Gå til innhold

Anders Behring Breivik vurdert som tlilregnelig av rettspsykiatrene i runde 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper han blir satt i fengsel, og at noen innsatte (eller ansatte) tar ansvar og får fjernet denne hemoriden fra verdens bakside. Jeg skal personlig sende brev med takk til den/de som gjør verden en slik tjeneste.

 

Så du er av samme karakter som Breivik altså? Når du sier "fjernet",mener du da tatt livet av? Forsvarer jeg Breivik? NEI,men ikke synk ned på hans stadie ...da er du like ond i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper han blir satt i fengsel, og at noen innsatte (eller ansatte) tar ansvar og får fjernet denne hemoriden fra verdens bakside. Jeg skal personlig sende brev med takk til den/de som gjør verden en slik tjeneste.

 

Så du er av samme karakter som Breivik altså? Når du sier "fjernet",mener du da tatt livet av? Forsvarer jeg Breivik? NEI,men ikke synk ned på hans stadie ...da er du like ond i mine øyne.

 

Å drepe en morder er da absolutt ikke det samme. Om du vil si at ABB har det samme menneskeverdet som en som ikke dreper, vil du si det samme om Hitler? Stalin? Manson?

 

Eneste vi snakker om her er forskjellen i antall. ABB har mistet sin rett til å bestemme over seg selv, og den retten bør han ha mistet for resten av sitt liv.

Lenke til kommentar

Jeg håper han blir satt i fengsel, og at noen innsatte (eller ansatte) tar ansvar og får fjernet denne hemoriden fra verdens bakside. Jeg skal personlig sende brev med takk til den/de som gjør verden en slik tjeneste.

 

Så du er av samme karakter som Breivik altså? Når du sier "fjernet",mener du da tatt livet av? Forsvarer jeg Breivik? NEI,men ikke synk ned på hans stadie ...da er du like ond i mine øyne.

 

Å drepe en morder er da absolutt ikke det samme. Om du vil si at ABB har det samme menneskeverdet som en som ikke dreper, vil du si det samme om Hitler? Stalin? Manson?

 

Eneste vi snakker om her er forskjellen i antall. ABB har mistet sin rett til å bestemme over seg selv, og den retten bør han ha mistet for resten av sitt liv.

 

Jo det er det min venn....døden er en befrielse...forvaring er straff.Breivik "straffet" AUF med galskap..død,som du synes er greit??.Normale mennesker hadde demonstrert..eller når det gjelder Breivik...hold han i live..det er straff det.Ja han har mistet sin rett til å bestemme over seg selv...men og avlive mannen er ingen straff.Og gjør ingen som mener det er greit noe bedre en han.

Lenke til kommentar

Folk glemmer OVERRASKENDE LETT at ABB drepte ~80 mennesker for å spre budskapet sitt.

 

Er det virkelig så vanskelig å forestille seg at vedkommende er mentalt forstyrret?

 

La oss se på noen av bevisene:

 

1: Han trodde han kunne finans, selv om han aldri tjente egne penger på noen av investeringene sine. Han var ekstremt selvopptatt og asosial, og klarte ikke helt å relatere til andre mennesker.

 

2: Han måtte låne penger til aksjonen, som han utførte FORDI han ikke klarte å tjene 20 000 000 kroner til boklansering.

Hvordan i alle dager trodde han at han skulle klare å tjene 20 000 000 kroner når alle tidligere investeringer gikk i tap?

I tillegg forsøker han å gi andre inntrykk av at han er suksessfull forretningsmann.

Tror han på dette selv er han definitivt syk.

 

3: Han anser ET alternativ til å trykke en bok, som hovedsakelig er copy-paste av andre tekster fra andre forfattere, er å drepe flere dusin mennesker for å få oppmerksomhet rundt teksten.

 

...

 

Om han er paranoid scizofren så er lever han i sitt eget la-la-land, mer eller mindre uavhengig av verden rundt seg.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva om han blir "frisk" med behandling? Blir han da overført til fengsel, eller slippes han ut med oppfølging?

