Gå til innhold

Tror kristne på neandertalere og dinosaurer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://creationwiki.org/Neanderthal

 

Mange av dinosaurene var store utgaver av dagens små øgler. Øgler, krokodiller og slikt stopper ikke å vokse etter puberteten, de fortsetter å vokse så lenge de lever.

Derfor kan man tenke seg at kjempekrokodillene som eksisterte før storflommen, hadde veldig lange liv og utrolig gode levevilkår. Dette tilsvarte også levevilkårene for mennesker før storflommen.

Lenke til kommentar

http://creationwiki.org/Neanderthal

 

Mange av dinosaurene var store utgaver av dagens små øgler. Øgler, krokodiller og slikt stopper ikke å vokse etter puberteten, de fortsetter å vokse så lenge de lever.

Derfor kan man tenke seg at kjempekrokodillene som eksisterte før storflommen, hadde veldig lange liv og utrolig gode levevilkår. Dette tilsvarte også levevilkårene for mennesker før storflommen.

 

Hvilken flom? og man skulle jo tro at dyr som lever i vann ikke ville dø ut pga en flom? :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

http://creationwiki.org/Neanderthal

 

Mange av dinosaurene var store utgaver av dagens små øgler. Øgler, krokodiller og slikt stopper ikke å vokse etter puberteten, de fortsetter å vokse så lenge de lever.

Derfor kan man tenke seg at kjempekrokodillene som eksisterte før storflommen, hadde veldig lange liv og utrolig gode levevilkår. Dette tilsvarte også levevilkårene for mennesker før storflommen.

Totalt blottet for geologi og biologi springer slike idéer ut av fantasien uten hold i virkeligheten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

http://creationwiki.org/Neanderthal

 

Mange av dinosaurene var store utgaver av dagens små øgler. Øgler, krokodiller og slikt stopper ikke å vokse etter puberteten, de fortsetter å vokse så lenge de lever.

Derfor kan man tenke seg at kjempekrokodillene som eksisterte før storflommen, hadde veldig lange liv og utrolig gode levevilkår. Dette tilsvarte også levevilkårene for mennesker før storflommen.

 

Hvor har du opphold deg siden du tror dette egentlig? På tide å legge vekk jernalder "viten" og slutte å tro på slikt vissvass bare fordi det støtter ditt eget utdaterte verdensbilde Frankline og bruke moderne viten og kunnskap som alle andre, for dette er virkelig lavmål... Det er så bak mål at det ikke engang er feil... :no:

 

Vi VET at det ikke har vært noen storflom ala den som bibelen juger om, så dette kan du trygt slå helt i fra deg... Hold deg heller til ordentlig fakta når du skal påstå noe er du snill og la være å tro på creationwiki....

 

Uttalelser som "Independent Oxford research says" blir bare stupid når de ikke engang linker til den faktiske undersøkelsen de hevder sier dette... De nøler derimot ikke med å linke til annen vissvass av kreasjonisme nederst på den samme siden... shit in er lik shit ut og det er hva denne wikien er, den er bygget på falske data og kan derfor kun linke til falske data og da sier det seg selv at det er falske data som kommer ut også.

 

Så kjære Frankline, skal du bli tatt alvorlig er det best du slutter å både besøke og linke til slike sider. Kreasjonisme er FOR LENGE siden blitt tilbakevist og det disse gærningene bedriver er rett og slett fornektelse og forvrengning av informasjon der de gjør hva de kan for at ignorante troende sjeler skal tro på dem. Men som jeg sa, ingenting av dette disse kreasjonistene kommer med er nyttig i den ordentlige verden, kun i den innbilte fantasi verdenen disse menneskene lever i... Men det er kanskje der du også er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at dersom kristne tror på neandertalere eller dinosaurer, så vil det være bevis mot gud.

 

Det er heller ikke slik at hvis de ikke tror på det så skulle det være bevis mot Gud.

 

Ingen av delene er relevant. Det tidsperspektivet som en snakker om til bibelen, er vitenskapelig dedusert, det er ikke bibelsk. Selv om den er skrevet for 6000 år siden betyr ikke at Gud skapte jorden for 6000 år siden. Genesis har ukjent forfatter, vi vet ikke hvilken tidsmengde tilbake fra den tiden det var snakk om.

