Gå til innhold

Min mobil tror jeg er svensk (Zte blade cm7 2.3.5)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I android market får jeg på topplistene opp massevis av svenske apps. Jeg regner med det er fordi den tror jeg er svensk? Hvordan forteller jeg den at jeg er norsk, og vil ha forslag til norske apps og ikke svenske?

 

Det finnes ingen "riktig" måte å ordne dette på, da Tele2 og Google ikke har kommet med noen løsning på denne "feilen"

Dersom du har root, noe jeg antar da du har CM, så kan du laste ned app: market enabler. Regner med at det vil fungere

Lenke til kommentar

Tele2 bruker SIM-kort fra Sverige, dermed får Android Market inntrykk av at du er svensk, og vil dermed oppgi priser og alt i SEK.

Slik opplever jeg det. Bruker selv Tele2 med LG Optimus 2X.

 

Har snakket med Tele2, og som nevnt tidligere, har de ikke kommet frem til noen permanent løsning enda.

 

Noe som derimot burde fungere er å ta ut sim-kortet og bruke Market med wifi.

 

Virker som Market prioriterer hvor sim-kortet kommer fra før den sjekker din globale posisjon...

Endret av JaffZe
Lenke til kommentar

Jeg laster stort sett ned over wifi, så kun det hjelper ikke. Men å ta ut simkortet kan godt hende at gjør susen. Det er ingen løsning i lengden, å måtte ut med simkort hver gang man skal kjøpe noe på market. Hvis flight mode funker, så er det hakket mindre pes enn ut med simkort ihvertfall.

 

Hvis man skal bruke en iphone istedenfor en androidphone så må den jailbreakes. Ellers er det mye man ikke får tilgang til. En smule kløn det også.

 

Oppdatering: Flight mode ser ut til å funke.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Løsningen er enkel: Bytt til en leverandør som er kompetent nok til å levere et norsk SIM-kort i Norge! Hjelper ikke med billig abonnement når man plutselig får digre datakostnader i utlandet hvis man en gang skulle glemme å slå av datatrafikk. Med en norsk leverandør ker det nok å slå av dataroaming så går det av seg selv, men med Tele2s svenske SIM-kort må man slå på dataroaming for å bruke data i Norge. For en gjeng idioter, kommer aldri til å bli Tele2-kunde igjen så lenge jeg lever. Telefonbransjens Ryan Air ;-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...