Gå til innhold

Jeg er en bortskjemt snørrunge


Anbefalte innlegg

Har vært regel på mine pc'er siden jeg bygde min første PC...spilling av spilla går greit så lenge spillet har mulighet til å ha flere (profiler/saves). Hvis noen har pirket rundt på mine lagringer bryter helvette løs(takler ikke i hele og store at noen fikler på mine saves)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat same greia, har på kjensla at det har noko med at eg har fleire brødre som har gjort at eg har måtta passa på "tinga" mine, og spesielt savefiles på konsollane.

 

Ein kompis av meg er heilt omvendt, han kan sitte og spele t.d. Fallout 3 og so plutseleg spørje om eg vil spele igjennom litt av historia for han. Og då kan han sitje og sjå på at eg kanskje øydeleggjar for han.

Lenke til kommentar

Dette handler ikke bare om historie, de handler om hele gameplayet. Lillebroren min og jeg delte enn stund på en Mario Galaxy save, men det endte med at jeg lagde min egen save, for slikt kunne det ikke være.

 

Og for å ha det helt klart, jeg bryr meg ikke om historien i Mario-spill. Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Dette var nesten rørende. Jeg har også altid vært skeptisk til å la andre få lov å bruke MIN lagringsfil eller starte en ny en for den saks skyld, men foretrekker sistnevnte hvertfall til det som skjedde for 1 måned siden.

Jeg hadde vært på "LAN" med min fetter og vi hadde svetta skyrim i 25 timer til sammen. Når jeg kom hjem, var broren min der og etter alt det jeg hadde fortalt om skyrim var han bare nødt til å få prøve det, jeg sa greit, bare ikke gjør noen oppdrag, de vil jeg gjøre selv.

Han valgte å starte sin egen save, mens jeg satt på pc'en, og jeg fikk det med meg, men jeg trodde ikke han ville gjøre noe galt, han har jo også spilt en del, kanskje ikke i like stor grad, men han kjenner godt til konseptet Å LAGRE.

Det som da skjedde var at han når han skulle gå, klarte å bestemme seg for å lagre, og deretter å bestemme seg for å lagre over min lagringsfil, og jeg kunne ikke finne autosavefilene noe sted, jeg tror han hadde autosavet over de. Så når jeg da skulle spille skyrim etterpå fikk jeg det "blyet nedover magen" eller stikket i hjerte, som jeg syns det føltes som, for det han hadde gjort var bare så ekstremt kjipt. Og siden har jeg slete litt med å starte igang en ny save, men jeg er oppe å går igjen nå, så jeg tror du og kommer deg opp etter hvert, selv om du hadde dobbelt så mye spilltimer enn meg. :)

Lenke til kommentar

Husker når fettern min skulle prøve pokémon på gameboy-en min. Jeg mener å huske at moren min hadde gitt den til han mens jeg var ute. Gutten hadde aldri spilt pokémon før. Så det første han gjør er selfølgelig å starte "new game" og dermed slettet han hele save fila mi. Bråk ble det, siden har det vært lite låning av gameboy fra min side for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen. Husker å ha lånt The Legend of Zelda til min fetter. Og noen hadde startet et nytt spill på min fil! Grusomheten! Der var jo bare tre filer, og tre mennesker i huset som spillte, at dette ble et problem falt oss (meg) ikke inn før etter faktum. Jeg var en lite fornøyd.. 6-åring tror jeg.

Lenke til kommentar

Er glad min samboer er ekstremt lite interesert i å spille, ungene mine får ikke røre det enda, da jeg mener de er for små og de har en haug med andre spill som de heller spiller selv, så sånnsett er jeg heldig.... Har aldri måttet delt spilling med andre i huset, da jeg tidlig sparte til min egen PC som ingen andre fikk røre uten at jeg var i nærheten...

Lenke til kommentar

Haha, føler med deg. Husker tilbake for mange år siden da jeg spilte Need For Speed: Underground 2 og brukte lang tid på å lage en uendelig stor garasje med biler som i mitt hode var "perfekte". Jeg hadde komt langt ut i spillet, og det nærmet seg ferie. Jeg skulle bort i en ukes tid, og da jeg kom hjem var lagrinsfilen skrevet over... Ingen ante hva årsaken var, den var bare sporløst forsvunnet... Garasjen var fortsatt full, men det var ikke lenger et pent syn. Jeg kunne ikke kjenne igjen en eneste bil. Alle verkene mine var overskrevet med rosa og lilla biler, alt arbeidet mitt var borte... En annen ting er frustrasjonen over å ha glemt å lagre spillet i det øyeblikket noen finner ut at det er en god idè å ta strømmen... Autosaving er en hellig funksjon!

 

Er det rart man blir beskyttende ovenfor spillutstyret sitt? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...