Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nevnt før at jeg nylig prøvde en Galaxy Nexus og den var langt fra så responsiv som jeg hadde håpet.

 

Da lurer jeg på hva eieren av denne telefonen har gjort med den. På min Galaxy Nexus flyter alt som smør.

 

Det var i en butikk her i England kun noen få dager etter den var lagt ut for salg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Verdens største mobil, blir større og større for hver måned. Om en stund sleper vi rundt på 30-40 tommers mobiler drevet av et bilbatteri. Utviklingen har gått fra 250 grams mursteinmobiler med 1 tommes skjerm, til mindre og mindre mobiler emd større og større skjerm. Nå har det tippet andre vei igjen, og mobilene blir bare større og større. Snart blir nettbrettene utkonkurrert av 10 tommers mobiler, og så komemr 20 tommerne, og så 30 tommerne...

 

Ser for meg bytur med en monster mobil i lomma. Kan ikke sitte fordi mobilen er i veien, og må ha jakke som skjuler bulen i buksa.

Lenke til kommentar

Dyr og svær telefon som ikke er for alle.

Jeg har kjøpt denne selv og mener det er den beste telefonen som er laget. 5,3" passer fint i lommen, både i dongeribuksen og i jakken. Er du typen som går med skin-tight jeans er det gjerne greit å ta med en jakke du kan ha telefonen i.

Skjermen på telefonen er nok det mest imponerende. Jeg har aldri sett en så god skjerm, verken på telefoner, tver eller pcer.

Telefonen er rask og responsiv, og til tross for at den er laget i stor grad av plast får jeg en skikkelig kvalitetsfølelse av telefonen. Hadde den vært laget av metall eller glass hadde telefonen blitt dyrere og betydelig tyngre så jeg er glad de valgte å lage den i plast :)

 

Annbefaler telefonen til alle som vil ha det beste markedet har å by på! Du må dog ha 5000,- og store lommer :)

Lenke til kommentar

Prøvd telefonen, både i lommen og i hånden. Skjerm og telefon er strålende, men materiellvalg og utseende ser billig ut. Plast gir ingen eksklusiv følelse. Dette er defor mitt største ankepunkt mot denne telefonen. Om vi ser på den første Galaxy-telefonen (Samsung I9000 Galaxy S) var den også preget av billig design, andre generasjon Galaxy ser langt bedre ut. Vil derfor mulig ventet til andre generasjon av Note kommer på markedet? Samsung har gjort mye riktig med Note, men pen design er de dårlige på. Dessverre.

 

Forresten også en mann som sa en gang: "If you see a stylus, they blew it."

 

Er du mer opptatt av en eksklusiv følelse eller ett materiale som faktisk gjør jobben? Kjøper du telefoner for å bruke de eller som enn accessory/smykke?

 

Mannen tok forøvrig feil.

 

AtW

Har du glass eller plastkopper i skapet hjemme?

 

Å si at kvalitetsfølelse ikke er viktig er ignorant, da veldig mange av materialene vi omgås daglig er valgt fordi de føles bedre, ikke fordi de er det.

 

Mannen som mente at et godt grensesnitt på farten ikke bør trenge fler hjelpemidler enn det vi allerede har hadde nok i høyeste grad rett.

Lenke til kommentar

et par kommentarer til selve testen:

- bakdekselet med skjermbeskytter inkluderer ikke som standard, men mange leverer med dette som en pakke.

 

- dere setter "Ingen volumkontroll på hodesettet" som et Minus under Multimedia delen av testen. på min variant så fungerer volumkontrollen på hodesettet utmerket i alle applikasjoner, men man må huske på å sette det ordentlig på plass.

 

Ellers er jeg utmerket fornøyd med telefonen så langt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt noten i et par dager nå. Selv om noten ser stor ut er den ikke nødvendigvis det. Du blir fort vant til størrelsen.

