Gå til innhold

Her er den første Intel-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en mobil som ser ut som den er bygget i stål og glass. Håper Nokia plukker opp ideen og lanserer et skikkelig byggverk. Dette kan ligne på noe som et skikkelig mannfolk kan dra opp av lomma. Innmaten er uinteresant. Dette ligner et ordentlig verktøy! Gi meg denne med Symbian Anna! D hadde vært noe d. Om de i tillegg klarer å få vekta opp på 250 gram, da snakker vi monster-mobil! Noe å være stolt av. Driter i hva den koster. Det ville blitt et verktøy for MENN!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Betyr dette at det blir en x86-arkitektur?

Ja, dessverre. http://www.anandtech.com/show/4172/intel-mwc-2011-medfield-now-sampling-lte-chipsets-in-2012

Intel har planer om å forpeste mobil- og tablet-plattformen også.

 

På den andre siden mener jeg å huske at det ikke er en 100% kompatibel x86-arkitektur. Blant annet gjør mangelen på PCI-buss det umulig å kjøre dagens Windowser, og jeg mener det var flere ting som manglet også. Anandtech hadde en grei innføring i forgjengeren (Moorestown), som forøvrig ser ut til å ha floppet ganske greit. Jeg har i hvert fall ikke sett noen store lanseringen som bygger på Moorestown.

Nytt i Medfield er at de har klart å samle mer I/O i én SoC enn de klarte på Moorestown.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

J_Gagarin, må du kompensere for noe som fikk for mye mobil stråling eller ? :-P Selv for designfreaks må jo Innmaten være like viktig som utseende. Syntes den se litt kjedelig ut, ligne for mye på iphone ^^. Er jo heldigvis innmaten som er highlighten her.

 

For designfreaks betyr ikke innmaten så mye. På lik linje med 99% av alle mobilbrukere. Vi ringer og sender sms med mobilen. Og div. andre ting som alle mobiler takler like godt uansett hva som er inni. De fleste som gidder å kommentere her er mobil-nerder. For dem er selvfølgelig innmaten viktig, men for oss andre 99% betyr det ikke noen verdens ting. De fleste som kjøper en mobil har aldri hørt ordet "Benchmark". Det er totalt uviktig. Men mange liker et skikkelig verktøy. Høy vekt. Stål. Gorillaglass. Plast er helt uaktuelt. Plast er leketøy.Om jeg bare trenger å flytte på meg kan jeg kjøre i en Buddy. Men jeg kan ikke det likevel. Jeg må ha Mercedes. Selv om den også bare flytter på meg. Derfor kan jeg ikke ringe med en plast-mobil. Jeg vil gjerne ha en mobil jeg kan slå ihjel ei ku med. Det er ikke alle som ser viktigheten av innmaten. Jeg har en gammel E 72. Ikke mye plast der. Og den kan brukes til absolutt alt jeg ønsker den skal gjøre. Og den gjør det med glans. Lenge...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Betyr dette at det blir en x86-arkitektur?

Ja, dessverre. http://www.anandtech...hipsets-in-2012

Intel har planer om å forpeste mobil- og tablet-plattformen også.

 

På den andre siden mener jeg å huske at det ikke er en 100% kompatibel x86-arkitektur. Blant annet gjør mangelen på PCI-buss det umulig å kjøre dagens Windowser, og jeg mener det var flere ting som manglet også. Anandtech hadde en grei innføring i forgjengeren (Moorestown), som forøvrig ser ut til å ha floppet ganske greit. Jeg har i hvert fall ikke sett noen store lanseringen som bygger på Moorestown.

Nytt i Medfield er at de har klart å samle mer I/O i én SoC enn de klarte på Moorestown.

 

Har ikke så mye peiling på det, kan du fortelle hva som er galt/problemet med Intel sin nye løsning?

 

J_Gagarin, må du kompensere for noe som fikk for mye mobil stråling eller ? :-P Selv for designfreaks må jo Innmaten være like viktig som utseende. Syntes den se litt kjedelig ut, ligne for mye på iphone ^^. Er jo heldigvis innmaten som er highlighten her.
For designfreaks betyr ikke innmaten så mye. På lik linje med 99% av alle mobilbrukere. Vi ringer og sender sms med mobilen. Og div. andre ting som alle mobiler takler like godt uansett hva som er inni. De fleste som gidder å kommentere her er mobil-nerder. For dem er selvfølgelig innmaten viktig, men for oss andre 99% betyr det ikke noen verdens ting. De fleste som kjøper en mobil har aldri hørt ordet "Benchmark". Det er totalt uviktig. Men mange liker et skikkelig verktøy. Høy vekt. Stål. Gorillaglass. Plast er helt uaktuelt. Plast er leketøy.Om jeg bare trenger å flytte på meg kan jeg kjøre i en Buddy. Men jeg kan ikke det likevel. Jeg må ha Mercedes. Selv om den også bare flytter på meg. Derfor kan jeg ikke ringe med en plast-mobil. Jeg vil gjerne ha en mobil jeg kan slå ihjel ei ku med. Det er ikke alle som ser viktigheten av innmaten. Jeg har en gammel E 72. Ikke mye plast der. Og den kan brukes til absolutt alt jeg ønsker den skal gjøre. Og den gjør det med glans. Lenge...

