Gå til innhold

Kommentar: – Godt nyttår på SMS er så 2009


Anbefalte innlegg

Er dette kun publisert på hw? Det har jo ingen ting med ordet hardware å gjøre, ei heller med sw. Syns utviklingen av hw.no går i feil retning. dagens it er nå bedre på it nyheter i min oppfatning. Hvem er egentlig målgruppen for hw.no nå? syns redaksjonen skal gå noen runder å reflektere rundt dette.Kommentaren passer jo like bra på kk og elle.

 

Vel, Facebook, SMS og videomeldinger har mye med IT å gjøre spør du meg, uansett bra om det ikke er konstant med IT nyheter HELE tiden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg ga folka rundt meg en klem og hilser godt nyttår når jeg etterhvert treffer andre. Antagelig helt avleggs og skikkelig asosialt.

 

Det digitalsosiale får småbarnsmødrene ta seg av.

Lenke til kommentar

Er dette kun publisert på hw?

Det har jo ingen ting med ordet hardware å gjøre, ei heller med sw. Syns utviklingen av hw.no går i feil retning. dagens it er nå bedre på it nyheter i min oppfatning. Hvem er egentlig målgruppen for hw.no nå? syns redaksjonen skal gå noen runder å reflektere rundt dette.

 

Kommentaren passer jo like bra på kk og elle.

 

Er faktisk ikke enig.

Facebook og andre sosiale tjenester som er en del av Nettskyen passer svært bra på sidene til Tek.no , at man har valgt å plassere artikkelen hos Hardware er nok at den sannsynligvis har blitt gjort en vurdering hvor den passet best og at det falt der.

Kommentaren er nok litt mer rettet mot oss som lever i denne verdenen enn for den gjennomsnittelige leseren av kk og elle som tross alt leser bladet av en helt annen grunn ;)

 

Personlig synes jeg det er forfriskende å få litt andre artikler her inne, det er noe nettverket har hatt behov for lenge og som gjør at sidene får en litt mer personlig preg av seg i steden for mange av de andre sidene på nettet.

Lenke til kommentar

Å masseutsende nyttårshilsner..

 

 

..og i praksis sperre det for bruk som faktisk kan være viktig.

-Stigma

 

Vi er i år 2012. Verden gikk ikke under, og det der. Det er vel kun investeringsviljen som bremser en smidig kveld/natt med SMS-trafikk denne spesielle dagen i året.

 

Tekst tar jo liten plass kilobyte-messig!

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som synes det er så billig med datatrafikk på mobilen, selv om det blir mer og mer trenden å bruke datatrafikk.

 

Jeg hører nok til gruppen som synes at Facebook har mange sikkerhetsmessige brister. Pluss at formen for sosialisering ikke tiltaler meg særlig mye. Hva er poenget med å lire av seg for halve verden hva man spiste til frokost, eller gudene vite hva?

Lenke til kommentar

Det mest interessante med nyttårs-sms-meldinger er at de viser hvor relativt lite som skal til for at mobilnettet overbelastes.

 

Masseutsending av SMS er forøvrig like upersonlig som å legge ut noe på f.eks Tryneblekka, bare at det er litt mer pågående. Personlig skåler jeg med de jeg er sammen med og driter i å knote med telefonen før litt utpå morgenen, når jeg kan ha håp om at meldingene kommer fram. :p

 

Jeg holder meg unna Facebook så lenge det overhodet er mulig eller til det kommer et nytt og bedre konsept fra en annen leverandør. Ellers bruker jeg kun linkedin av slike type tjenester.

 

Her har god/godt hilsner gått via snailmail postkort og sms.

Det beste alternativet til Facebook som jeg kjenner til er Diaspora. Skal ikke gå OT med detaljer om det her, men hvis du er interessert i invite (det er fortsatt i alpha eller beta eller noe) kan du jo sende over en PM :)

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er litt snodig med "eldre" mennesker som skal være eksperter på Facebook, Twitter osv?

 

Og hva er det som er så underlig med det?

Alle til alle tider har prøvd å gjøre dette. Spesielt vis det innvolverer en mastergrad og høyere utdanning. Økonomi må vel være stjerneksemplet med Chicagoskolen, hvilket var et eksperiment man viste ikke fungerte fra dag 1, men man løy seg likevel videre.

Lenke til kommentar

Som vanlig er mengden FB haters her på hw.no meget høy. Med en header/ingress som i klartekst antyder at dette er en facebook artikkel så skulle man tro at de som mislikte det sterkt og inderlig fant seg noe annet å lese, men men, nok om det :)

 

Syntes det var en bra artikkel jeg. Fikk selv 4 sms, og sendte 0. Toppåret var det vel kanskje 40-50 sms som kom gjennom og aner ikke hvor mange som ble "lost in space".

 

Personlig må jeg bare innrømme at etter julen ringtes inn, og fram til godt over på ny-året så har jeg holdt meg unna FB. Å scrolle gjennom 6000 innlegg og kommentarer som omhandler akkurat det samme gidder jeg ikke, så jeg venter til alt er ett stykke nede i historien.

 

Det som er trist for FB sin del, er at jeg på en måte ikke føler noe savn. Det er ikke som å slutte å røyke liksom, at man føler ett suuug etter å logge på.

Jeg har tidligere nevnt/kommentert at FB er blitt mer og mer som en slags superversjon av gulesider for meg, og sier det nå igjen. FB er og har blitt mer mitt ny oppslagsverk for personer. Der gulesider/telefonkatalogen har en oppdateringsfrekvens på kanskje uker/måneder opp mot ett år, så har FB så nært opptil instant som jeg tror vi kommer idag. (i det noen endrer mob nr eller epost adresse på FB, blir det syncet direkte til mobben min f.eks)

 

Nye ansatte, folk man hører om, eller diskuterer, blir "facet" (en dårlig verbalisering sammenlignet med "googlet" men men) for å få detaljert og oppdatert informasjon om personen, men det stopper der. Floden av info på wall'en kan mer og mer seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar

Sosiale medier, er ikke bare Facebook som står for den trenden. Forandringer skjer også rundt bruken av sosiale nettverk, IM og VoIP på mobilen generelt, ikke bare hvordan vi sier godt nytt.

 

G: Er ikke dagen 21 desember, ikke 1 januar.

Mulig du har rett. Bortkastet frykt disse dommedagsprofetiene. Jeg er mer redd for at en plutselig har noen stygge kreftsvulster som popper ut på kroppen. Altså jeg er mer redd for noe dagligdags, som f.eks. å bli kvestet i trafikken.

Lenke til kommentar

Sosiale medier, er ikke bare Facebook som står for den trenden. Forandringer skjer også rundt bruken av sosiale nettverk, IM og VoIP på mobilen generelt, ikke bare hvordan vi sier godt nytt.

 

G: Er ikke dagen 21 desember, ikke 1 januar.

Mulig du har rett. Bortkastet frykt disse dommedagsprofetiene. Jeg er mer redd for at en plutselig har noen stygge kreftsvulster som popper ut på kroppen. Altså jeg er mer redd for noe dagligdags, som f.eks. å bli kvestet i trafikken.

Enig i det ja. Tror mange kommer til å bli "skuffet" når jorda ikke går under eller når vi ikke får besøk av alians eller noe mot utgangen av dette året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...