

Men jeg gidder ikke diskutere lengre. Merker at jeg liker Xperia S dårligere når jeg diskuterer mot folk som liker den "altfor" godt :p Og det er ikke målet mitt.

Lenke til kommentar

Kan ikke dere droppe det vs preiket. Dette er tråd om Xperia S telefonen, så å preike videre på en liten "den mot den" på forrige side, er ikke nødvendig.

 

Batterilevetiden ja.. Brukte vel rundt 2t 30 min, så var 50% unnagjort. Men dette var første gang, og batteriet skal jevne seg ut etter noen dager/en ukes tid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener dere om batteri levetiden på telefonen.

Vurderer denne som en erstatning for min ødelagte Galaxy s2.

Og hadde vært fint om telefonen overlever et par dager uten å lades.

Da med veldig lite bruk.

 

Batteriet tømmes fryktelig mye fortere enn noen annen telefon jeg har hatt, så du bør helst gå med laderen i lomma(spøk) . Regner med dette vil bli fikset på ganske så snarlig....

Men jeg hadde kjøpt Xperia S i 10 av 10 tilfeller forran gamle S2

Lenke til kommentar

Jeg har kvittet meg med galaxy s 2 til fordel for Xperia s. Den største forskjellen er oppløsningen på alt. Alt blir mye mindre på grunn av høyere oppløsning. Jeg brukte spb shell 3d på S 2'en min. Kan ikke bruke det lengre. Alt blir så knøtt lite. Xperia s takler ikke levende bakgrunner samtidig som spb shell kjører heller. Merkelig. Siden spb shell utgår, skulle jeg gjerne hatt en ny widget til favorittkontaktene mine. Tips? Skal sies at enkelte programmer laster kjappere på Xperia s. Men helt latterlig at rullegardinen mangler innstillinger for blåtann,wlan osv. Regner med det fikses på 4.0. Kan også si at back, meny og valg knappen er mye lettere å bomme på enn i forhold til galaxy s. Og igjen batteriet er en bløff. Du kan se prosentene går ned bare ettrr 5 min bruk på nettet f.eks.

 

 

Flere som opplever det irriterende at man må åpne tall og symbol siden for å kunne finnet et punktum i forbindelse teksting....

 

1080p video filming hakker også. Var ikke tendenser til slikt med galaxy s2.

Men det ordner seg ved neste camera update, regner jeg med.

 

Jeg er fornøyd med min nye xperia s, men det er absolutt rom for forbedring asså!

 

1.5ghz dual core prossessor og hakkende 1080p filming...Trodde ikke det var mulig...

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...