Lenke til kommentar

Ingen av delene er relevant. Det tidsperspektivet som en snakker om til bibelen, er vitenskapelig dedusert, det er ikke bibelsk. Selv om den er skrevet for 6000 år siden betyr ikke at Gud skapte jorden for 6000 år siden. Genesis har ukjent forfatter, vi vet ikke hvilken tidsmengde tilbake fra den tiden det var snakk om.

Vi vet at det er irrelevant "hvilken tidsmengde tilbake" genesis ble skrevet i forhold til jordas alder. Når man skal beregne jordas alder spiller bibelen INGEN som helst rolle. Fakta! Sjekk selv i vitenskapsemnet geologi.

Lenke til kommentar

Ingen av delene er relevant. Det tidsperspektivet som en snakker om til bibelen, er vitenskapelig dedusert, det er ikke bibelsk. Selv om den er skrevet for 6000 år siden betyr ikke at Gud skapte jorden for 6000 år siden. Genesis har ukjent forfatter, vi vet ikke hvilken tidsmengde tilbake fra den tiden det var snakk om.

Vi vet at det er irrelevant "hvilken tidsmengde tilbake" genesis ble skrevet i forhold til jordas alder. Når man skal beregne jordas alder spiller bibelen INGEN som helst rolle. Fakta! Sjekk selv i vitenskapsemnet geologi.

 

Jeg vet hvor gammel jorda er beregnet til. Og jeg er klar over at bibelen ikke spiller en rolle der, vitenskap og bibel er først og fremst to forskjellige kategorier, det andre er at bibelen ikke benytter tall til å sette alder på jorden. Hvorfor du bringer opp det som er klarlagt vet jeg ikke.

 

.................i notice a tremendous grasp of the obvious

Lenke til kommentar

andre sier at de aldri fantes og at det vi finner av beviser i dag er plassert der av gud for å teste vår tro.

 

fun fact: 40% av alle amerikanere tror mennesker og dinosaurer levde sammen kildeR

 

 

edit: la til en kilde til :)

 

Der har the Flintstones skylda, ikke bibelen.

 

Men det er vel gjerne MINST like gale... om ikke verre...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Vi tsjetsjerne kommer av kristne forfedre, og vår toponymi er preget ev kristen kultur, etter kaukasiske krigen mot Moskva kristendom forsvant i Tsjetsjenia (Noah-tsjy-tsjø), landet ble delt i noen deler og gitt til naboer, en del klarte å ta vare på kristen kultur, det er batsji-byer en tsjetsjensk stamme som bor i Georgie, men idag de allerede mister sin identitet som knytter dem til sin nasjon, og det er ikke rart grensene er stengt og Georgia er uavhengi land til Russland.

 

I tsjetsjenske myter fra gamle dager (en stor del av de mytene tilhører kristendommen, og avgudiske tro): det fantes store mennesker som var uvanlig høy og sterk, de var fryktløse (det fins mange kilder, mange bøker av forskere om disse mytene), og de mytene er preget fullt av dragene (læh, særmag, nah bo homnash, tekharalg, bøhall). Ofte de dragene blir fraktet bort til himelen av engler, dragene er ganske lure de stenger vannkildene, og unge riddere samler seg til turneringer for å kaste ut fra landet de store skapningene.

 

også er det snakk om ville mennesker (a-kha nah, akha-råj), men de bruker i Tsjetsjenia også ordet som har asiatisk rot "Almast/ALmaz, det ordet kjent i Mongolia også, russere kalder den snø - mann (snezhnyj tsjelovek). De har langt hår, de er stygge og ligner på aper. Tsjetsjerne sier de siste av dem ble sett før 1944, og de nå hjemmer seg for mennesker. Før de kunne følge etter å jekte på ensomme mennesker og turister. De er redd for hårbørste, og tsjetsjerne anbefaler ikke drepe dem, om du har drept skjebne kan straffe deg ellers må du forlate din borg, tårn,s tedet ditt før straffen inntreffer deg. Om du er ubevæpned eller syk (dame, gamle damer, barn) og du er om natta er på vei og en Almast - akha stag (vill mann) forfølger deg med onde hensikter bør du hjemme deg i kirkegård (hvor folk er begravd), de skapningene er redd å komme på kirkegård. De snakker menneskelig språk som oss ifølge tsjetsjerne.

Det kan hende også deres ville damer kan kidnappe en ung mann for å leve sammen med som gift par.

 

I tsjetsjenske myter sies det at når tiden er inne og verden blir helt gal og kommer siste dager under fra jorda kommer opp små mennesker, de kommer rett underfra jorda akkuratt i Kaukasus.

