Gå til innhold

Ny samsung 5 serie ultrabook!


shiznit87

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever e WiFi på maskinen? Min er vanvittig trøblete. Faller ut veldig veldig ofte. Dette er uavhengig hvilke nettverk jeg er tilkoblet (på jobb, på skole, hjemme osv). Jeg må trøbbelshoote, og så kobler den seg som regel på igjen. Slite også veldig med dekning sammenlignet med andre enheter i nærheten.

 

Noen som har noen tips å dele?

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan opplever e WiFi på maskinen? Min er vanvittig trøblete. Faller ut veldig veldig ofte. Dette er uavhengig hvilke nettverk jeg er tilkoblet (på jobb, på skole, hjemme osv). Jeg må trøbbelshoote, og så kobler den seg som regel på igjen. Slite også veldig med dekning sammenlignet med andre enheter i nærheten.

 

Noen som har noen tips å dele?

 

Jeg registrerer at min nye Samsung mye oftere faller ut/ikke finner nett enn min gamle Lenovo når wifi-signalene er svake. Skuffende...

 

.Med god nettdekning har jeg ikke merket ustabilitet.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med at pc'en blir veldig varm, og at viften bråker mye? Kommer fort opp i 60-70 grader, spesielt ved å se på video. Da ligger den gjerne på 70+. Dama prøvde å spille The Sims 3 på laveste innstillinger, da peeket den på 93! grader... Er dette vanlig for dere, eller bør jeg sende den inn?

Har satt inn en ekstra minnebrikke på 4gb, kan dette ha noe å si?

 

Har versjonen med SSD

Endret av largim
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte NP530U3C-A04SE på Elkjøp i går - tilbud denne uken og forrige. Vet ikke om tilbudet er så lavt i pris, men jeg har kikket på ultrabooks lenge og synes denne var den beste for meg.

 

i5-3317U, nå med Ivy Bridge og HD4000

6Gb RAM og med 500Gb snurredisk

 

Merker meg også at disse merkene (Intel, Windows7,osv) som ofte blir gnålet om er i antrasitt og matcher fargen på maskinen ;-)

 

Fikk CPU 6,1, RAM 7,3, Grafikk 5,0, Spillgrafikk 5,4, HDD 5,9

Ser at den scorer bra på RAM, muligens pga 6 Gb?

 

Jeg kunne fått Asus UX32A til 6000 på Expert, men kun i3 Sandy Bridge.

Veldig fin maskin, men jeg ville heller ha i5 Ivy Bridge og bedre tilkoplinger.

 

Kun brukt maskinen en dag, men veldig fornøyd så langt og mest surfing, veldig stille og momentan start fra dvale.

 

Har fjernet NAV og Norton backup med de-crapifyer.

Det ligger vannvittig mange program fra Samsung inne, noen som vet som hva som fordelaktig kan fjernes?

Lenke til kommentar

Kjøpte NP530U3C-A04SE på Elkjøp i går - tilbud denne uken og forrige. Vet ikke om tilbudet er så lavt i pris, men jeg har kikket på ultrabooks lenge og synes denne var den beste for meg.

 

i5-3317U, nå med Ivy Bridge og HD4000

6Gb RAM og med 500Gb snurredisk

 

Merker meg også at disse merkene (Intel, Windows7,osv) som ofte blir gnålet om er i antrasitt og matcher fargen på maskinen ;-)

 

Fikk CPU 6,1, RAM 7,3, Grafikk 5,0, Spillgrafikk 5,4, HDD 5,9

Ser at den scorer bra på RAM, muligens pga 6 Gb?

 

Jeg kunne fått Asus UX32A til 6000 på Expert, men kun i3 Sandy Bridge.

Veldig fin maskin, men jeg ville heller ha i5 Ivy Bridge og bedre tilkoplinger.

 

Kun brukt maskinen en dag, men veldig fornøyd så langt og mest surfing, veldig stille og momentan start fra dvale.

 

Har fjernet NAV og Norton backup med de-crapifyer.

