Gå til innhold

Ivy Bridge-prisene er klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når er det disse CPUene er forventet å komme ut?

Blir de like bra og klokke på som f.eks 2500K?

Og hvis man skulle kjøpt ny maskin i løpet av ca. 1 måned, er det verdt å vente på ivy eller bare gå for sandy hvis man tenker primært gaming som gjøremål?

 

For socket 2011 blir bare for dyrt og det blir rimelig uaktuelt å kjøpe, siden man strengt tatt ikke har behov for å hive penger ut av vinduet.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Så med andre ord er det like greit å satse på sandy bridge om jeg skal kjøpe innen ca 1 måned, for ivy kjører vel socket 1155.

Kan jo da bare kjøpe ny og selge sandy(hvis noen er interesserte) eller beholde sandy om ivy ikke gir så mye som man skulle håpe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent skal ikke Ivy Bridge by på noe særlig forskjell i ytelse per klokke, men tilby bedre ytelse gjennom bedre turbo og nye instruksjoner.

 

3930K koster $583 fordi dette er en 6-kjerne, 3820 som kommer snart vil legge seg på rundt $294, som betyr at den fortsetter der Sandy Bridge slutter.

 

Personlig ser jeg liten grunn til å vente på Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart å omtale i7-920 som et fossil, når den yter såpass bra som den gjør. Jeg har en PC med Athlon64 X2 3800+ og den er nok nært sin pensjonsalder, men man skal være pensjonert en god stund for å bli fossil. 486 er et fossil man finner i arkeologiske utgravninger på elreturen, under noen lag nyere pensjonert og begravd maskinvare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er null poeng i å kjøpe den ene etter den andre. Kjøp heller det du vil ha i første omgang. F.eks en i5 2500K. Det er så og si ingenting forskjell opp til i5 3550K og dermed bortkastede penger å oppgradere bytte fra den ene til den andre. Hvis det er i5 3550K du egentlig vil ha, og ikke gidder å vente, bruk heller pengene på en i5 2600K.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da ser du på ulike priser og vil finne igjen akkurat samme fenomen innen sandy bridge. F.eks at den til 300 dollar er klokket 0,2 GHz høyere originalt enn den til 200 dollar. Det betyr ikke at den dyreste av de nødvendigvis klokker bedre.

 

Ivy bridge klokker sikkert litt bedre, men antagelsen om økt original frekvens stemmer altså ikke når man sammenligner epler med epler (samme pris vs samme pris).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...