Det er mye å fortelle).

Endret av Pretorianer100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tsjetsjenk myte står det om ville damer som bruker trolldom, det om natte forvanlder (litt usikker om jeg skrevet riktig det ordet) de til katter, men om dagen kler de på seg som mennesker, de har uvanlig langt hår, og de heter (esjapp, tsja-baba, jylbas, zhur-bab). De damene er som en gruppe som skjiller seg fra mennesker, de gleder seg når det mørkner og til natt, da er de i full makt, og går de ut på jakt. Til idag folk tror på det.

I tsjetsjensk historie og levende muntlig histore går det snakk om uvanlige riddere som var fedrene til folket, deres leder het Ærst-Khå, og han tilhørte klanen/stammen ækhe, og den ridderen var sterkere en 40 sterke vanlig menn, og han og hans venner var kledd og utrustet av stål, og den mannen grunnla an krigerske stamme ærst-khåj, din tjente for avguden Ars. Til idag tsjetsjerne til tross sin tro danser med roping til Ars.

 

De ridderne var høyre en vanlig mennesker, de aldri slappet av, eller tok pause. Men mye tyder på (det sier forskere også) de er kristne tsjetsjenske riddere. Deres ledere omgikk med de ville mennesker i Kaukasus med alle typer både de høye og små. Ofte de riddere som kaller hos tsjetsjerne av stamme ærst-khåj er kjent under navn Nar-t_arst-khåj, ifølge myter ofte krangler de med de trollvilldamene og bruker sverd å skjære dem i 2. men hva er rart ikke ofte i mytene er det konflikter mellom de store og høe villmennesker med de ridderne, riderne kjemper med glede mot store drager og slanger som ifølge mytene er 50, 80 meter lange.

 

I vår myte en stor ridder ble født av mennesket (hans far) og en ulv (hunn ulv), og den ridderen er også den en av de få av berømte forfedrene til tsjetsjerne. Han er pen, han e utrustet av de beste rusting og våpen, han har rødt hår, adelsmann og når han oppfylte 15 år dyttet han en stor steinblokk som et småfjell og kom rett til parlament møte (Mehk Khell), gamle av alle klaner lette etter en løsning med å bli kvitt en stor drage som landet på toppen av fjellet kazbek (på tsjetsjenks Besht låmm), andre sier elbrus (Ælijn bars), da den unge og fine ridderen som oppfylt 15 år på den peneste måten spurte om lov å dra dit og sa dere er snille folk og gamle krigere, men hvis meg ære vi er alle likeverdige menn, vi alle er riddere og konger la meg dra dit, og ikk ebli sur, dere er eldre og tar hele ære, men ungmenn trenger det mest.

I følge noen mutnlige myter den ridderen som ble født av an ulv og mann het Torpal Noah - Tsjå Æalan og drepte dragen, men før han utfordret den dragen foreslå han og forlate stedet, fordig der på toppen det fjellet ble født profet Abraham. Tsjetsjerne sier den ridderen ble født for 2000 år siden, andre sier 5 000 år, den tredje gruppen sier 800-1500 år. Og han var kristen, andre sier han fulgte troen av selv profeten Noj. Tsjetsjerne kaller ham Nåkh/Noakh/Nakh ( kh er lyden r i bergens dialekt), og seg selv tsjetsjerne kaller Noah-tsjåj, ordet tsjetsjerne er ikke brukt hos dem.

De har mange rare og fantastiske historier med kristelig betydning og kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge en myte gikk en tsjetsjensk ridder å stoppe en vill mann som levde i ett fjell (tsiklåp), han hadde ett øye, var så stor og høg som 5 mennesker, han snakket til og med som oss, og han rev ned en kirke, og drpete pilligrimmer til en lansby Mozgar (tsjetsjerne knytter den til kristendommen), til slutt han fanger noen damer og stengte dem inne i ett hull.

Ridderen kjempet og viste mot, til slutt begge gikk ned for energi etter lang kamp. Og ridderen spurte den villmannen (tsiklåp):

Som man til mann, ansikt til ansikt si meg en ting uten å lyge, du er en kriger som er ikke redd for noe: hvorfor ditt folk forsfunnet? Hva som utslettet dere store menn (ville folk)? Trenger du virkelig vite det svarte tilbake vill mann? Og han trukket med røtter (drog opp) ett stort digert tre og kastet det på ridderen, men ridderen bøyet seg og ungikk kast. Der ser du sa vill mann: vi var ikke så teit og reddpyser som dere, og aldri søkte ly får slag fra tungt våpen. Man bør heller dø en å leve med dere mennesker! Fra den dagen sier myte hvis en tsjetsjener fornærmet en fremmed eller viste frykt skulle han forlate landet sitt for godt.