 

Ja, behov og smak er forskjellig ^^ Jeg er nok ikke verdens største mobil-nerden, og design er også litt viktig for meg, kan godt være plast bare at byggekvaliteten er bra, jeg like da mer litt spennende design, Razr synes jeg for eksempel er veldig leker. Inntil Mobiler faktisk kan erstatte en jobbe bærbar treng jeg heller ikke å har beste prosessor og alt i den og mye av det de nyste kaner relativt unødvendig for meg(synes det selvfølgelig interessant og følge godt med på slikt). Så jeg sitte fortsatt på min trofaste "gamle" Desire :)

 

For meg er det nok 50/50 design og innmat, mens jeg legge mer vekt på utseende en at den skal tåle juling, behandle generelt all elektronikk veldig forsiktig, penger vokse jo ikke akkurat på trær for meg.

 

Håpe at E72 din vil holde lenge for i fremtid er det nok vanskelig med mobiler som tåle juling og har lange batteritider.

 

Ps: For sikkerhetskyld, det første jeg var selvfølgelig bare en spøk^^ Syntes bare at du ble veldig engasjert i slutten :)

 

Men hvorfor skal mobilen komme opp i 250gram, hvorfor skal den veie muligens mye? det se jeg ikke logikken på.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Betyr dette at det blir en x86-arkitektur?
Ja, dessverre. http://www.anandtech...hipsets-in-2012 Intel har planer om å forpeste mobil- og tablet-plattformen også.På den andre siden mener jeg å huske at det ikke er en 100% kompatibel x86-arkitektur. Blant annet gjør mangelen på PCI-buss det umulig å kjøre dagens Windowser, og jeg mener det var flere ting som manglet også. Anandtech hadde en grei innføring i forgjengeren (Moorestown), som forøvrig ser ut til å ha floppet ganske greit. Jeg har i hvert fall ikke sett noen store lanseringen som bygger på Moorestown.Nytt i Medfield er at de har klart å samle mer I/O i én SoC enn de klarte på Moorestown.
Har ikke så mye peiling på det, kan du fortelle hva som er galt/problemet med Intel sin nye løsning?
J_Gagarin, må du kompensere for noe som fikk for mye mobil stråling eller ? :-P Selv for designfreaks må jo Innmaten være like viktig som utseende. Syntes den se litt kjedelig ut, ligne for mye på iphone ^^. Er jo heldigvis innmaten som er highlighten her.
For designfreaks betyr ikke innmaten så mye. På lik linje med 99% av alle mobilbrukere. Vi ringer og sender sms med mobilen. Og div. andre ting som alle mobiler takler like godt uansett hva som er inni. De fleste som gidder å kommentere her er mobil-nerder. For dem er selvfølgelig innmaten viktig, men for oss andre 99% betyr det ikke noen verdens ting. De fleste som kjøper en mobil har aldri hørt ordet "Benchmark". Det er totalt uviktig. Men mange liker et skikkelig verktøy. Høy vekt. Stål. Gorillaglass. Plast er helt uaktuelt. Plast er leketøy.Om jeg bare trenger å flytte på meg kan jeg kjøre i en Buddy. Men jeg kan ikke det likevel. Jeg må ha Mercedes. Selv om den også bare flytter på meg. Derfor kan jeg ikke ringe med en plast-mobil. Jeg vil gjerne ha en mobil jeg kan slå ihjel ei ku med. Det er ikke alle som ser viktigheten av innmaten. Jeg har en gammel E 72. Ikke mye plast der. Og den kan brukes til absolutt alt jeg ønsker den skal gjøre. Og den gjør det med glans. Lenge...
Ja, behov og smak er forskjellig ^^ Jeg er nok ikke verdens største mobil-nerden, og design er også litt viktig for meg, kan godt være plast bare at byggekvaliteten er bra, jeg like da mer litt spennende design, Razr synes jeg for eksempel er veldig leker. Inntil Mobiler faktisk kan erstatte en jobbe bærbar treng jeg heller ikke å har beste prosessor og alt i den og mye av det de nyste kaner relativt unødvendig for meg(synes det selvfølgelig interessant og følge godt med på slikt). Så jeg sitte fortsatt på min trofaste "gamle" Desire :) For meg er det nok 50/50 design og innmat, mens jeg legge mer vekt på utseende en at den skal tåle juling, behandle generelt all elektronikk veldig forsiktig, penger vokse jo ikke akkurat på trær for meg. Håpe at E72 din vil holde lenge for i fremtid er det nok vanskelig med mobiler som tåle juling og har lange batteritider. Ps: For sikkerhetskyld, det første jeg var selvfølgelig bare en spøk^^ Syntes bare at du ble veldig engasjert i slutten :)Men hvorfor skal mobilen komme opp i 250gram, hvorfor skal den veie muligens mye? det se jeg ikke logikken på.