Det ligger vannvittig mange program fra Samsung inne, noen som vet som hva som fordelaktig kan fjernes?

 

Bra kjøp!:-)

 

(sa han som er innkjøper hos Elkjøp)

Lenke til kommentar

Kjøpte NP530U3C-A04SE på Elkjøp i går - tilbud denne uken og forrige. Vet ikke om tilbudet er så lavt i pris, men jeg har kikket på ultrabooks lenge og synes denne var den beste for meg.

 

i5-3317U, nå med Ivy Bridge og HD4000

6Gb RAM og med 500Gb snurredisk

 

Merker meg også at disse merkene (Intel, Windows7,osv) som ofte blir gnålet om er i antrasitt og matcher fargen på maskinen ;-)

 

Fikk CPU 6,1, RAM 7,3, Grafikk 5,0, Spillgrafikk 5,4, HDD 5,9

Ser at den scorer bra på RAM, muligens pga 6 Gb?

 

Jeg kunne fått Asus UX32A til 6000 på Expert, men kun i3 Sandy Bridge.

Veldig fin maskin, men jeg ville heller ha i5 Ivy Bridge og bedre tilkoplinger.

 

Kun brukt maskinen en dag, men veldig fornøyd så langt og mest surfing, veldig stille og momentan start fra dvale.

 

Har fjernet NAV og Norton backup med de-crapifyer.

Det ligger vannvittig mange program fra Samsung inne, noen som vet som hva som fordelaktig kan fjernes?

 

Bra kjøp!:-)

 

(sa han som er innkjøper hos Elkjøp)

Morsom kommentar og det er alvorlig ment ;-)

 

Slik jeg vurderte det var den beste kjøp.

Vet ikke hvor mye mer strømgjerrig Ivy Bridge er (20% er blitt nevnt) i forhold til Sandy Bridge.

Jeg regner med det er en nyere generasjon og det skal være en reell forbedring.

 

Jeg vurderte vel porter først, cpu, batteri, robusthet - grovt sett.Skjerm fikk vel god omtale og den er god. (SSD regner jeg med at jeg kan installere siden.)

PCen virker solid og ikke noe fleks. At lokk på skjerm er alu er viktig, ellers usikker på hva mer som er alu,

unntatt at bunndeksel er i plast.

 

Det eneste jeg i farten ønsker å endre er at jeg vil kjøpe en 90 gr overgang til strømplugg for å gjøre den

mindre utsatt. Lys på tastatur savnet jeg litt i går kveld, men ikke noen stor sak.

 

At du sier det er et bra kjøp får jeg ta som en bekreftelse på mitt valg er godt ;-)

Og sender den videre til alle andre som har kjøpt samme laptop.

Lenke til kommentar

Mulig jeg "overtar" tråden, men håper ingen blir noe spesielt sur på lille meg.

Jeg har da tenkt å kjøpe meg en såkalt ultrabook i nærmeste fremtid (da jeg begynner på VG1 imorgen).

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe Acer Aspire S3-391 eller Samsung NP530U3C-A04SE.

 

Fordelene jeg ser er:

 

-Samsung har 6GB RAM og kan oppgraderes til 8GB (den har i tilegg 1600MHz)

mens Aceren kun har 4GB 1333Mhz RAM som ikke kan oppgraderes.

 

-Aceren har en egen SSD i tilegg til en 500 snurredisk, der Samsung har en hybrid 500GB, som ikke skal være like god som en SSD.

 

-I tilegg er Aceren 1000,- billigere, noe som gjør at den ikke svir like mye på lommeboka.

Lenke til kommentar
Mulig jeg "overtar" tråden, men håper ingen blir noe spesielt sur på lille meg. Jeg har da tenkt å kjøpe meg en såkalt ultrabook i nærmeste fremtid (da jeg begynner på VG1 imorgen). Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe Acer Aspire S3-391 eller Samsung NP530U3C-A04SE. Fordelene jeg ser er: -Samsung har 6GB RAM og kan oppgraderes til 8GB (den har i tilegg 1600MHz) mens Aceren kun har 4GB 1333Mhz RAM som ikke kan oppgraderes. -Aceren har en egen SSD i tilegg til en 500 snurredisk, der Samsung har en hybrid 500GB, som ikke skal være like god som en SSD. -I tilegg er Aceren 1000,- billigere, noe som gjør at den ikke svir like mye på lommeboka.