 

Det samme lurer jeg på. Om han gjorde det han gjorde fordi han hadde en sykdom, så må han jo slippes ut om han helbredes. Nye lover i Norge har jo tross alt ikke tilbakevirkende kraft.

 

Så om han nå bare feller noen tårer og leker at han angrer, så konkluderer vel de samme "ekspertene" med at han er helbredet?! Fengsel hadde vært mye bedre.

 

Avisoverskriftene er jo formulert sånn at konklusjonen jeg sitter igjen med er at: "han ble erklært sinnssyk, fordi det å ikke erklære han som sinnssyk hadde vært synonymt med å anerkjenne han som en seriøst gudsutvalgt tempelridder".

 

Det at han er erklært sinnssyk øker sjansene for at jeg tar meg bryet å lese kompendiet hans fra A til Å, for å se om jeg blir enig med ekspertene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal alle som er kritiske til jihad nå tvangsmedisineres?

Er islammotstandere virkelig så lite intelligente at de trekker sånne konklusjoner fra dette?

 

Jeg lurer på hvorfor han skal medisineres. Hva er formålet, liksom?

 

Og finnes det medisin mot politiske meninger?

Fordi han er psykisk syk. Den slutningen er nok trukket uavhengig av politiske meninger. Å være mot islam er ikke å være psykisk syk, men å tro du er frelser, fremtidig hersker av Norge, har rett til å bestemme hvem som skal leve og dø osv, da er du psykisk syk. :)

Lenke til kommentar

Ja, slik jeg har fortsått det så om han blir erklært frisk, samtidig som mannen ikke lenger utgjør noen fare for samfunnet, vil han bli sluppet fri.

 

Blir man erklært utilregnelig, og dømmes til psykiatrisk behandling, legges også skylden for handlingen på sykdommen. Om han blir erklært frist, men fortsatt utgjør en fare, blir han overført til fengselsvesenet.

Lenke til kommentar

Ja, slik jeg har fortsått det så om han blir erklært frisk, samtidig som mannen ikke lenger utgjør noen fare for samfunnet, vil han bli sluppet fri.

 

Blir man erklært utilregnelig, og dømmes til psykiatrisk behandling, legges også skylden for handlingen på sykdommen. Om han blir erklært frist, men fortsatt utgjør en fare, blir han overført til fengselsvesenet.

 

Om nå ekspertene om X år konkluderer med at han er frisk og ikke utgjør noen fare for samfunnet, men samfunnet som sådan (selvfølgelig) ikke vil at han skal slippes ut som en fri mann, hva gjør man da? Skal han settes i fengsel for å beskytte seg selv mot hevnangrep?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å forestille seg at vedkommende er mentalt forstyrret?

 

Han var det. Men det er ingen unnskyldning for å gjøre det han gjorde, og han bør straffes hardt.

 

Ja.

 

En mannevond kjøter som biter mennesker bør også straffes.

Problemet her er at det er et menneske.

 

Et menneske som lever i la-la-land bør ikke straffes som om vedkommende lever i den virkelige verden -- ikke mer enn et prepubertalt barn.

 

Det er imidlertid ikke slik at han ikke kommer til å "straffes", bli isolert fra samfunnet slik at vi blir beskyttet mot ham.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tenker du på terroraksjonen hans? Men da er vel alle terrorister "utilregnelige"?

 

Stormannsgalskap, gudekompleks, paranoia, vrengt selvbilde, føler han har retten til å bestemme over liv og død, vrangforestillinger, mener han er en kommende regent..

Endret av _Hedvig
Lenke til kommentar

Det stemmer jo, samtidig er det ikke vanskelig å se at en som begår en slik masakre av "nødvendighet" og av "kjærlighet til sitt folk" er rablene gal.

 

Når han i også er kommandør i sin egen enmannshær, i tillegg til å ha forfølgelsesvanvitt, samt være overbevist om at han er fremtidig leder i Norge, så fortstår jeg at han kanskje ikke er helt tilregnelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...