Gå til innhold

XFX Radeon HD 6970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på en ting! Hvor høyt kan jeg overclocke GPU?

 

Tar GPU skade vis jeg bare setter GPU i hovedkortet uten strøm?

Avhengig av flaks, støytoleranse, kjøling og romtemperatur.

 

Med flytende nitrogen vil jeg tippe du fint kan klare 1200MHz, men dette er jo ikke særlig praktisk om du ser på å kjøre dette 24/7.

 

For 24/7 på stock-kjøler uten å sprenge trommehinnene dine vil jeg tippe du kan klare 900-1000MHz core med litt triksing og fikling, avhengig av støy og flaks.

 

Setter du grafikkortet i hovedkortet uten strøm vil det ikke fungere.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting! Hvor høyt kan jeg overclocke GPU?

 

Tar GPU skade vis jeg bare setter GPU i hovedkortet uten strøm?

 

Hvor langt du kan klokke kommer jo ann på kjølinga. Er det et standard XFX 6970? Har ikke sett noen Dual-fan versjoner i Norge i alle fall. 80-100Mhz på Core clock og 500Mhz på memory clock burde være mulig. :)

 

Det tar ikke skade om det ikke er koblet til strøm, nei.

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

Et lite tips :

 

Med et standard 6970 og uten noen spesiell god kjøleløsning er det bedre å ikke overklokke da jeg mener at ytelsen er bra nok og er det sånn at du bruker skjermkortet i din nåværende pc så er behovet heller ikke der.

Overklokking på stock kjøler vil føre til høyere effektforbruk , støy og større sannsynlighet for at kortet kan gå i stykker fort.

Lenke til kommentar

Greit! Jeg har bestemt meg nå og skal gå for intel oppgraderings pakke med i7 CPU

 

men en ting? hvor mye fps kan jeg få på ultra med det?

 

Hei fsx v1.1.

Hvis du tar deg tid til å lese igjennom hele tråden en gang til så vil du nok se at du allerede har fått svar på det meste du lurer på. Veldig mange råd og tips her.

Med mindre du har 5-6 høvdinger tilgjengelig så tror jeg du må jenke litt på kravene mtp detaljer og fps i BF3. Pc'en din vil aldri bli bedre enn det svakeste leddet, som i ditt tilfelle ser ut til å være CPU.

For å klare det du ønsket her i begynnelsen i 1080 oppløsning trenger du nok to skjermkort tilsvarende det du har eller et enkelt i prisklassen 4-6000 + en CPU til 1500 - 2000.

Jeg kjører på medium i 1080 med en Intel 2500K @4500 og HD5850 klokket til 850/1200 stabilt på 60fps. Klarer high på 50-60fps dersom jeg slår av litt AA og slikt, men liker ikke at det dupper ned mot 50fps.

Skjermkortet ditt vil fint klare 60 fps med lavere detaljer men ikke på ultra, men som sakt tidligere her.. Din CPU vil ikke klare og henge med og da bremser den ned hele systemet så det vil ikke funke med den hardwaren du har i dag.

 

Mitt tips er, oppgrader litt forsiktig der det trengs mest (CPU, HK og RAM) og vær fornøyd med mindre detaljer til pengeboka tillater større utskeielser.

 

Q

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit! Jeg har bestemt meg nå og skal gå for intel oppgraderings pakke med i7 CPU

 

men en ting? hvor mye fps kan jeg få på ultra med det?

Hakkete. Ultra kjører ikke smooth på 6950 CFX @950/1500, ikke sjans at du får det smooth med et 6970 på stock

 

Tørr jeg spørre hvilke settnings du kjører spillet? :)

Lenke til kommentar

Greit! Jeg har bestemt meg nå og skal gå for intel oppgraderings pakke med i7 CPU

 

men en ting? hvor mye fps kan jeg få på ultra med det?

Hakkete. Ultra kjører ikke smooth på 6950 CFX @950/1500, ikke sjans at du får det smooth med et 6970 på stock

 

Tørr jeg spørre hvilke settnings du kjører spillet? :)

For tida går det mest i SWTOR, og jeg installerer ikke spillet på nytt nå for å sjekke, men det jeg husker jeg gjorde:

Texture Quality: Ultra

Terrain Decoration: Ultra

Antialiasing deferred: Off

Antialiasing post: High

Motion Blur: Off

Anisotropic filter: 16x

Ambient Occlusion: SSAO

Resten var på High.

 

Dette ga meg rimelig grei fps oppe rundt 90-130

Lenke til kommentar

en high? 50-60 fps?

over 60 fps

Du kan sikkert kjøre opp teksturer, og kanskje noen lyseffekter på Ultra, men Ambient Occlusion eller MSAA vil slakte fps.

 

En i7-2600k vil ikke være mer fremtidssikker enn en i5-2500k forresten.

 

så da er det bare bortkastet penger og kjøpe i7?

 

Greit! Jeg har bestemt meg nå og skal gå for intel oppgraderings pakke med i7 CPU

 

men en ting? hvor mye fps kan jeg få på ultra med det?

Hakkete. Ultra kjører ikke smooth på 6950 CFX @950/1500, ikke sjans at du får det smooth med et 6970 på stock

 

Tørr jeg spørre hvilke settnings du kjører spillet? :)

For tida går det mest i SWTOR, og jeg installerer ikke spillet på nytt nå for å sjekke, men det jeg husker jeg gjorde:

Texture Quality: Ultra

Terrain Decoration: Ultra

Antialiasing deferred: Off

Antialiasing post: High

Motion Blur: Off

Anisotropic filter: 16x

Ambient Occlusion: SSAO

Resten var på High.

 

Dette ga meg rimelig grei fps oppe rundt 90-130

Hva slags kort har du?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...