Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å kalle babyen for ei fitte


Anbefalte innlegg

Hva er ditt syn på å kalle sin egen baby for ei fitte eller å kalle babyen for ei fitte i stedenfor jente?

Som f.eks å si, "det ble ei fitte" i stedenfor "det ble ei jente", som man normalt sier når man får en unge.

 

Bare rotet litt inne på høneforumet og kom over et innlegg der.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=610693

 

Er litt usikker på om det er det første eller det andre som er ment, men ble litt overrasket over svarene.

Ikke at dette akkurat er min type humor, men tror ikke jeg ville brydd meg noe spesielt heller om noen skulle si det. Hadde nok ikke eksplodert i sinne i hvertfall.

Så må nesten spørre her hva menn ville ment. Damer og menn har vel ofte noe forskjellige meninger, spesilt ved den slags ting vil jeg tro.

 

 

 

Postet av anonym: 3747955b96823614d3352418cc7600e3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok klappet opp munnen på vidt gap og spurt ganske så forskrekka om hva han egentlig sa!

 

Å kalle noen ei fitte er jo brukt som skjellsord. Man sier da ikke slikt om de man er glad i, ihvertfall ikke en uskyldig nyfødt baby! Nei fysj!! Ikke at jeg er følsom for grisete og grov prat, men et sted går grensa, og den går ganske tydelig der det er barn i bildet.

Lenke til kommentar

Vis det var min egen baby

Hadde eg gått for: "Har fått en jente".

 

Men som tilskuer, hadde eg smilt og le, typisk meg.

fordi det er annerledes og eg hadde ikke forventet det.. ^^

Du hadde gått for den, du ja! :blink:

 

Eg så spørsmålet som alternativer ved enten det eller andre..

Men det skal man ikke gjøre. =)

Lenke til kommentar

Det er ikke akseptabelt overhode å kalle ett nyfødt barn ei ''fitte'', ikke barn eller mennesker generelt heller da det blir brukt som ett skjellsord.

 

Jeg er kanskje ikke akkurat den rette parten å spørre, da.. har en storesøster som kaller vår aller minste for blant annet 'fitte' i sinne og irritasjon, og finner det uakseptabelt på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var morsomt. Jeg hadde reagert kraftig om noen jeg kjenner hadde referert til min eller egen datter på den måten..

 

Det er ikke akseptabelt overhode å kalle ett nyfødt barn ei ''fitte'', ikke barn eller mennesker generelt heller da det blir brukt som ett skjellsord.

 

Jeg er kanskje ikke akkurat den rette parten å spørre, da.. har en storesøster som kaller vår aller minste for blant annet 'fitte' i sinne og irritasjon, og finner det uakseptabelt på alle mulige måter.

 

QFT!

Lenke til kommentar

Hadde nok ikke likt å høre det uttrykket om datteren min jeg heller. I en eller annen sammenheng kunne det allikevel vært artig...

 

Off Topic:

Ekskona mi reagerte kraftig en gang jeg så på fotball på tv og skrek "Fitte!!" i frustrasjon over "egne" spillere.

"Du omtaler ikke kjønnet mitt på den måten!" sa hun! Ho, ho, det var tider! :)

Endret av insolvent
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om personen som sa det er en person jeg kjente som har en spesiell humor så hadde jeg ledd godt...da jeg har en slik skrullete humor og ser det morsome i det.

 

Det hadde vært noe annet om det ble sagt på en nedsettende måte fra en jeg viste ikke hadde en slik humor....selv om jeg skal være helt ærlig bryr meg mer om vorta som bestemor har mellom skinkene en om hva folk måtte mene rundt dette.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...