Gå til innhold

Dell nekter å utbetale momsen på retur


andeik

Anbefalte innlegg

Etter to år med reklamasjoner og problemer med min Dell Alienware, har jeg endelig fått pengene tilbake... Men det er bare èn liten hake;

 

 

Hej igen,

 

Precis, du betalade 22,607,- NOK när du köpte den.

När det blir en återbetalning så får man tillbaka hela summan minus moms.

22,607.00 – 4521.60 = 18085.60,- NOK.

 

- Dell

 

 

 

Er det riktig at staten skal beholde 4500 kroner på et returnert kjøp? Høres ikke helt riktig ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forutsetter at du kjøpte denne i utlandet. Du må gå til Tollvesenet for å få MVAen tilbake.

 

http://www.dinside.no/794576/gjor-netthandel-vanskelig

 

 

Jeg aner ikke hvordan du går fram i praksis. Du kan jo kikke på http://toll.no/, eller ta kontakt direkte med Tollvesenet.

Jeg tipper det bare er Dell som har svensker på sin norske kundeservice. E-posten bekrefter jo at Dell har fått x kroner fra ham, og at 0,2x av disse er momsen. Så lenge han har betalt alt til Dell, skal han ha alt tilbake fra Dell. Dersom han kjøpte den i utlandet, har han jo betalt momsen ved innførsel, og da har jo ikke dell sett de pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hej, mitt namn är Emma och jag arbetar på Dell. Jag beklagar problemet som uppstått i samband med er återbetalning. Det är hela summan som ska betalas tillbaka om du haft tekniska problem med datorn, så det bör ha skett ett missförstånd. Vänligen sänd mig ett mail med din service tag eller ordernummer så ska jag dubbelkolla det hela och återkommer till dig. Min mailadress är: [email protected].

 

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aldri likt Dell...

Dette bare bekrefter min mening....

 

:)

 

 

Hadde man hatt en case i dette tilfellet hvis man hadde gått utifra at at Dell tok "bruksfradag" på 4521kr, og deretter kjørt på med et krav på forsinkelsesrente fra kjøpsdato?

 

Kan butikken i ettertid fortsatt si "vi tok feil", siden de taper på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...