 

HDD er samme løsning på både Acer og Samsung. Begge to har en løsning med snurredisk og SSD..

Acer har 20Gb SSD og Samsung har 16Gb.

 

Jeg har Samsungen selv, men var og så på begge to. Jeg kjøpte Samsung pga 2xUSB2, 1 xUSB3 og HDMI (full størrelse) og ethernet.

Og fordi jeg har sett for mange Acer med dårlig kvalitet. Men de føltes omtrent like i butikken, så mulig Acer er like solid.

I følge test dinside.no har Samsung bedre batterilevetid.

 

Så kanskje prisen er det viktigste for deg.

 

Edit: Hvis du skal dra en laptop/ultrabook frem og tilbake på skolen i minst 3 år, ville jeg satset på noe som holdt. mange har kun laptopen på stuebordet.

Dessuten kanskje legge vekt på levetid pr lading, da kan noe slikt som Asus 1215 være aktuelt.

Spørs hvor mye prosessorkraft du trenger.

Asus UX32 har en modell hos Expert til 5995,-. den er bygd helt i alu, også bra batterilevetid, og 3xUSB og fullstørrelse-HDMI.

Spørs hvor forsiktig du er med din laptop.

Endret av smartphone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :)

Da jeg er ganske forsiktig med tingene mine (laptopen jeg har er 5 år gammel og fungerer fortsatt - plast) tenker jeg ikke så mye på hvor solide de er.

Var på Elkjøp her om dagen og fikk prøvd både Samsung og Acer ved siden av hverandre. Samsung var mye raskere på både oppstart og "våkning" fra hvilemodus.

Så jeg tror jeg skal gå for Samsungen.

Jeg lurer nå på, hvor mange RAM slot er det? På Komplett står det 1 DIMM-slott, mens på en annen side står det 1 DIMM-slott + 1 BD-slott.

Hva har dette å si?

Lenke til kommentar

Jeg lurer nå på, hvor mange RAM slot er det? På Komplett står det 1 DIMM-slott, mens på en annen side står det 1 DIMM-slott + 1 BD-slott.

En tilgjengelig slot og en fastmontert på HK. . (Av en eller annen grunn leverer de mer RAM på maskinene med snurredisk enn på de dyre med SSD.)

 

Ellers registrerer jeg at de nå har sluttet å legge ved VGA-overgangen. Den fulgte med i vår. Og den koster over 500 kroner...

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar! :) Da jeg er ganske forsiktig med tingene mine (laptopen jeg har er 5 år gammel og fungerer fortsatt - plast) tenker jeg ikke så mye på hvor solide de er. Var på Elkjøp her om dagen og fikk prøvd både Samsung og Acer ved siden av hverandre. Samsung var mye raskere på både oppstart og "våkning" fra hvilemodus. Så jeg tror jeg skal gå for Samsungen. Jeg lurer nå på, hvor mange RAM slot er det? På Komplett står det 1 DIMM-slott, mens på en annen side står det 1 DIMM-slott + 1 BD-slott. Hva har dette å si?

 

På disse ultrabookene er det ganske vanlig med loddet minne, nesten alle 1. generasjon hadde kun 4 Gb loddet minne, ikke mulig å oppgradere.

På 2. generasjon har det blitt mer vanlig med 4 Gb loddet og en ekstra slot, slik at det er mulig å oppgradere.

På den som selges på Elkjøp regner jeg det er 4 Gb loddet og 2 Gb i den andre. Det ligger en video på youtube hvor en viser hvordan han setter i ekstra minne. Så du kan ta ut 2Gb-brikken og sette inn en 4Gb-brikke og få totalt 8 Gb RAM. Usikker på hvor mye det har å si når man allerede har 6Gb, men kommer til å bytte.

