Gå til innhold

Ville en muslimsk terrorist blitt vurdert som utilregnelig?


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier: Ville en muslimsk terrorist blitt vurdert som utilregnelig? Jeg tror iallefall at det at Breivik var nordmann, gjorde at saken ble blåst opp enormt mye, i forhold til det den hadde blitt hvis det var en muslim, og hatet mot muslimer hadde også vokst seg MYE sterkere.

Endret av sebastifuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Breivik ble erklært utilregnelig fordi han lever i en drømmeverden der han er medlem i Tempelridderne, kongen bør abdisere, omtalte seg selv i tredjeperson og så videre.

 

En muslimsk terrorist som påstod at han var medlem i Al Qaida, ville med stor sannsynlighet hatt rett i den påstanden.

 

At muslimske terrorister er onde, er sant. Men de er ikke nødvendigvis utilregnelige som Breivik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen ligger i at en muslim terrorist vil gjøre handlinger etter motivasjon fra andre. Altså har de blitt opplært og skolert til å tro på det ene og det andre, akkurat slik som min og din verden er basert på informasjon vi har plukket opp gjennom livet, uansett om informasjonen er rett eller gal.

 

Breivik derimot hadde ingen annen motivator enn seg selv. Det er han selv som kom opp med ideen om at han er leder for tempelridderne, at det er han sin oppgave å bestemme over liv og død, at alle vil se opp til han osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg ble sur når jeg så at faren til et Utøya-offer reiste dette spørsmålet. Man spør jo egentelig her om rettspsykiatrene er rasister og om de ville gjort en annen vurdering dersom den tiltalte var muslim. Altså, hvis en muslim hadde opptrådt slik som ABB har gjort og kommet med de samme uttalelsene, hadde man jo selvfølgelig kommet til samme vurdering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker jeg ble sur når jeg så at faren til et Utøya-offer reiste dette spørsmålet. Man spør jo egentelig her om rettspsykiatrene er rasister og om de ville gjort en annen vurdering dersom den tiltalte var muslim. Altså, hvis en muslim hadde opptrådt slik som ABB har gjort og kommet med de samme uttalelsene, hadde man jo selvfølgelig kommet til samme vurdering.

 

Og det tror du på? Selvsagt har faren helt rett i sin observasjon. Litt av det samme ser man tendenser til nå med halvsøsteren som ble bekymret for ABB sin isolasjon. Merkverdig at det ikke kommer opp angående muslimer også som dreper for fote. For, helt uvanlig er det ikke faktisk.

Lenke til kommentar

Som overskriften sier: Ville en muslimsk terrorist blitt vurdert som utilregnelig? Jeg tror iallefall at det at Breivik var nordmann, gjorde at saken ble blåst opp enormt mye, i forhold til det den hadde blitt hvis det var en muslim, og hatet mot muslimer hadde også vokst seg MYE sterkere.

 

Vi har jo hatt flere tilfelde av muslimer som slakter opp tilfeldige på gaten, f.eks. ham somaliern som slaktet en tilfeldig på trikken og som var fri som fuglen 6 måneder etter.

 

Det som er interessant er at nå møter Norge seg selv i døren og for første gang begynder å se på om det rent faktisk er rimelig å la folk slippe straf bare handlingen er grusom nok.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...