Gå til innhold

"Mindfuck" filmer.


Peus94

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenker på "mindfuck"filmer som Inside man og Hodejegeren.

 

Hvis du ikke har sett noen av de, kan jeg varmt annbefale de!

 

Har du flere lignende filmer.

 

- Veldig godt planlagt

eller

- Man må tenke over hva som egentlig har skjedd etter man er ferdig å se filmen.

 

Sånne filmer setter jeg stor pris på og hvis du vet om noen tar jeg de imot med åpne armer! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åjah, sånn ja.

Eller så synes jeg Cube-trilogien er litt mindfuckende, i alle fall for mitt sarte sind. Men om du ser dem, må du prøve å tenke deg at 3'ern(Cube Zero) er etterfølgeren til 1'ern, og at 2'ern (Hypercube) er en alenestående film, siden prinsippet i den er helt annerledes.

 

 

Troooor kanskje jeg har sett en av de?

 

Er det en slags labyrint med forskjellig gravitasjon og tidssone?

I den ene cuben er 1 time 4 år i en annen: (bare et eksempel) også kan du gå inn fra siden på en cube, så kommer du egentlig ut i taket på en annen?

Lenke til kommentar

Åjah, sånn ja.

Eller så synes jeg Cube-trilogien er litt mindfuckende, i alle fall for mitt sarte sind. Men om du ser dem, må du prøve å tenke deg at 3'ern(Cube Zero) er etterfølgeren til 1'ern, og at 2'ern (Hypercube) er en alenestående film, siden prinsippet i den er helt annerledes.

 

 

Troooor kanskje jeg har sett en av de?

 

Er det en slags labyrint med forskjellig gravitasjon og tidssone?

I den ene cuben er 1 time 4 år i en annen: (bare et eksempel) også kan du gå inn fra siden på en cube, så kommer du egentlig ut i taket på en annen?

Stemmer, dette er 2'ern. Den har liksom masse sci-fi-shizzle og paralelle virkeligheter og alt slikt. De to andre er mye enklere, ikke noe overnaturlig. De minner litt som Saw-filmene, men mye mindre blod og skriking.

Lenke til kommentar

A Serbian Film. Lykke til med å se den! :)

 

Skjønner at denne filmen er i vinden om dagen, men å kalle den mindfuck er vel å ta i, synes du ikke?

 

Dypt forstyrrende er vel ordet.

 

 

Til TS: Prøv Shutter Island. The others kan også være litt vrien å ta første gangen.

 

Beklager. Du har nok veldig riktig, men for noen kan dette være en dypt forstyrrende film, og veldig 'mindfuck' for noen.

Lenke til kommentar

Noen godbiter fra mindfuck genren

 

Fight Club

Butterfly Effect

Fear and Loathing in Las Vegas

A Beautiful Mind

Donnie Darko

Shutter Island

Requiem for a Dream

Source Code

Primer

Enter the Void

21 Grams

The Game

The Sixth Sense

The Machinist

Triangle

Orphan

Identity

 

 

 

a serbian film er lite annet en ekkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...