Gå til innhold

Jobber man får reise i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dei fleste yrker som enten innebærer transport (flybesettning, båtmannskap, sjåfør o.l.) eller som driv foretning med kunder i utlandet har stillinger der det blir ein del reising.

 

Men er dette eigentleg noke å trakte etter? Du vil sjølvsagt få nokre ekstra stempel i passet, men det blir skjeldan nokon ferie. Du får litt betre betalt, men såpass må du neste ha for å være så lite heime.

Lenke til kommentar

Dei fleste yrker som enten innebærer transport (flybesettning, båtmannskap, sjåfør o.l.) eller som driv foretning med kunder i utlandet har stillinger der det blir ein del reising.

 

Men er dette eigentleg noke å trakte etter? Du vil sjølvsagt få nokre ekstra stempel i passet, men det blir skjeldan nokon ferie. Du får litt betre betalt, men såpass må du neste ha for å være så lite heime.

Vet ikke hva du definerer som "litt bedre", men på min avdeling (prosjektingeniører) er nok snittet for lønnsinntekt på over millionen (da kommer diett etc. i tillegg), snittalder 30.

 

Såklart er det mye reising og jobbing, og det passer ikke for alle. Men man opplever utrolig mye.

Lenke til kommentar

Service ingeniør. Var nettop på tur i kina mens mange ande på avdelingen var på tur i azerbajan. Har en kompis som skal til pakistan om noen dager.

 

Fremgangsmåte:

- Gå ett eller annet elektrofag på høyskole.

- Få ok karakterer.

- Lær deg å snakke bra engelsk.

- Skaff noe erfaring med skiftenøkkel eller lignende

- Søk jobb som service ingeniør :)

 

 

Fri får man også. Man har uansett fem uker ferie i året. Og i tillegg kommer det avspasering for å reise offshore osv. Plus at man får poeng for reising. Fikk meg nettop sølvkort ene alene på grunn av turen til kina. Satser på å få gullkortet i løpet av de neste 6 månedene, og da har jeg en del poeng å reise for også.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Tar meg friheten til å stille litt oppfølgerspørsmål: jeg har ett år igjen av bachelorgraden min innen petroleum. Jeg kommer snart til å søke en del jobber som feltingeniør, men lurer litt på hvilke firma som anbefales? Jeg vil reise mest mulig.

 

Jeg har tenkt på:

- Schlumberger

- Baker Hughes

 

Men hvordan er det med NOV og slike selskaper som petroleumsingeniør? Er det mest folk innen mekatronikk, elektro, automasjon og maskin som havner der, eller er det rom for petroleumsingeniører òg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...