Gå til innhold

Hvilken Samsung skjerm til gaming?


Akando

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha meg ny pc nå og da må jeg også ha en skjerm. Siden jeg får fine priser på Samsung skjermer så må det være det.

 

Hvilken 24tommer er bra til gaming? Trenger ikke 3D, men det blir kanskje det hvis man skal ha 120hz som jeg har hørt et nydelig til gaming?

 

 

Noen med et par fine tips?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg som skulle kjøpe samsung skjerm i dag, ville jeg vurdert Samsung 23" LED Syncmaster S23A750D

1920x1080, 2ms, HDMI/DP, 120Hz.

 

Men den har en mangel, nemlig DVI Dual-link, som jeg syns de fleste spill skjermer bør ha.

Nå vet jeg ikke hvordan displayport er, men selv har jeg dårlig erfaringer med HDMI på pc.

Virker ut som på komplett sine erfaringer må man ha displayport for å få 3d, så jeg syns HDMI 1.4 bør være standard.

 

Nå har jeg ikke prøvd denne, men syns den ser veldig bra ut, men er jo viktig å lese tester også.

 

Nå vet jeg lite hvordan Nvidia 3d vision 2 brillene er mot samsung, men jeg tror jeg ville satset på nvidia brillene her, selv om man da er låst til nvidia skjermkort på grunn av driverene følger med skjermkortet.

 

Angående 120hz skjermer syns jeg det er bortkastet hvis ikke 3D støtte er viktig, selv har jeg en dårlig benq 3d skjerm, riktignok kan skjermen/kabelen være dårlig, men jeg merker ikke noe forskjell på spill f.eks CS 1.6/Source ved å aktivere 120 hz.

 

Å spille 120z i krevende spill crysis etc må du nok ha et kraftig SLI oppsett, så dermed syns jeg det er bortkastet.

 

Andre kan kanskje ha annen mening, men jeg mener kun med 3d briller vil 120 hz ha best effekt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Angående 120hz skjermer syns jeg det er bortkastet hvis ikke 3D støtte er viktig, selv har jeg en dårlig benq 3d skjerm, riktignok kan skjermen/kabelen være dårlig, men jeg merker ikke noe forskjell på spill f.eks CS 1.6/Source ved å aktivere 120 hz.

 

Jeg gikk fra en Samsung Syncmaster T240 60Hz til en Asus VG236H 120Hz, og i CS Source så merker jeg stor forskjell, bildet flyter mye bedre, og det er en drøm å spille på i forhold til 60Hz.

 

Uten tvil forskjell på 60Hz og 120hz for min del, helt nydelig å spille på.

 

Bruker ikke 3D.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Å spille 120z i krevende spill crysis etc må du nok ha et kraftig SLI oppsett, så dermed syns jeg det er bortkastet.

 

 

Ehhhhh, nei. 120hz != 120fps. Skjermkortet/pc'n din ellers har ingenting å si for om skjermen kjører 120hz.

 

 

Siden du får gode priser på Samsungskjermer ville jeg gått for Syncmaster S23A750D/700D. Samme skjermen, bare forskjellig innpakning. 3D (generelt) derimot er bare en gimmick, en dårlig en sådan i mine øyne.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...