Gå til innhold

NRK satser på HTML5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Går kanskje ut på en klippe nå, men etter min mening er Silverlight den beste løsningen jeg har sett frem til HTML5. Greit at det er et mareritt å måtte installere og oppgradere et utall proprietære programmer for å få spilt av ting, men Silverlight gjorde jobben veldig fint. HTML5 er uansett en naturlig utvikling, og jeg synes det er fint at de begynner å gå over til det, men det finnes fortsatt en del mangler i HTML5.

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke at silverlight skal fungere så dårlig.

Har før skrevet at jeg måtte bruke silverlight for i det hele tatt skall få se videoene hos NRK .

 

Når det gjelder installeringen , så er det ikke verre en at man laster ned rett versjon, installerer den og det funger uten mas .

jeg har i hvertfall ikke opplevd problemer

 

 

så ta ikke bort silverlight før alternativet funger skikkelig.

man kan ikke la folke leve i mørket til alt er på plass , selv om hensikten er presse distributørene til ta det raskt i bruk

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke at silverlight skal fungere så dårlig.

Har før skrevet at jeg måtte bruke silverlight for i det hele tatt skall få se videoene hos NRK .

 

Når det gjelder installeringen , så er det ikke verre en at man laster ned rett versjon, installerer den og det funger uten mas .

jeg har i hvertfall ikke opplevd problemer

 

 

så ta ikke bort silverlight før alternativet funger skikkelig.

man kan ikke la folke leve i mørket til alt er på plass , selv om hensikten er presse distributørene til ta det raskt i bruk

HD-sendinger Premier League på TV2 Sumo går i slow motion.

 

Hvis Nrk ikke har HTML5 klart på siden, men Silverlight vil man jo så klart måtte bruke Silverlight for å få se video. You don't say Sherlock.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøv så mange video fra TV2 siden få av dem er gratis.

 

Den gangen fik jeg inntrykk at video kvalitet hos TV2 var bedre en hos NRK.

om det gikk i HD vet jeg ikke . det er nok tvilsomt .

 

 

 

 

Det som kan være en smule imiterende vil være å måtte stille inn avspilling motor hver gang man skifter nettsted.

hos NRK er valget satt på Windows media player .

 

hvilket system som brukes da vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Hvem hadde trodd at NRK var dem som først ville ta dette steget? Kudos til oss!(Les: Staten) ;)

 

NRK har vært tidlig ute i Europa på mange områder (referer da til de siste 15 år). Så jeg er ikke overrasket. NRK er faktisk langt fremme og både har vært og er tidlig ute på en rekke teknologiske områder.

 

NRK beta gir f.eks. et lite innblik i noe bak kulissene hos NRK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...