Gå til innhold

Er liberalister ekstremister?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en analogi. Det jeg gjør i denne tråden er å knuse maur med jernsåler.

 

La meg oppsummere det du gjør i denne tråden:

 

"Jeg har rett, dere tar feil. Jeg trenger ikke argumentere for hvorfor fordi dere er uintelligente psykopatiske småunger som burde skamme dere over meningene jeg tror dere har!"

 

Sånn sett ser jeg ikke helt hvordan analogien er overførbar, særlig siden det forutsetter at du har noe tyngde å komme med, men at du kommer med påstander som ikke reflekterer virkeligheten er jo ikke noe nytt, så du opprettholder jo bare trenden.

Endret av Rampage
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister?

 

Mulig det,men det ikke mange som vet hva sosialisme er.Er blant annet å lukke gapet mellom fattige å rike..noe de regjerende ikke har forstått med dagens avgifter..att de som sitter dårlig i det faktisk får det verre med avgifter på avgifter.

http://snl.no/sosialisme

Kan sammen lignes med kommunisme, sosialisme;)

Lenke til kommentar

Er det riktig å anse liberalister å være ekstremister?

 

Nei, jeg mener at det ikke er riktig å anse alle liberalister som ekstremister, fordi det finnes flere typer liberalister, der noen har kanskje flere radikale holdninger, mens andre har mindre, eller få. De som har mindre radikale holdninger enn "normale" holdninger, velger jeg å ikke se som radikale.

 

Angående pasifisme, så er det likt mange livs filosofier der ute, det fins forskjellige grader av pasifisme. Noen pasifister er helt, og fullt imot vold, mens andre mener det er akseptabelt å bruke vold i selv forsvar hvis det er den eneste løsningen.

Lenke til kommentar

Nei, dette dreier seg ikke om politikk, det dreier seg om hva som er best for flertallet. 99.9% er mot dere, og jeg er en av de.

Du må finne det utrolig skremmende at samfunnet nå beveger seg bort fra sosialismen og i rettning av ett stadig mer liberalt system. Det er kun ett tidsspørsmål før du befinner deg i mindretallet.

 

Ja, og nei. Jeg er ikke redd for at en hvis høyrevridning vil skje, det kommer og går og vil ikke ha så mye å si. Jeg er redd for en total destruksjon av det sosiale systemet vårt, men det tror jeg heller ikke kommer til å skje, fordi jeg nekter å tro at folk er så dumme. :)

Lenke til kommentar

Nei, dette dreier seg ikke om politikk, det dreier seg om hva som er best for flertallet. 99.9% er mot dere, og jeg er en av de.

Niks, som sagt så er sosialliberale eller sosialliberalismensom er det fulle navnet som en gren av liberalismen. De tre liberalistiske partiene i Norge fikk tilsammen 26.8% av stemmene og tallet ligger ann til å bli enda høyere ved neste valg, det må jo være surt for autoritære sosialdemokrater.
Lenke til kommentar

Nei, dette dreier seg ikke om politikk, det dreier seg om hva som er best for flertallet. 99.9% er mot dere, og jeg er en av de.

Niks, som sagt så er sosialliberale eller sosialliberalismensom er det fulle navnet som en gren av liberalismen. De tre liberalistiske partiene i Norge fikk tilsammen 26.8% av stemmene og tallet ligger ann til å bli enda høyere ved neste valg, det må jo være surt for autoritære sosialdemokrater.

 

Jeg trodde du hadde fått beskjed tidligere: du har misforstått hva libertarianismen er. Jeg snakker ikke om Venstre, Høyre eller FRP; jeg snakker om DLF! Hvis du vil delta i denne tråden får du få med deg hva vi snakker om. Liberalisme er noe HELT annet enn libertarianisme, eller objektivisme som det også kalles.

Lenke til kommentar
Jeg trodde du hadde fått beskjed tidligere: du har misforstått hva libertarianismen er. Jeg snakker ikke om Venstre, Høyre eller FRP; jeg snakker om DLF! Hvis du vil delta i denne tråden får du få med deg hva vi snakker om. Liberalisme er noe HELT annet enn libertarianisme, eller objektivisme som det også kalles.

Les trådtittelen en gang til du, denne tråden handler om liberalister og liberalister er et veldig vidt begrep som strekker seg fra sosialliberalistene i Venstre til FRP og DLF. Libertarianerne er en undergren av Liberalismen på samme måte som sosialdemokratiet er en undergren av sosialismen.
Lenke til kommentar

IKKE i denne betydningen, nei. Vi snakker ikke om klassisk liberalisme, men om Rands form for liberalisme, som hun kalte objektivisme; som av noen kalles libertarianisme, og av noen kalles galskap.

 

 

Ingen av oss snakker om venstre, og dersom det er noen som gjør det så har de misforstått. Som deg. Og hvis det er noen andre her som tror jeg ønsker å knuse venstrefolk med stålsko: ta det med ro! Venstre er tross alt partiet som startet hele denne greia, gjennom Gunnar Knudsen - en flott mann som vi alle burde ha bilde av på veggen :Ø)

Lenke til kommentar

Jeg trodde du hadde fått beskjed tidligere: du har misforstått hva libertarianismen er. Jeg snakker ikke om Venstre, Høyre eller FRP; jeg snakker om DLF! Hvis du vil delta i denne tråden får du få med deg hva vi snakker om. Liberalisme er noe HELT annet enn libertarianisme, eller objektivisme som det også kalles.

Tja, du har litt problemer med forskjellen mellom de diverse strømningene på den liberale siden.

 

Fra wiki Libertarianism and Objectivism

 

Rand rejected any affiliation with the libertarian movement and many other Objectivists have done so as well.
Lenke til kommentar

IKKE i denne betydningen, nei. Vi snakker ikke om klassisk liberalisme, men om Rands form for liberalisme, som hun kalte objektivisme; som av noen kalles libertarianisme, og av noen kalles galskap.

Gjorde vi? Men da kan du vel vise oss hvor i det første innlegget det stod at vi kun skulle ta for oss libertarianismen da?

 

Jeg har funnet en funksjon som får deg til å forsvinne. Hadet!

 

Jeg trodde du hadde fått beskjed tidligere: du har misforstått hva libertarianismen er. Jeg snakker ikke om Venstre, Høyre eller FRP; jeg snakker om DLF! Hvis du vil delta i denne tråden får du få med deg hva vi snakker om. Liberalisme er noe HELT annet enn libertarianisme, eller objektivisme som det også kalles.

Tja, du har litt problemer med forskjellen mellom de diverse strømningene på den liberale siden.

 

Fra wiki Libertarianism and Objectivism

 

Rand rejected any affiliation with the libertarian movement and many other Objectivists have done so as well.

 

Yeah, men det spiller liten rolle i det store og det hele, siden begge de bevegelsene er på størrelse med min lilletå, og har omtrent like mye makt.

Lenke til kommentar

Yeah, men det spiller liten rolle i det store og det hele, siden begge de bevegelsene er på størrelse med min lilletå, og har omtrent like mye makt.

 

Joda, men om du vil bryne deg mot objektivistene (som ser ut til å være tilfellet) er der tråder som begrenser seg til dette temaet som f.eks.

Objektivisme, en øvelse i idioti eller en genuin filosofi?

 

Her i denne tråden har det såvidt jeg har merket ikke vært en eneste objektivist innom enda.

 

Sosialismen var også av omtrent samme størrelse som "min lilletå" på Marx sin tid. :cool:

 

Det som er mer relevant er hva som vokser, og hva som krymper vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...