Gå til innhold

Samsung vil lansere super-nettbrett før iPad 3


Anbefalte innlegg

Hva med dybden på den? iPad 3 blir jo mest sannsynelig tjukkere pga den høyoppløste skjermen..

Hvorfor skal høyere oppløsning føre til større tykkelse? Tror du ikke det er andre årsaker til eventuelt økt tykkelse?

Den økte størrelsen skal være nødvendig for å få plass til den høyoppløste skjermen, som tydeligvis tar mer plass enn skjermene Apple bruker i iPad 2.
Artikkel

Syns ikke det var så veldig ulogisk, men nå vet ikke jeg så mye om skjermer ;) Tenker også på batteri osv, når selve brettet er like stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med dybden på den? iPad 3 blir jo mest sannsynelig tjukkere pga den høyoppløste skjermen..

Hvorfor skal høyere oppløsning føre til større tykkelse? Tror du ikke det er andre årsaker til eventuelt økt tykkelse?

Det var snakk om at skjermen stilte økte krav til bakgrunnsbelysningen, og at de måtte bruke dobbel bakgrunnsbelysning for at resultatet skulle bli godt nok.

 

Men så er det igjen andre rykter som sier at den skal bli tynnere :ermm:

 

http://www.macrumors.com/2011/11/23/thinner-ipad-3-coming-with-low-power-retina-display/

Lenke til kommentar

 

Det er ikke pragmatisk å ha ting som ikke skalerer, det er veldig upraktisk. Det er snakk om å spare lidelse på kort sikt mot å få mere lidelse på lang sikt.

 

AtW

 

Utviklere er late dyr. Og marketing skal selge sakene i går. Da tas det snarveier...

 

Hvorfor er det ikke samme fokuset på skjermoppløsning på laptoper? Huff... de kan jo faktisk brukes til noe.

Pris. I laptopmarkedet, så er pris alfa og omega. Det er også mulig at tablet-skjermene ikke er like raske i responstid. Eller at det er lettere å lage så høy oppløsning på små skjermer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Økonomisk størrelse på AMOLED skjermene kryper stadig oppover. Samsung Note har 5,3" med 1280x800 piksler. Dvs. en liten smule høyere pikseltetthet enn det som foreslås med 11,6" med 2560x1600.

 

En annen ting er at jeg ikke vil forvente at den nye superfjøla fra Samsung blir billig. Jeg blir ikke overrasket om lanseringsprisen blir i området 6-10 000 kr.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er om Transformer Prime er en SGII som holder seg en stund eller en HD2 som raskt vil bli avleggs. :)

Morsom du.. :p

HD2 er vel kanskje den mest allsidige telefonen laget i senere tid.

Den har fortsatt nok "omf" til å kjøre det meste.

Hvis du i tillegg tar med at telefonen kan kjøre både Windows Mobile 6.5, Android og Windows Phone 7.5 flytende, så vil jeg ikke akkurat si at det er en telefon som raskt ble avleggs.

 

Med annet du er en ren specsnisse. Men da vil produktene dine uansett hva du kjøper alltid bli fort avleggs.

 

Ellers så oser jo dette brettet "In your face Apple, we were first!".

Og skal det faktisk selge, må prisen hvertfall være konkurrende med Apple sitt produkt.

 

Personlig har jeg mer lyst til å høre om Windows 8 nettbrett for å være ærlig. Både vanlig x86 og ARM varianter.

Lenke til kommentar

Økonomisk størrelse på AMOLED skjermene kryper stadig oppover. Samsung Note har 5,3" med 1280x800 piksler. Dvs. en liten smule høyere pikseltetthet enn det som foreslås med 11,6" med 2560x1600.

 

En annen ting er at jeg ikke vil forvente at den nye superfjøla fra Samsung blir billig. Jeg blir ikke overrasket om lanseringsprisen blir i området 6-10 000 kr.

 

 

Så vidt jeg vet er det vanskelig å lage større Amoled-skjermer, spesielt med den pixeltettetheten vi snakker om. I tillegg er såkalt superamoled HD (ikke plus) som note og nexus har pentile, dvs hver pixel har ikke rgb, i motsetning til superamoled+ som er real stripe, men her har ikke samsung klart å lage et forbrukerprodukt med større enn 480 800-oppløsning (SGS2). Prisen på amoled er også langt høyere enn det den er på LCD.

 

Det er også vist tidlgiere at Sharp, LG og Samsung jobber med å produsere LCD-skjermer med denne oppløsningen, det er dermed høyst usannsynlig at dette blir et AMOLED-panel.

 

http://www.macrumors.com/2011/10/27/lg-and-samsung-still-struggling-with-retina-ipad-3-display/

Lenke til kommentar

Jeg annbefaler og vente og se om app markede blir bedre. Det har nesten loget døtt siden jeg fikk 10.1 i sommer. Men prossesor oppgraderingen er bra men det blir vell hakking i menyene på denne også, med take på oppløsningen.

 

Personlig mener jeg android tablets trenger en ting, RAM. så vi får vente og se hva denne kommer med, mulig nen hær vet det?

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er om Transformer Prime er en SGII som holder seg en stund eller en HD2 som raskt vil bli avleggs. :)

Morsom du.. :p

HD2 er vel kanskje den mest allsidige telefonen laget i senere tid.

Den har fortsatt nok "omf" til å kjøre det meste.

Hvis du i tillegg tar med at telefonen kan kjøre både Windows Mobile 6.5, Android og Windows Phone 7.5 flytende, så vil jeg ikke akkurat si at det er en telefon som raskt ble avleggs.

 

Med annet du er en ren specsnisse. Men da vil produktene dine uansett hva du kjøper alltid bli fort avleggs.

 

Ellers så oser jo dette brettet "In your face Apple, we were first!".

Og skal det faktisk selge, må prisen hvertfall være konkurrende med Apple sitt produkt.

 

Personlig har jeg mer lyst til å høre om Windows 8 nettbrett for å være ærlig. Både vanlig x86 og ARM varianter.

 

Jeg tenkte mer på telefonen slik den kom ut av esken. Ikke slik enkelte med spisskompetanse har klart å få den til å bli. ;)

 

HD2 er en utrolig lekker telefon som hadde fantastisk hardware i det den ble lansert. Så vidt jeg kan huske, og det kan være jeg tar feil, var den derimot en av de siste med WM 6.5. Et OS som jeg tror vi alle kan være enig i var skivebom i forhold til det nye markedet som vokste fram. Når da Android-telefoner som HTC Desire ble lansert kun måneder etterpå, ble eierene av HD2 sittende igjen med en telefon med et dødt OS. Personlig er jeg ihvertfall veldig glad for at jeg ikke var en av dem.

 

På samme måte har jeg heller ikke lyst til å bli en av dem som hopper på toget kalt "Transformer Prime" for så å oppdage at jeg kjøpte det siste nettbrettet produsert med "lav res skjerm" i den prisklassen.

 

EDIT: Men la meg bare presisere at jeg mest sannsynlig kommer til å ta det toget likevel, så jeg ser helst at jeg ikke blir kalt en hykler i kommende "Transformer Prime tråd". Min hengivenhet ovenfor ASUS nye nettbrett ble bare litt utfordret etter nyhetene om de kommende superskjermene. :ph34r:

Endret av LordErik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...