Dette hørt jeg fra min mormor i 1984.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at dersom kristne tror på neandertalere eller dinosaurer, så vil det være bevis mot gud.

 

Det er heller ikke slik at hvis de ikke tror på det så skulle det være bevis mot Gud.

 

Ingen av delene er relevant. Det tidsperspektivet som en snakker om til bibelen, er vitenskapelig dedusert, det er ikke bibelsk. Selv om den er skrevet for 6000 år siden betyr ikke at Gud skapte jorden for 6000 år siden. Genesis har ukjent forfatter, vi vet ikke hvilken tidsmengde tilbake fra den tiden det var snakk om.

Trådstarter sa ikke at evolusjon eksluderer Gud (eller Allah, eller Zevs, eller hva nå fyren måtte hete).

 

Men mange kristne avviser at det har skjedd og skjer en biologisk evolusjon, og at vi mennesker deltar i denne evolusjonen, akkurat som alle andre livsformer. Hvordan kan man avvise dette, når den faktiske kunnskapen om evolusjon er så overveldende som den er? Det var spørsmålet og temaet for tråden, slik jeg forsto av åpningsinnlegget.

Lenke til kommentar

Når de gamle forteller de historiene de virkelir tro på alt, selv om vi lever i moderne verden, det fins 3 store religioner i Kaukasus likevell de fleste folk trur på de myetene, og du viser litt skeptisisme det er værste fornærmelse.

De kristelige stedene ble revetned av moskovske soldater til tsar da etter Kaukasis krigen, men til idag de stedene hvor er begravd de store heltene (mest kristelige steder) i fjellene er særlig for de gamle folk sm helligstedene, de sier aldri noe dumt, eller noe lignende, samtigi de myetene og stedene er på rar måte bindet til avgudeiske tro og islam.

F. eks. det flyktet en muslim som het Abu Muslim, han ble tatt imot av tsjetsjnske kristelige forfedre og nabofolke halhaj, og da han dø ble plassen hvor han er begravd som hellig sted for kristne (om det skriver entograf Desheriev i boka si "Legendy i skazania drevnix vajnakhov) og over han grav bygde kristelige 4 stammer : Wabå (Væppe), Ækkhe, Halhaj, Tshore en kirke, i bygningen deltok georgiske prester også den heter Thåba-Erdy. Hva er rart at Erdy er en avgud. Bibelen fra Thåba Erdy er i Sankt Petesrburg, og kirken er i Ingushetia (broderlig folk til tsjetsjerne).

 

I hvert fall mange kristne særlig fjellfolk i Kaukasus (Georgia og Tsjetsjenia) tror på de ville menn. Men sier en ting: de kristne fra Kaukasus skiller ville mennesker av mennesker. Det samme gjør mange muslimer som har kristne forfedre og kistelig røtter. Jeg understreker at her beskriver jeg etniske kaukasere ikke dem som har tyrkisk, mongolsk, irans ... opprinnesle i Kaukasus. Av og til det skjer at mennesker på ulike måter gifter seg (kidnapping, trolldom) med de ikke menneskelige men menneskelig stemme skapninger neandertalere og dinosaurer.

 

Min mor mor mor husket mye både fra kristendom, islam og avgudiske religion, selv om hun var moderne gammel dame, bodde o hovedstaten, neste alle hadde høyutdannelse, hun aldri likte spørsmålene som vi barn stilte for. Og ikke tro på vill folk (neandertalere )og dinosaurer var for hun det amme som ikke fornærme religion, Gud. Selv om jeg har studert i hele mitt liv til idag tror jeg på de alle mytene))).

 

PS (jeg redigerte mitt innlegg). Min mor mor mor likte ikke at vi stilte spørsmålene som ikke viste (ifølge hun) respekt, og vår naivitet for hun ...), men hun trudde på det alt, og det gjør jeg også. Hvorfor? Det fins for oss mennesker masse ukjente steder, fenomener og ting her i verden.

Endret av Pretorianer100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...