Min vurdering ovet noten er at nettet fungerer supert (spesielt på den store skjermen), spilling blir bra, video fungerer helt fint, epost funksjonene er gode, batteriet kan holde ca litt over en dag med nettet på hele tiden, programmer som kjører i bakgrunnen, og mye nedlasting av spill og apps. Telefonen tar også bra bilder og fine videoklipp.

Jeg anbefaler denne telefonen, selv om jeg ikke har prøvd alle funksjonene telefonen har å by på.

Lenke til kommentar

Prøvd telefonen, både i lommen og i hånden. Skjerm og telefon er strålende, men materiellvalg og utseende ser billig ut. Plast gir ingen eksklusiv følelse. Dette er defor mitt største ankepunkt mot denne telefonen. Om vi ser på den første Galaxy-telefonen (Samsung I9000 Galaxy S) var den også preget av billig design, andre generasjon Galaxy ser langt bedre ut. Vil derfor mulig ventet til andre generasjon av Note kommer på markedet? Samsung har gjort mye riktig med Note, men pen design er de dårlige på. Dessverre.

 

Forresten også en mann som sa en gang: "If you see a stylus, they blew it."

 

Er du mer opptatt av en eksklusiv følelse eller ett materiale som faktisk gjør jobben? Kjøper du telefoner for å bruke de eller som enn accessory/smykke?

 

Mannen tok forøvrig feil.

 

AtW

Har du glass eller plastkopper i skapet hjemme?

 

Å si at kvalitetsfølelse ikke er viktig er ignorant, da veldig mange av materialene vi omgås daglig er valgt fordi de føles bedre, ikke fordi de er det.

 

Mannen som mente at et godt grensesnitt på farten ikke bør trenge fler hjelpemidler enn det vi allerede har hadde nok i høyeste grad rett.

 

Det som er ignorant er å sette kvalitetsfølelse over kvalitet. Det er ikke noe galt med kvalitetsfølelse, snarere tvert imot. Men det er unektlig merkelig å sette det over faktisk kvalitet.

 

At noe har en stylus betyr ikke at det trenger en stylus for å fungere, ei eller er det slik i dette tilfellet. Mannen tok feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som er ignorant er å sette kvalitetsfølelse over kvalitet. Det er ikke noe galt med kvalitetsfølelse, snarere tvert imot. Men det er unektlig merkelig å sette det over faktisk kvalitet.

 

At noe har en stylus betyr ikke at det trenger en stylus for å fungere, ei eller er det slik i dette tilfellet. Mannen tok feil.

 

AtW

Og likevel er det ingen som bruker plastkopper istedenfor glass, selv om plastkopper er overlegne på kvalitet. Du kan miste dem i bakken så mange ganger du vil. De tåler veldige temperaturskiftninger uten problemer, de er nesten like kjemisk inerte som glass.

 

Så hvordan passer det inn i verdensbildet ditt?

 

Kanskje den gemene hop setter det ene langt over det andre til tross for hva du mener at man "skal" prioritere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er ignorant er å sette kvalitetsfølelse over kvalitet. Det er ikke noe galt med kvalitetsfølelse, snarere tvert imot. Men det er unektlig merkelig å sette det over faktisk kvalitet.

 

At noe har en stylus betyr ikke at det trenger en stylus for å fungere, ei eller er det slik i dette tilfellet. Mannen tok feil.

 

AtW

Og likevel er det ingen som bruker plastkopper istedenfor glass, selv om plastkopper er overlegne på kvalitet. Du kan miste dem i bakken så mange ganger du vil. De tåler veldige temperaturskiftninger uten problemer, de er nesten like kjemisk inerte som glass.

 

Så hvordan passer det inn i verdensbildet ditt?

 

Kanskje den gemene hop setter det ene langt over det andre til tross for hva du mener at man "skal" prioritere.

