Gå til innhold

Er liberalister ekstremister?


Anbefalte innlegg

Rampage: En rettstat krever skatt for å kunne drive selvforsvar mot parasittene, så det er fult lovelig.

 

En rettferdiggjøring og et argument, det endrer ikke faktumet at staten bruker makt for å gjennomføre politikken sin. Det blir bare et argument for hvorfor staten bruker makten sin, ikke et argument mot at staten bruker makt.

 

Du vet, vis mennesket hadde vært en ideel skapning så kunne vi ha hatt anarkiet og lazze faire som gående moral.

Men samfunnet fungerer ikke sånn, så vi trenger ikke å justifisere oss når vi ser at deres forslag er overgrep mot oss andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å påstå at skatt er vold er den største hersketeknikken siden Nazistene lovet brød, arbeidsplasser og lebensraum. Dette diskuterer jeg forøvrig ikke mer, jeg blir kvalm av å diskutere med nyfrelste idioter som ikke skjønner logikk.

 

Vel, skatt er en tvungen avgift, som blir oppretthold med bruk av makt. Hvis du ikke betaler skatt så vil staten ta de nødvendige tiltakene mot deg. I verste tenkelige tilfellet vil jo vold brukes mot deg, ved at politiet arresterer og fengsler deg hvis du ikke skulle samarbeide.

 

Det er ikke en hersketeknikk, det er en observasjon, utledet av logikk. At du ikke klarer å forholde deg til det og heller velger å trakassere andre debattanter og latterligjøre diskusjonen får være din sak.

 

Jeg er ferdig med å diskutere med deg, så min eneste refleksjon er dette: du burde skamme deg, som kaller oss som betaler våre 36% med glede for å støtte de mindre heldige for voldsmenn. Du kan svare meg om du vil, men jeg vil ikke svare deg.

 

Stråmann, jeg har aldri kalt de som betaler skatt for voldsmenn. Jeg bare påpeker at staten bruker makt for å opprettholde lovene sine. Makt kan forøvrig defineres som "evnen til å få noen til å gjøre noe de ellers ikke ville gjort", slik som f.eks betale skatt. Staten har makt over deg fordi de har kapasiteten til å volde deg skade og det er det de også truer med hvis du ikke følger lovene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En rettstat krever skatt for å kunne drive selvforsvar mot parasittene, så det er fult lovelig.

1. Ingen har bestritt "lovligheten", jeg bestrider "legitimiteten" som er ett annet underliggende konsept.

 

2. Det er Staten som er parasitten, mens (det private) samfunnet er "verten"!

 

Parasittisme (parasitt) er en organisme (snylter) som lever på eller i en annen organisme (vert)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Staten, det er meg. Og deg. Og alle andre borgere.

 

Feil, staten er organisasjonen som kontrollerer de politiske institusjonene og har det legitime voldsmonopolet innenfor et avgrenset territorium. Og videre faller det naturlig at de selvfølgelig skaper lovene i samfunnet og opprettholder de gjennom voldsmonopolet sitt. Det er definisjonen på en stat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Staten, det er meg. Og deg. Og alle andre borgere.

 

Feil, staten er organisasjonen som kontrollerer de politiske institusjonene og har det legitime voldsmonopolet innenfor et avgrenset territorium. Og videre faller det naturlig at de selvfølgelig skaper lovene i samfunnet og opprettholder de gjennom voldsmonopolet sitt. Det er definisjonen på en stat.

 

Ja, du er veldig interessert i ord og definisjoner. Men faktum er at staten i Norge er en av de meste demokratiske i verden, og vi har et av de beste landene i verden. Dette vil du ødelegge ved å fjerne sikkerhetsnettet, ødelegge de sosiale institusjonene og gjøre landet vårt om til et kappløp om ressurser.

 

Jada, det er vi som er voldtektsmenn.

Lenke til kommentar

Ja, du er veldig interessert i ord og definisjoner. Men faktum er at staten i Norge er en av de meste demokratiske i verden, og vi har et av de beste landene i verden. Dette vil du ødelegge ved å fjerne sikkerhetsnettet, ødelegge de sosiale institusjonene og gjøre landet vårt om til et kappløp om ressurser.

 

Jada, det er vi som er voldtektsmenn.

 

Selvfølgelig er jeg interessert i ord og definisjoner, da det er umulig å føre noe rasjonell debatt hvis man ikke diskuterer med det samme språklige grunnlaget.

 

At det er et faktum? Tjah, som et representativt demokrati så er det klart at Norge er veldig demokratisk. Det betyr ikke nødvendigvis at vår form for demokrati (partilister, partisystem, parlamentarisme, sperregrense, byråkrati) nødvendigvis er spesiellt demokratisk i forhold til hvor mye innflytelse befolkningen kan få hvis man begynner å bruke andre tilnærminger til demokrati.

 

Videre så er det langt ifra gitt at demokrati nødvendigvis er godt eller unntatt for maktmisbruk. Noe Norge som en barnehagestat ihvertfall sterkt representerer.

