Gå til innhold

Er 9K en bra pris for dette?


Anbefalte innlegg

gpu: zotac gtx 480

Cpu: Intel Core i7-950 3,06ghz

case: Corsair Obsidian 800D

hovedkort: ASUS P6X58D-E

headset: Corsair Gaming Audio Series HS1

ram: 12GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz

cpu kjøler: Cooler Master V10

skjerm: asus vk266h 26" 1080x1200

tastatur: logitech g15

mus: logitech g9

psu: CHIEFTEC 1200W

ssd: OCZ AGILITY 3 120GB

hdd: har 2 på 500GB og 1 på 1TB

BD-rom: den kan lese og skrive blu-rays og

 

Edit: Har vært brukt i ca 9 måneder.

 

Dette er jo ikke det nyeste på markedet men det kan kjøre det meste nå så da er det vel ikke så farlig. Han selger det for 9000 kr, etter mine beregninger er det en bra pris. Hva mener dere?

 

Evt. Si om jeg heller burde bygge ny med nye deler for ca 9K

 

Takker!

Endret av Nor_HoMEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen er skikkelig overkill spør du meg. Kan da klare deg med noe langt under 1000W, spesielt med det middelmodige grafikkortet og dersom du ikke har tenkt med SLI i fremtiden. Den kommende 7000-serien til AMD kan ikke sammenlignes med 400-serien til nVidia, som snart er 2 generasjoner gammel. Husk også på at 800D ikke er godt egnet for luftkjøling, det finnes kabinetter med bedre luftkjøleegenskaper der ute til lavere pris. Men det jeg personlig liker med 800D er det stilrene designet i aluminium og de mange smarte løsningen og sist men ikke minst den gode plassen.

 

Jeg ville ha ventet til over nyttår, slik noctua foreslår. Da vil du få bedre ytelse til lavere/samme pris. AMDs 6000-serie vil mest sannsynlig bli satt kraftig ned i pris, hvis du ikke ønsker å punge ut litt mer for 7000-serien.

 

EDIT: Så ikke at det var snakk om kjøp av en brukt PC. :)

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

9000?

Aldri i verden

5-6000 er langt nærmere faktisk verdi.

 

GTX 480 har ytelsen, men sluker strøm og bråker mye.

Tastatur, mus, KB, headset og skjerm er ikke noe særlig å selge/kjøpe sammen med en maskin i mine øyne, dette er meget personlige valg som bør velges med omhu. HS1 er USB-basert og er da ikke særlig imponerende heller.

800D og 1200W PSU er selvfølgelig fremtidssikkert, men jeg føler ikke at salgsverdien er i nærheten av bruksverdien på slike komponenter.

BD-ROM er også noe som er fint å ha, men er egentlig ikke noe som kan øke verdien til noen særlig grad.

Lenke til kommentar

5-6000 er vel ønsketenkninger, 9000 er ganske billig for en pc som har kostet opp i 20 000 før og det er jo en komplett løsning. Men jeg ville ha prøvd å prutet på den prisen. Du får jo permanente løsninger som kabinettet, psu og skjermen som vil vare en del lengre enn maskindelene. Tastaturet, musen og headsettet er egentlig ikke noe man bør ha med i en pris som nevnt. Om karen er villig til å prute på prisen, så er det ganske verd det! Skjermkortet er jo bare å bytte ut ved senere annledning når det er kommet nye og presser prisen ned på de eksisterende.

Lenke til kommentar

5-6000 er vel ønsketenkninger, 9000 er ganske billig for en pc som har kostet opp i 20 000 før og det er jo en komplett løsning. Men jeg ville ha prøvd å prutet på den prisen. Du får jo permanente løsninger som kabinettet, psu og skjermen som vil vare en del lengre enn maskindelene. Tastaturet, musen og headsettet er egentlig ikke noe man bør ha med i en pris som nevnt. Om karen er villig til å prute på prisen, så er det ganske verd det! Skjermkortet er jo bare å bytte ut ved senere annledning når det er kommet nye og presser prisen ned på de eksisterende.

 

Alt for mange som ser på hva de betalte når den var ny og ikke hva de ville kunne kjøpe tilsvarende for nå. Og mye av utstyret gir ikke merpris på samme måte som da det var nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...