 

Forstår spøken. :o) Dont worrie. Du nevner batteri-tid. Der er E 72 helt konge. Personlig så er en mobil som ikke tåler hard bruk i minst 3-4 døgn ubrukelig for meg. Da er det ikke lengre mye å velge i. Når det gjelder vekt? Hvorfor ikke kjenne at man får et godt stykke stål for penga? Gidder ikke gi 5 store for plast-skrammel. Var litt spøk det med 250 gr også, men jeg har aldri forstått folk som sutrer når en mobil er tyngre enn de fleste andre mobiler. Det tyder bare på at man får et godt bygg, holdbarhet. Kansje vil det være et batteri som holder lengre enn til ettermiddagen også. Mobil-nerder er opptatt av andre ting. Greit for meg, men jeg vil ha en Mercedes som varer lenge. På alle måter. Ghz er revnende likegyldig. Jeg kan heller ikke se at en mobil er i nærheten av å erstatte en bærbar. Når jeg bruker pc hjemme så har jeg en stasjonær med 23-tommer`s skjerm. Min bærbare har 15,6. Den brukes kun til nød. Og så klart når jeg trenger å dra med pcèn ut av huset. En mobil er for meg et helt annet instrument. P.g.a. nettopp størrelsen vil den aldri bli et alternativ. Enig i at Razr ser bra ut. Også X 6. Savner spennende design på mobiler. Alt nå for tiden er en sort eller hvit ramme med en teit skjerm imellom. Kjedelig. Og dette betaler vi 5000,- for. Da bør d i d minste være av de aller beste materialer. Hvorfor tror du Apple er et av verdens mest lønnsomme selskap? Jo, de klarer å selge en mobil som kunne vært solgt for 1500,- til 5000,-. Vi forbrukere burde forvente LANGT mer enn d vi får. For 5000,- er d mulig å lage en mobil av topp kvalitet, med den beste innmat og et batteri som lett varer en hel uke med normal bruk. Hvorfor finnes den ikke? Fordi ingen trenger å lage en slik mobil. Teite forbrukere kjøper all mulig dritt. Spesielt tror vi iPhone og Samsung må være bra. Hvorfor? Fordi vi leser om disse merkene hele tiden. Hvorfor? Fordi alle media skriver om deres evige søksmål mot hverandre. All reklame er god reklame. Derfor venter jeg fremdeles på en mobil som går LANGT utenpå alt som finnes i dag. Det er absolutt mulig å lage den. God jul. :o)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder byggekvalitet så er jeg meget fornøyd med min HTC Desire HD, den har fått en god del juling og funker som ny enda, ikke en ripe i skjermen, men noen hakk i "karosseriet" har den fått, noe jeg tror er aluminium. min bror hadde en sånn Xperia drit den fikk riper i skjermen bare man så på den, og gikk sund da han mista den i bakken... makan til drit skal man lete lenge etter, Sony Ericsson skal ikke jeg ha:p

 

Simens skulle ikke ha sluttet å lage mobiler vettu, de lagde mobiler for arbeidsfolk, min CX75 var riktig nok i plast, men jeg lyger ikke når jeg sier at den var 0.5cm tykk i sidene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis bildet er prototypen så bør de forberede seg på søksmål fra Apple.

Ja, den har jo runde kanter og svart overflate så.............. :roll:

Nå hva det langt mer som lignet enn bare det da.

 

Forsåvidt ender sikkert søksmålet at Apple går over til AMD på Mac :tease:

Lenke til kommentar

Hvis bildet er prototypen så bør de forberede seg på søksmål fra Apple.

Ja, den har jo runde kanter og svart overflate så.............. :roll:

Nå hva det langt mer som lignet enn bare det da.

Som hva da?

Gjett hvem som blir saksøkt av Apple hvis akkuratt denne prototypen kommer ut på markedet :whistle:

Ja noe må Apple gjøre for å holde konkuransen og valgfriheten unna markedet :!:

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...