 

Og apropos løgner, alle påstandene dine om hva JEG _vil_ i forhold til samfunnsstrukturer er direkte løgn.

 

Og igjen, en kjempefin stråmann angående voldtektsmenn, det endrer dog ikke faktumet at staten er basert på makt.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Ja, du er veldig interessert i ord og definisjoner.

 

Ja, jeg [...] lar meg ikke overbevise om at ord ikke betyr det de egentlig betyr.

 

 

Men faktum er at staten i Norge er en av de meste demokratiske i verden

Vel, det kommer igjen an på hva du legger i ordet "demokrati". Om man tar den opprinnelige betydningen er Norge ikke spesielt Demokratisk.

 

På den annen side jeg er tilhenger av fullt demokrati, dvs Direkte Demokrati med individuelt veto.

 

 

 

, og vi har et av de beste landene i verden.

Det er vel derfor jeg har flyktet

 

 

Dette vil du ødelegge ved å fjerne sikkerhetsnettet, ødelegge de sosiale institusjonene og gjøre landet vårt om til et kappløp om ressurser.

Rampage er ikke liberal tror jeg. Han kun strever litt med sin politiske tro ettersom han har mer tro på sannhet og logikk.

 

Jeg på den annen side ønsker å gjøre alt det fæle du mest frykter.

Lenke til kommentar

En rettstat krever skatt for å kunne drive selvforsvar mot parasittene, så det er fult lovelig.

1. Ingen har bestritt "lovligheten", jeg bestrider "legitimiteten" som er ett annet underliggende konsept.

 

2. Det er Staten som er parasitten, mens (det private) samfunnet er "verten"!

 

Parasittisme (parasitt) er en organisme (snylter) som lever på eller i en annen organisme (vert)

... så vi trenger ikke å justifisere oss når vi ser at deres forslag er overgrep mot oss andre.

nei, du trenger visst ikke engang å vise hvordan "deres forslag er overgrep mot oss andre" ser det ut som.

 

På det grunnlag kan du ty til "selvforsvar" mot enhver som er uenig med deg (ie Staten).

 

Men dette er feil min gode mann, for selskapslederne er parasiter. Byråkratene er parasitter. Og mange flere.

Arbeideren som ikke kan skaffe arbeid pga økonomien er derimot en brennenede utappte kilde av arbeid, som ingen vil gi muligheten til å bruke sin kraft.

 

Og igjen: Dere vil ta mine rettigheter fra meg, så hvorfor skal jeg høre på dere voldsmenn? Dere vil skade meg og mine rettigheter, derfor er dere voldsmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg bryr meg ikke om individer. Dere ønsker å ødelegge et samfunn vi har brukt over 100 år på å bygge opp, så for min del kan dere alle "flykte". Feige jævler.

 

Nei, det er ganske åpenbart. Forøvrig har ikke "vi" gjort noenting annet enn å bli født inn i en stat utviklet av andre mennesker og jeg personlig ønsker å endre "samfunnet" da jeg ser på mye av statens maktbruk som maktmisbruk som går utover tidligere nevnte individer.

 

Igjen, flotte karakteristikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. Flytt til føkkings Somalia og skap deres eget land. Ikke kom her og kupp vårt.

 

Som sagt, jeg bryr meg ikke om individer. Dere ønsker å ødelegge et samfunn vi har brukt over 100 år på å bygge opp, så for min del kan dere alle "flykte". Feige jævler.

 

Nei, det er ganske åpenbart. Forøvrig har ikke "vi" gjort noenting annet enn å bli født inn i en stat utviklet av andre mennesker og jeg personlig ønsker å endre "samfunnet" da jeg ser på mye av statens maktbruk som maktmisbruk som går utover tidligere nevnte individer.

 

Igjen, flotte karakteristikker.

 

Å dakkal, måtte du betale 12 % moms når du kjøpte kneipbrødet ditt? Hvis du har problemer med Norge, kom deg til helvete ut!

Lenke til kommentar

Helt enig. Flytt til føkkings Somalia og skap deres eget land. Ikke kom her og kupp vårt.

 

Som sagt, jeg bryr meg ikke om individer. Dere ønsker å ødelegge et samfunn vi har brukt over 100 år på å bygge opp, så for min del kan dere alle "flykte". Feige jævler.

 

Nei, det er ganske åpenbart. Forøvrig har ikke "vi" gjort noenting annet enn å bli født inn i en stat utviklet av andre mennesker og jeg personlig ønsker å endre "samfunnet" da jeg ser på mye av statens maktbruk som maktmisbruk som går utover tidligere nevnte individer.

 

Igjen, flotte karakteristikker.

 

Å dakkal, måtte du betale 12 % moms når du kjøpte kneipbrødet ditt? Hvis du har problemer med Norge, kom deg til helvete ut!

 

Jeg trives i Norge og trenger ikke skape meg et nytt land, jeg trenger bare å endre det jeg allerede bor i, som burde være en rettighet i et demokrati er det ikke så?

 

Oppførselen din er forøvrig direkte flau.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...