Gå til innhold

PC til småsøsken - Enkel spilling 8k grense


Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått i oppdrag å finne datamaskiner til småsøsknene mine og lurer på om noen kan hjelpe meg.

Lillebror ønsker seg en datamaskin til spilling med en grense på 8000 kroner. Skal bare ha med skjerm som ekstrautstyr.

Ettersom at hardiskene er sinnsykt dyre venter vi med kjøp av større hardisk.

Regner med at det forventes at den kan kjøre de nyeste spillene. Denne bør kunne vare en stund.

Har sett ut denne til han.

 

Lillesøstra vil ha en bærbar PC som hun kan spille The Sims og kanskje noe ekstra, men den bør kunne vare i en del år.

Et av kriteriene hennes er at den ikke er stygg. Prisgrensen er på 6000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser fin ut, men ville gått for i5-2400 CPU, 560 ti eller 6950 og kanskje 8gb ram siden det er så billig(husk 1333hz siden HK støtter ikke høyere.

 

SSD ville jeg valgt Crucial m4.

 

Hviss de har lyst til å bygge selv ville jeg valgt en modulær PSU, men den du har valgt bygger komplett for deg.

Lenke til kommentar

Den ser fin ut, men ville gått for i5-2400 CPU, 560 ti eller 6950 og kanskje 8gb ram siden det er så billig(husk 1333hz siden HK støtter ikke høyere.

 

SSD ville jeg valgt Crucial m4.

 

Hviss de har lyst til å bygge selv ville jeg valgt en modulær PSU, men den du har valgt bygger komplett for deg.

Hvis det skal være vits i å bytte noe på den maskinen er det 2500k, hovedkort, SSD (Nova er ikke en god SSD) og/eller GTX 570 som gjelder. Alle andre forbedringer koster laaaaaangt mer enn det smaker.

Lenke til kommentar

Den ser fin ut, men ville gått for i5-2400 CPU, 560 ti eller 6950 og kanskje 8gb ram siden det er så billig(husk 1333hz siden HK støtter ikke høyere.

 

SSD ville jeg valgt Crucial m4.

 

Hviss de har lyst til å bygge selv ville jeg valgt en modulær PSU, men den du har valgt bygger komplett for deg.

Hvis det skal være vits i å bytte noe på den maskinen er det 2500k, hovedkort, SSD (Nova er ikke en god SSD) og/eller GTX 570 som gjelder. Alle andre forbedringer koster laaaaaangt mer enn det smaker.

Valgte 2400 fordi jeg tenkte de ikke kom til å overclocke, HK er jeg grønn på og 560ti koster 1k mindre enn 570 også fordi det var 560(uten ti) default i pakken.

Lenke til kommentar

Den ser fin ut, men ville gått for i5-2400 CPU, 560 ti eller 6950 og kanskje 8gb ram siden det er så billig(husk 1333hz siden HK støtter ikke høyere.

 

SSD ville jeg valgt Crucial m4.

 

Hviss de har lyst til å bygge selv ville jeg valgt en modulær PSU, men den du har valgt bygger komplett for deg.

Hvis det skal være vits i å bytte noe på den maskinen er det 2500k, hovedkort, SSD (Nova er ikke en god SSD) og/eller GTX 570 som gjelder. Alle andre forbedringer koster laaaaaangt mer enn det smaker.

Valgte 2400 fordi jeg tenkte de ikke kom til å overclocke, HK er jeg grønn på og 560ti koster 1k mindre enn 570 også fordi det var 560(uten ti) default i pakken.

200 kr for 100 MHz?

600 kr for 10% ?

Lenke til kommentar

Ser ut som at budsjettet blir strukket litt langt.

 

Skal se om jeg har forstått anbefalningene:

Prosessor

Intel® Core i5-2500 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan fremfor

Intel® Core i5-2320 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

 

Skjermkort

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 750MHz fremfor

Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, DVI, native-HDMI, VGA

 

SSD

Crucial m4 SSD 2,5" 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s read/write fremfor

Corsair SSD Nova Series 2, 60GB SATA2, 2,5", 270MB/240MB/s read/write

 

Har ikke byttet ut skjermkortet da jeg ikke vet hvilket dere siktet til.

La til 4GB RAM til 125 kroner.

 

Jeg finner ikke denne i3 prosessoren du sikter til, vidarkri.

Lenke til kommentar

Slike "ferdig" PCer begrenser kanskje en del muligheter?

Bør få sagt at i så fall så trenger ikke PCen å kjøpes fra komplett, så lenge prisen ikke går langt over 8k så hadde det vært fantastisk.

Jeg synes det er veldig begrenset på kompletts PC-bygger, men jeg har ikke så veldig mye erfaring fra PC kjøp at jeg skal uttale meg alt for mye om det.

Lenke til kommentar

Ser ut som at budsjettet blir strukket litt langt.

 

Skal se om jeg har forstått anbefalningene:

Prosessor

Intel® Core i5-2500 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan fremfor

Intel® Core i5-2320 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

 

Skjermkort

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 750MHz fremfor

Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, DVI, native-HDMI, VGA

 

SSD

Crucial m4 SSD 2,5" 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s read/write fremfor

Corsair SSD Nova Series 2, 60GB SATA2, 2,5", 270MB/240MB/s read/write

 

Har ikke byttet ut skjermkortet da jeg ikke vet hvilket dere siktet til.

La til 4GB RAM til 125 kroner.

 

Jeg finner ikke denne i3 prosessoren du sikter til, vidarkri.

Poenget var at hvis man skulle gjøre noen endringer var det ikke verdt å gjøre mindre endringer enn jeg nevnte, den er flott som den er ut av eska!

Lenke til kommentar

Den stasjonære pcen du linker til i første post. Minste du bør gjøre er å få et bedre skjermkort.

 

HD 6870 er bedre en det som er "standard" i pakken. Men anbefaler jo GTX570.

GTX 560 er ikke et håpløst kort på noen måte. 6870 er rundt 5% raskere, det er ikke verdt å betale 200 kr for dette, og 560 Ti koster 600 kr ekstra. De beste oppgraderingene er nok helst kabinett og hovedkort så man kan sette inn en i5-3500k eller hva den nå kommer til å hete, sammen med et nytt skjermkort på nyere produksjonsteknikk (22nm eller noe slikt kanskje? Jeg klarer ikke å finne ut av systemet til halvnode-teknikkene.

 

EDIT:

Kjøp av ferdigmontert custom PC er ofte ganske begrenset, men Komplett har vel det beste utvalget av de.

 

Hvis du vil spare en hundrelapp eller to så kan du jo bygge selv, det er morsomt, lærerikt, enkelt og godt tidsfordriv. (Iallefall det de fleste sier, har aldri bygget PC selv :p )

Å kjøpe disse komponentene løst koster litt mer enn ferdigbygd fra komplett ja. Om du setter igang med noen oppgraderinger ender du derimot med en langt billigere maskin.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1012841&su=87F396D2-C9A0-4520-A1BD-86DCF8005067

Tilsvarende ytelse på den ferdige modellen koster 9000 kr.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...