 

Plastkopper er mindre behagelig å drikke fra, samt at man faktisk veldig sjelden mister glass. Ihvertfall for min egen del, har heller aldri ødelagt ett glass av temperatursvinginger. Jeg tipper det også er bedre egnet for renhold. Når det er sagt, så tviler jeg på at glass er lagd av glass pga kvalitetsfølelse, utseende og kvalitetsfølelse er ikke det samme. Og jeg skjønner uansett ikke hvordan det er i disharmoni med verdensbildet mitt? Jeg har vel ikke akkurat påstått at folk jevnt over nødvendigvis foretar rasjonelle valg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk flest foretrekker opplevd kvalitet over faktisk kvalitet i veldig stor grad.

 

At dette er irrasjonellt har ikke noe å si, og så lenge note føles som noe laget av fisher price, så vil den tape kunder. Dette er altså et punkt mot dem.

 

Til tross for at fisher price produkter stort sett er eksepsjonellt slitetålige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk flest foretrekker opplevd kvalitet over faktisk kvalitet i veldig stor grad.

 

At dette er irrasjonellt har ikke noe å si, og så lenge note føles som noe laget av fisher price, så vil den tape kunder. Dette er altså et punkt mot dem.

 

Til tross for at fisher price produkter stort sett er eksepsjonellt slitetålige.

 

Kanskje, men faktisk kvalitet er viktigere, og i tillegg så fører faktisk kvalitet til ett skift der opplevd kvalitet også øker. Feks tipper jeg plast får større kvalitetsfølelse når plastkompositter brukes i stadig flere ting, som feks fly.

 

AtW

Lenke til kommentar

Plast har blitt brukt i fly så lenge jeg har flydd, uten at det oppleves som noe bedre.

Stive, tunge og glatte materialer oppleves som bedre kvalitet. Og generelt sett så faller plast gjennom på samtlige punkter her.

 

Opplevd kvalitet er mindre viktig enn faktisk kvalitet for de aller aller fleste. Selv gjør jeg en vane av å ikke kaste mobilen min veggimellom, og jeg har aldri ødelagt en mobil ved slag eller fall.

 

Dog så må jeg si at plasten i thinkpads ikke er tillitsvekkende, men når du løfter en så kjenner man stivheten og det gir kvalitetsfølelse til tross for at utsiden er laget av plast. Det innsiden er laget av magnesium og titan i hovedsak.

Lenke til kommentar

Plast har blitt brukt i fly så lenge jeg har flydd, uten at det oppleves som noe bedre.

Stive, tunge og glatte materialer oppleves som bedre kvalitet. Og generelt sett så faller plast gjennom på samtlige punkter her.

 

Opplevd kvalitet er mindre viktig enn faktisk kvalitet for de aller aller fleste. Selv gjør jeg en vane av å ikke kaste mobilen min veggimellom, og jeg har aldri ødelagt en mobil ved slag eller fall.

 

Dog så må jeg si at plasten i thinkpads ikke er tillitsvekkende, men når du løfter en så kjenner man stivheten og det gir kvalitetsfølelse til tross for at utsiden er laget av plast. Det innsiden er laget av magnesium og titan i hovedsak.

 

Jeg tenkte på flykroppen, den har tradisjonelt vært lagd av aluminium. Se feks på sykler og biler, karbon oppfattes ofte som høyere kvalitet enn stål, selv om det i mindre grad er tungt og glatt enn stål. Jeg er ikke så overbevist om at faktisk kvalitet er mindre viktig for de aller fleste, men jeg tror mange er dårlig til å bedømme kvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Titta på Note for en liten stund tilbake og synes den var veldig stor,men etter litt tenking så kan det være bra og ha en mobil krever 2 hender og er en grei størrelse også.

 

Noen som vet hva forskjellen mellom SAMOLED+ SAMOLED HD?

Telefon høres ganske imponerende ut og 2.5dag med jevnt bruker jo noe man kan leve med,hvertfall bedre enn min SGS1 batteritid.

personlig så synes jeg ikke 5000 er for mye,med tanke på veldig god skjerm etter og ha lest her på amobil.720p skjerm er ganske nice også.

 

 

Må nesten ta en titt på noen video reviews på dene telefonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...