Gå til innhold

XFX Radeon HD 6970


Anbefalte innlegg

OCZ ZT er faktisk bedre enn Corsair TX i forhold til prisen. Den kommer også med 5 års garanti (mot 3 på TX) og du trenger ikke enn 550w for et enkelt 6970. Du kan faktisk kjøre et GTX 580 med overklokket 2500k på en god 550w.

 

Dersom hardware i profilen din stemmer, så kommer du uansett aldri til å trenge halvparten kraften et 6970 har å by på uansett så det skal en del til før du vil stresse PSUen uansett.

 

Den hardwaren på profilen stemmer! har 3gb ram nå ifra kingston

 

Så hva slags PSU er best? tenker jeg skal bruke GPU til bf3 på ultra med en fps på over 60 så er jeg fornøyd! da trenger jeg 550w?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med Ocz og Psu'ene til selskapet har dessverre vært negative , men med 5 års garanti er det jo soleklart et godt alternativ.

Den psu'en som Swat dude anbefaler bør holde.

 

http://www.hardwaresecrets.com/article/OCZ-ZT-Series-650-W-Power-Supply-Review/1418

 

Eneste PSUen fra OCZ jeg faktisk ville vurdert å kjøpe.

 

tenker jeg skal bruke GPU til bf3 på ultra med en fps på over 60 så er jeg fornøyd!

 

Det kan du glemme.

 

Prosessoren er ALT for dårlig, du har for lite minne og selv dersom du skulle oppgradere dette til noe som har nok kraft til å klare det så kommer skjermkortet til å være for svakt. Tror faktisk du kommer til å slite kraftig allerede på low/medium da prosessoren rett og slett ikke duger.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer skjermkortet til og være for svak??

 

Du har fått svaret allerede, det er resten av systemet ditt som begrenser ytelsen din, cpu er ikke kraftig nok og du har trolig litt for lite minne som også er tregt.

 

Du behøver en god oppgradering for å nyte 60fps i spillet.

 

Når jeg får oppgradert til 8gb ram og 4 kjernes CPU da vil jeg klare dette?

 

fks dette

 

 

Cooler Master GX 650W PSU

 

ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA

 

 

 

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL9

 

Kit w/3x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240

 

 

 

AMD Phenom II X4 960T Black Edition

 

Socket-AM3, Quad Core, 3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

<br class="Apple-interchange-newline">

Da vil det gå bra med bf3 på ultra?

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Om du fjerner MSAA fra ultra settings så øker ytelsen noen gode hakk, uansett så er ytelsen på systemet ditt begrenset hovedsakelig på flere områder :

 

Cpu : For best gaming ytelse må du over til Sandy Bridgy / Ivy Bridge , intel. 2500 eller bedre.

Hovedkort : Et bra hovedkort for cpu som støtter Crossfire / SLI og som kan overklokkes noe.

Minne : Her bør du definitivt gå for 8GB DDR3 1600 eller kjappere.

Skjermkort : 6970 I Crossfire eller 7970 som kommer Jan / februar.

 

Anbefaler deg å spare litt og oppgradere ordentlig om du virkelig vil ha høy fps i Battlefield.

Lenke til kommentar

Om du fjerner MSAA fra ultra settings så øker ytelsen noen gode hakk, uansett så er ytelsen på systemet ditt begrenset hovedsakelig på flere områder :

 

Cpu : For best gaming ytelse må du over til Sandy Bridgy / Ivy Bridge , intel. 2500 eller bedre.

Hovedkort : Et bra hovedkort for cpu som støtter Crossfire / SLI og som kan overklokkes noe.

Minne : Her bør du definitivt gå for 8GB DDR3 1600 eller kjappere.

Skjermkort : 6970 I Crossfire eller 7970 som kommer Jan / februar.

 

Anbefaler deg å spare litt og oppgradere ordentlig om du virkelig vil ha høy fps i Battlefield.

 

Koster ikke 7970 MYE mere penger?????? og hva slags oppgraderings pakke er best? Hva annbefaler dere? har nettop kjøpt 6970 hva mye FPS er best?

Lenke til kommentar

Koster ikke 7970 MYE mere penger?????? og hva slags oppgraderings pakke er best? Hva annbefaler dere? har nettop kjøpt 6970 hva mye FPS er best?

 

 

Denne pakken og denne PSUen. (Pga prisen)

7970 kommer til å koste fra 3200 til 4000, vi vet ikke enda.

Du spør om hvilke FPS som er best.. Altså, alt over 30 FPS er veldig spillbart, men 60 FPS vil jo være det beste uansett spill. Det gir deg ett lite smil om munnen når du vet at du får spilt BF3 med 60 FPS eller mer :) Personelig har jeg V-sync skrudd på for å redusere screen tearing.

Lenke til kommentar

Koster ikke 7970 MYE mere penger?????? og hva slags oppgraderings pakke er best? Hva annbefaler dere? har nettop kjøpt 6970 hva mye FPS er best?

 

 

Denne pakken og denne PSUen. (Pga prisen)

7970 kommer til å koste fra 3200 til 4000, vi vet ikke enda.

Du spør om hvilke FPS som er best.. Altså, alt over 30 FPS er veldig spillbart, men 60 FPS vil jo være det beste uansett spill. Det gir deg ett lite smil om munnen når du vet at du får spilt BF3 med 60 FPS eller mer :) Personelig har jeg V-sync skrudd på for å redusere screen tearing.

Hva som er så bra med intel iforhold til AMD? vis jeg har 6 core CPU til oppsetet jeg har nå + den PSU du annbefalte da kan jeg kjøre bf3 på high på 65fps? de fleste har over 60fps? la oss si at jeg har 60 fps så har en spiller på 90fps da vil han vinne? han vil klare og drepe meg før jeg dreper han?

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva som er så bra med intel iforhold til AMD? vis jeg har 6 core CPU til oppsetet jeg har nå + den PSU du annbefalte da kan jeg kjøre bf3 på high på 65fps? de fleste har over 60fps? la oss si at jeg har 60 fps så har en spiller på 90fps da vil han vinne? han vil klare og drepe meg før jeg dreper han?

 

Intel vinner på alt. Se her.

Usikker på om du vet hva FPS er egentlig..

Du får ikke 60 FPS på Ultra med en 6970. Link

 

Hopper på toget:

post-255697-0-36860100-1325258394_thumb.jpg

Endret av JewAlmighty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er så bra med intel iforhold til AMD? vis jeg har 6 core CPU til oppsetet jeg har nå + den PSU du annbefalte da kan jeg kjøre bf3 på high på 65fps? de fleste har over 60fps? la oss si at jeg har 60 fps så har en spiller på 90fps da vil han vinne? han vil klare og drepe meg før jeg dreper han?

 

Intel vinner på alt. Se her.

Usikker på om du vet hva FPS er egentlig..

Du får ikke 60 FPS på Ultra med en 6970. Link

 

FPS er frames per second

Er alt jeg veit om fps!

 

mener over 60fps på HIGH med 6970

med settings alt på high også MSAA på 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...