Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes beste spill! Resultater i oppdatert førstepost!


Hvordan burde poeng telles?  

228 stemmer

  1. 1. Når jeg skal telle poeng 1. Mars, hvordan synes du jeg burde telle?

    • 1. plass får 10 poeng, 2. plass 9 poeng osv. (slik som nevnt i flørstepost)
    • Alle spill på listen får 1 poeng.
    • Annen måte, skriv hvordan du synes jeg burde telle poengene!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Battlefield 2

2. Team Fortress 2

3. Minecraft

 

Åhhh så mye bra å ta av.

 

Haven & Hearth

Medal of Honor: Allied Assault

Call of Duty: United offencive

Call of Duty 4: Modernwarfare

Fallout 3

Fallout: New Vegas

Legen of Zelda: Ocarina of Time

Supermario 64

Goldeneye 64

Rise of Nations

Heroes III

Age of Empires 1 & 2

Garry's mod

Battlefield Vietnam

Battlefield 3

Battlefield 1942

 

Alle er gode spill, men de med fet skriv revolusjonerte virkelig sjangeren når de kom ut.

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

Sier ikke det seg selv?

Fortell!

 

Forøvrig, selv om Skyrim er helt nytt, så må jeg si at det er en slags milepæl, nesten på samme linje som GTA:Vice City var den gang det kom ut. Utrolig bra design, en stor åpen verden som faktisk henger sammen, og en fantastisk og banebrytende production-value. Det er faktisk første gang jeg har blitt skikkelig imponert av et Elder Scrolls spill.

Mulig Skyrim har en bra designet verden som er flott å se på, men for meg blir det totalt overskygget over det vannvittig kjedelige gameplayet. Hvis et spill skal inneholde så mye kamp som skyrim så burde Bethesda faktisk kunne klare å lage et brukbart kampsystem. Når storyen i tillegg er håpløs ser jeg ingen grunn til å spille skyrim.

 

Har spilt på konsoll mesteparten av livet, men har det siste året gått over til PC noe jeg forøvrig er storfornøyd med. Men i det siste har jeg begynt å bli mer og mer fortvilt over hvor dårlige de fleste nye spill som kommer ut er. Selv om jeg bare er 16år er jeg helt klart enig med dem som sier at spill var bedre før, og har derfor begynt å spille en god del gamle klassikere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Half-Life var mer banebrytende, men HL2 er et klart bedre spill kvalitetsmessig. Fortsatt beste single-player FPS-et.

 

Tre N64-spill i topp 20 inkludert førsteplassen er litt overraskende for en så gammel konsoll, men både OoT, Mario 64 og Goldeneye er store klassikere i min bok.

 

Må helt ned på nr. 25 for å finne det første 2D plattformspillet, men det er nok mange her som er så unge at de aldri har tatt i en NES, Mega Drive eller SNES.

 

Ingen Final Fantasy-spill i topp 20 var også ganske overraskende. Tydelig at vestlige rollespill er mer foretrukket på Gamer.

 

Hadde personlig sett at GTA-spillene kom høyere, spesielt Vice City. Og Shenmue bør være med på enhver slik liste, men hadde selvsagt ikke forventet det.

Lenke til kommentar

Ugh, har aldri forstått greia med OoT. Spilte det en del hos en venn når jeg var mindre, men selv om det er et godt spill skjønner jeg ikke hvorfor det er så "sinnsykt". Se f.eks. på Vampire Masquerade: Bloodlines eller The Witcher. Langt bedre spill, likevel havner de nede i dass.

 

Ja ja, i alle fall fornøyd med at Final Fantasy såpeoperakliss ikke stjal noen av pallplassene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med at Gothic 2 kom såpass høyt på listen, med tanke på at det trolig er det spillet som er spilt av færrest av de spill som kom på listen, samt at det er et spill som er knallhardt i starten og straffer dårlige spillere og derfor ofte blir lagt for hat av casual-gamere eller gamere som liker soft start og å bli holdt i hånda hele veien og ønsker utfordringer dit peppern gror.

 

Zelda og Mario får mye gratis ved at det er barnespill som også er ok for voksne, og som derfor har et mye større nedslagsfelt og er spilt av sannsynligvis minst 50 ganger så mange spillere.

 

Listen er faktisk overraskende bra, selv om det er mange spill høyt oppe der jeg selv ikke ville ofret en tanke. På IGN sin liste var det jo virkelig mye "ræl", hvilket det også gjerne er på topp 100-lister innenfor musikk for eksempel..

