Gå til innhold

Bygger konsollversjonen av Diablo III på nytt (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide med nye konsoller nå. Dagens konsoller er så svake at det bare er negativt for alle.

Det har nok like mye med UI, som ytelse å gjøre, at de velger å bruke ekstra tid.

Tenk hadde alle spillstudio lagd PC-versjon først, for så å porte/konvertere til konsoll! :p

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Diablo var kanskje på PC først, men passer vel kanskje litt bedre som konsollspill. Diablo 2 var jo click to move og click to attack.. fikk jo nærmest krampe i hånda

 

Du trenger vel ikke å bruke mus på PC-versjonen?

 

AtW

 

Let the flamewar commence!

 

Ingen flamewar gitt, faktisk stort sett fornuftige innlegg, med unntak av siterte.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Håper kontrollmetoden fra konsoll blir med som alternativ metode for PC-versjonen, etter Guardian of Light og Bastion fikk jeg skikkelig sansen for såkalte dual-stick shooters. Aller helst burde man riktignok kunne løpe rundt mens man skyter for å utnytte den kontrollmetoden.

Lenke til kommentar
På tide med nye konsoller nå. Dagens konsoller er så svake at det bare er negativt for alle.
Det har nok like mye med UI, som ytelse å gjøre, at de velger å bruke ekstra tid.Tenk hadde alle spillstudio lagd PC-versjon først, for så å porte/konvertere til konsoll! :p

 

Tenk så mye bedre det hadde vært! Utvikle på den mest avanserte plattformen, så skalerer du ned for spilling på leketøy.

 

Blizzard *kan* UI. De utsetter ikke Diablo 3 fordi de mangler interface. Og ytelse er ikke et problem på PC. Har selv spilt betaen på min to år gamle dualcore 3000 kroners skrivemaskin-laptop.

 

Hadde utviklere begynt å forstå at man kan skalere fysikk, gameplay og selve innholdet også, så hadde vi som PC-gamere kanskje sett spill som faktisk utfordrer hardwaren vi besitter. Og MS/Sony/Nintendo (haha) ville fått kraftig motivasjon for å pushe på med utvikling av neste generasjon av leketøyene sine. Etterhvert vil konsollkidsa ikke bare måtte leve med primitiv grafikk, men også at de blir avspist med manglende fysikk, manglende AI og hele deler av historien fjernet på grunn av den snart 10 år gamle hardwaren de sitter og spiller på. La den dårligste hardwaren få begrensninger, ikke tving den kraftigste plattformen ned på den dårligste sitt nivå.

 

Noen ganger må folk dras screaming and kicking inn i fremtiden.

 

Om for eksempel x360 versjonen krever 2 disker og diskswapping (ja jeg vet gammelt problem, men prinsippet er overførbart), eller om PS3 versjonen sliter med skaleringsproblemer, så fjern eller modifiser gjerne det som må til for at det skal kunne gies ut på en fornuftig måte. Men da kun på den konsollen som har begrensningen! Hvorfor skal 3 plattformer avskjæres med et dårligere produkt fordi en enkeltplattform har begrensninger? Det er jo helt baklengs å tenke slik!

 

"Ja, jeg vet bryllupskaken smaker litt bittert, men vi hadde en kunde som var her og kjøpte et brød tidligere i dag. Han syntes brødet han kjøpte smakte bittert, så vi har lagt til bitter smak på alt annet vi selger også, slik at alle kunder skal få samme opplevelsen".

 

Gamingindustrien sin holdning begynner å ligne på AP sin skolepolitikk i etterkrigsåra. Uansett hvor stort potensiale du har, skal alle holdes nede på samme nivået som den dårligste i klassen, slik at alle blir så like som overhodet mulig. Likhet og standardisering er blitt viktigere enn innovasjon og videreutvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper kontrollmetoden fra konsoll blir med som alternativ metode for PC-versjonen, etter Guardian of Light og Bastion fikk jeg skikkelig sansen for såkalte dual-stick shooters. Aller helst burde man riktignok kunne løpe rundt mens man skyter for å utnytte den kontrollmetoden.

 

De har jo sagt at det kan kontorlleres med joypad, så alt tyder jo på det. Forøvrig enig i at Guardian of light fungerer bra med joypad, tror dog jeg vil helle mot mus+tast på diablo 3, vi får se.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
For meg er dette et rent konsoll spill, så jeg gleder meg. Får håpe det ikke tar for lang tid.
Hvordan kan du se på det som et rent konsollspill når Diablo aldri har vært utgitt til konsoll?

 

 

Det første spillet kom til PlayStation. Og jeg er enig, det føles langt bedre med kontroller enn mus og tastatur, og selv om alle i disse dager lover å lage en ordentlig portering den ene eller andre veien så tror jeg faktisk Blizzard.

Lenke til kommentar

Diablo var kanskje på PC først, men passer vel kanskje litt bedre som konsollspill. Diablo 2 var jo click to move og click to attack.. fikk jo nærmest krampe i hånda

 

-.- da har ikke du spillt mye diablo høres det ut som :p på pc så kan du bare holde musa knappen inne å dra musa, så slipper du å trykke..

skal du angripe, så kan du bare klikke engang på fienden også bare holde knappen inne.

seff skal du bruke skills, så må du jo trykke ekstra.

 

et spill som diablo er og forblir til pc. ja jeg veit også at det finnes på PS1 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir overrasket hver gang folk skriver "Bra det kommer til min seks år gamle konsoll, fordi jeg synes det er best å spille med xbox kontroller!"

 

Er dere virkelig ikke klare over at det finnes flust av kontrollere til PC? Ja, trådløse også...

 

360-kontrolleren er jo også kompatibel med PC om ingen av alternativene frister.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...