Gå til innhold

Ny spill pc, maks 14k, Intel/Nvidia


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Begynt å kjenne suget etter en spill-pc igjen, men da det er mange, mange år siden eg var oppdatert på datafronten

trenger eg en god del hjelp :)

 

Har ikkje bestemt meg for noen komponenter enda, men ønsker ett oppsett basert på Intel/Nvidia.

Pcen skal primært brukes til spill (BF3, FS X), og trenger alle komponenter, inkl. skjerm. Har ikkje noe behov

for å kaste vekk flere tusen kroner for å få litt ekstra ytelse, så trenger ikkje det nyeste av det nye.

 

Prossessor, i5 eller i7? Framdeles i5 som gir mest for pengene? Hvilken kjøler? Lukket vannkjøling?

Skjermkort, gtx 560, eller 570? Og finnes jo en million forskjellige merker, er det stor forskjell i kvalitet på disse?

Minne, hvilken type og hvor mye trenger jeg?

Hovedkort, ikke peiling, men kjekt om det hadde god lyd så man slipper ekstra lydkort.

Harddisk, her frister det med hybrid-løsningen (SSD+harddisk) til OCZ, evt. SSD som systemdisk, og vanlig harddisk til lagring.

Stømforsyning?

Skjerm, 24 tommer helst, men hvilken?

 

Eneste jeg har bestemt meg for er kabinettet, Fractal Design Define R3, men er åpen for forslag her også.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra ut det, selv hadde jeg gjort følgende endringer:

 

Kuttet ut WIndows 7 og fikset en cracka versjon, tatt de pengene du sparte på dette og lagt de i en 850HX istedenfor TX for og slippe kabelrotet. Evt 750W HX pga du ikke trenger mer enn det siden det er kvalitets PSU.

 

De 3k hadde jeg investert i en 120hz gamingskjerm, noe som absolutt er verdt pengene!

Lenke til kommentar

Nei. Det gir deg ingen fordel å fylle alle slottene. Gå heller for 2x 4gb.

 

Du slår meg ikke som en ekstrembruker. Mao overkill på CPU kjøler deluxe. http://www.dustinhome.no/cooler-master-hyper-212-plus-s-1155-1156-1366-am3/product/5010471048

Cooler Master Hyper 212 er en fantastisk god kjøler som gir rom for mye overklokking og er stillegående. Ville gått "ned" til den.

 

Enig i å gå for SSD disk nå, spesielt mtp situasjonen vi er i med svindyre harddisker etter flommen i thailand. Feks så er Samsung 830 og Crucial M4 meget gode alternativer. Bare les testen av Samsung sin disk her på hw.no

 

http://www.hardware.no/artikler/samsung_ssd_830_128_gb/103855

 

Ellers så har jeg ikke stort å komme med. Kan være greit å kjøpe inn en ekstra 120mm vifte til fronten av kabinettet. Jeg har det samme.

Lenke til kommentar

Bytt skjerm til U2312HM, denne har mest sannsynlig mindre inputlag enn skjermen du har valgt og bedre bildekvalitet.

 

Å kjøpe et skjermkort til 2700 kr som blir utdatert i januar er en dårlig investering, kjøp heller et 560 Ti med 90% av ytelsen til 1000 kr mindre.

 

Du trenger ikke ekstra vifte til kabinettet når du har et såpass magert oppsett, mest sannsynlig legger til ekstra støy bare.

Lenke til kommentar

Bytt skjerm til U2312HM, denne har mest sannsynlig mindre inputlag enn skjermen du har valgt og bedre bildekvalitet.

 

Å kjøpe et skjermkort til 2700 kr som blir utdatert i januar er en dårlig investering, kjøp heller et 560 Ti med 90% av ytelsen til 1000 kr mindre.

 

Du trenger ikke ekstra vifte til kabinettet når du har et såpass magert oppsett, mest sannsynlig legger til ekstra støy bare.

 

Høres fornuftig ut ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...