Gå til innhold

Ecxel - Gjøre om fra desimal til minutter og sekunder


evmorten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på det som står i tittelen

 

Har lagga et musikkarkiv med cd'ene i access, men der går det vist bare an å skrive med komma (hvis jeg ikke skriver det inn som tekst da - nå har jeg skrevet det som tall), og så tenkte jeg å prøve og legge sammen alle titlene/sporene, og se hvor mange timer musikk jeg har nå.

Det er ca. 5000 spor, så det er ikke bare å gjøre manuelt. Men det må vel finnes en måte i ecxel å gjøre om vanlige desimaltall til minutter og sekunder.

f.eks.: nå ble summen 36418,32 - så hvordan gjøre om dette fra å legge sammen til 100 til å legge sammen til 60?

Håper noen kan hjelpe.

PS

Jeg fant noe i hjelp-menyen som ligna, og har prvød og prøvd men fikk det ikke til, så ...

Endret av evmorten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det vist til her likevell, så da kan jo denne tråden slettes - hvordan gjør man det

Det kom jo ikke så mye fornuftig uta av tråden likevel. Jeg er vel for dårlig til å stille spørsmålene riktig sikkert (he)

Man sletter ikke tråder.

 

Om du vil være hyggelig kan du skrive hvordan du løste det i stedet, så nestemann som lurer kanskje finner denne tråden og en løsning, ikke bare spørsmålet og "jeg fikk det til" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...