 

Jeg synes som deg at Samsungen våkner kjapt og starter ganske kjapt. Noen har klaget over at den er blitt varm, jeg har merket den er varm til tider, men ikke mye.

Jeg er godt fornøyd, har kun foreløpig brukt den til Word, Excel og surfing. Ikke fått testet på Photoshop ennå.

 

Hvis du mister sekk el veske i bakken kan det være gjort. Jeg ville kjøpt et "skin" til den, kommer selv til å gjøre det. På Elkjøp har de noen som koster 2-300 kr og beskytter en del.

 

Går du for Samsungen tror jeg du vil bli fornøyd :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Samsung 256GB SSD som passer til denne PC'en (530U3B).Problemet har vært å få klonet HDD som står i. Jeg får ikke klonet boot til den. Innhold og alt blir klonet, men den booter ikke. Jeg har prøvd med Norton Ghost og Paragon Migrate OS to SSD. Den booter fortsatt ikke.

 

Kan det være at jeg ikke får klonet SSD-partisjonen på 24GB. Hvordan gjør jeg dette? Har tidligere klonet flere pc'er som har fått Intel SSD og deres løsning for kloning var utrolig enkel og smertefri.

 

Skal gjøre et nytt forsøk nå med Paragon, så jeg er takknemlig for tips før jeg begynner.

Lenke til kommentar

På disse ultrabookene er det ganske vanlig med loddet minne, nesten alle 1. generasjon hadde kun 4 Gb loddet minne, ikke mulig å oppgradere.

På 2. generasjon har det blitt mer vanlig med 4 Gb loddet og en ekstra slot, slik at det er mulig å oppgradere.

På Samsungs SSD-versjon har både 1.generasjon og 2, generasjon 4 GB fastloddet og en tom ekstraslot. (Skrudde nettopp opp for å sjekke)

Endret av nojac
Lenke til kommentar

På disse ultrabookene er det ganske vanlig med loddet minne, nesten alle 1. generasjon hadde kun 4 Gb loddet minne, ikke mulig å oppgradere.

På 2. generasjon har det blitt mer vanlig med 4 Gb loddet og en ekstra slot, slik at det er mulig å oppgradere.

På Samsungs SSD-versjon har både 1.generasjon og 2, generasjon 4 GB fastloddet og en tom ekstraslot. (Skrudde nettopp opp for å sjekke)

Får nesten bare vise til hva jeg skrev: nesten alle.

 

Edit: Det jeg får ut av ditt innlegg er at her er Samsung bedre enn de fleste andre.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Kjøpte NP530U3C-A04SE på Elkjøp i går - tilbud denne uken og forrige. Vet ikke om tilbudet er så lavt i pris, men jeg har kikket på ultrabooks lenge og synes denne var den beste for meg.

 

Hva kostet den?

 

Den kostet 7000,- på tilbud, ikke så veldig billig men greit.

Men etter prismatch fikk jeg kr 600 tilbake, komplett hadde den på tilbud en dag, noen dager etterpå.

Lenke til kommentar

For noen uker siden kjøpte jeg meg en Samsung Series 5 Ultrabook 13¨ NP535U3C. Har fått en del problemer med PC'n. Det kommer VELDIG ofte ''bluescreen''. Wifien er veldig ustabilt, den kobler seg automatisk av og på. Og sist så har jeg oppdaget at det er en tynn liten strek som går på tvers nederst på skjermen. Veldig irriterende når man ser film. Hva skal jeg gjøre? Klage til forhandleren?

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp 28 stk som er i daglig bruk, og jeg har aldri sett bluescreen. Jeg ville satt maskinen opp på ny fra CD før jeg kontaktet forhandler...

 

Men jeg har problemer med Samsungs Easy Software manager som foreslår mange oppdateringer etc, men som ofte gir mislykket og "Ingen internettforbindelse tilgjengelig". Men jeg er på nett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...