 

Folk er forskjellige og det må vi godta. Ser ingen grunn til å sutre over resultatet som tross alt er en av de bedre lister på slike kåringer rundt på spillforumer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at Gothic 2 er litt som Europa Universalis innen strategisjangeren - spill bare de mest hardbarkede fansene av sjangeren har spilt, og dermed betydelig bedre enn sitt rykte. Da hyggelig at det får anerkjennelse - og det ville vært fantastisk om Europa Universalis kunne fått det tilsvarende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

5 av ti spill er fra 2000 og utover. Jøss. Ville vært moro å se gjennomsnittsalderen på de som stemte her. Personlig syns jeg hverken Skyrim eller Mass Effect har noe som helst å gjøre her, og savner spill som Fallout, Wasteland, Brood War, Mega-Man og mange mange fler. Tviler på at mine stemmer hadde hatt mye å si, me dumt at jeg ikke fikk gitt mine stemmer fordeom.

 

En av de kjipere "Tidenes beste spill"-listene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Half-Life var mer banebrytende, men HL2 er et klart bedre spill kvalitetsmessig. Fortsatt beste single-player FPS-et.

HL er ennå bedre enn de fleste skytespill i dag. Selv om jeg syns HL2 er bra, så er fremdeles originalen mange hakk over.

 

Crysis er faktisk over HL2 for min del, pga det leverte et ganske banebrytende gameplay som vi ikke har hatt i skytespill. Tross det ville jeg heller ikke ha satt Crysis på denne listen. Så vidt HL1 kommer dit.

 

Det er så mange langt mer viktige spill i spillhistorien enn listen her. Men forståelig med tanke på aldersgruppen som er her. Hadde de bare visst hva de har gått glipp av ...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Zelda 3: A Link To The Past (snes)

Heroes III (pc)

Starcraft (pc)

Half-Life 1 (pc)

Super Mario World (snes)

Illusion of Gaia(Time) (snes)

Diablo 2 (pc)

Warcraft II (pc)

The Magical Quest (Mickey Mouse) (snes)

TES: Morrowind (pc)

 

og mange mange flere :) også på C64, playstation, Amstrad

21år med spilling hmm tiden går fort :p

Endret av SveinHarald_InnleggNO
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at Gothic 2 er litt som Europa Universalis innen strategisjangeren - spill bare de mest hardbarkede fansene av sjangeren har spilt, og dermed betydelig bedre enn sitt rykte. Da hyggelig at det får anerkjennelse - og det ville vært fantastisk om Europa Universalis kunne fått det tilsvarende :)

Enig i det du sier her, begge er langt bedre spill enn det den jevne spiller vet (om de i det hele tatt har hørt om spillene). I tillegg er ryktene at de er grusomt vanskelige og utilgivende. Det kan vel delvis stemme, men de er vanskelige på forskjellige måter.

 

Europa Universalis er primært vanskelig pga det er ganske komplisert og det blir mye å sette seg inn i og holde styr på for folk flest.

 

Gothic 2 er vanskelig på den måten at du er temmelig svak og dårlig bevæpnet i starten og kan møte på svært vanskelige motstandere allerede tidlig i spillet. Videre er kampsystemet taktisk/timing-basert og du kan ikke klikke vilt og forvente å vinne en kamp (litt kløkt, evne til å lese motstander, reflekser og rytme må til som i kamp i virkeligheten, enten du bokser eller fekter m.m.) Du må også forholde deg til konsekvenser av valg du har gjort og får ikke mange sjanser til å spørre på nytt hvis du har svart "feil" til en NPC. De reagerer som folk "gjør i virkeligheten", dvs får de ikke tillit til deg pga dine spørsmål/svar så lukkes noen dører /muligheter. I skyrim kunne du spørre deg gjennom alle svar-alterativene og sjelden oppleve konsekvenser, hvilket er totalt ødeleggende i et RPG.

 

Kan vel si det slik at Europa Universalis og Gothic 2 er spill for de som er blitt tørre bak øra - men ikke såpass overmodne at det vokser mer hår i øra enn under arma og over snurrebassen (da dette kan medføre både dårlig fingerferdighet og ikke minst at nøtta ikke henger med og du glemmer hva du gjorde for et øyeblikk siden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde håpet på at listen var litt mere variert, men demokratiet har talt.

 

Hvordan erdet mulig å få den noe variert en den her? :p

Slik jeg ser det har vi kommet frem til en utrolig variert liste, hvor vi har flere sjangre, fra flere forskjellige tidsperioder, rett og slett forskjellige spill.

Savner et bilspill der inne, Gran Turismo 3 er muligens det beste som er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...