Gå til innhold

Retter opp grafikkproblemer i Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Vel mitt GFX kort (GTX 480) tok kvelden etter jeg hadde spillt Skyrim en stund.. Det som skjedde var først bare poppa spillet vekk, ingen forvarsler bare vips så var jeg i desktopen Oo Så etter litt så klikka GFX kortet (tror jeg) med svart skjerm og en lyd som bare hakket, og etter noen sekunder restarta hele pcen -.- dette skjer nå med alle spill jeg prøver, tilogmed WoW ;/

 

Så det virker som GFX kortet har fått en permanent skade av dette herlige spillet.. Har prøvt reinstall av windows, brukt hele min geek-kunnskap, men nei.

Høres ut som om du har hatt et lite tilfelle av overopphetning eller nok belastning til at det tok kvelden. Det positive er at du har 5 års reklamasjonsfrist, så enten får du fikset problemet gratis, eller så kan du få et bedre erstatningskort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte krype til korstet å kjøpe spillet ette lovord fra alt og alle (er hardnakket Oblivion mostander hehe).

 

Starten er ikke helt etter min smak men regner med at dette blir bedre når spillet starter skikkelig (enormt med bugs om man prøver å ta egne valg i starten, samt fiender som skal være farlige er rett å slett peace of Cake, umulig å bli drept).

 

Uansett, så fort jeg kom ut fikk jeg blåskjerm, ser nå at ikke jeg er alene om dette som egentlig er en god nyhet.

Lenke til kommentar

Sleit selv i et par dager med at spillet bare hoppet ut til desktop hvert 5 minutt. Kunne ikke bruke spells i det hele tatt da det kreasjet. Saa hadde 1 dag hvor jeg spilte i window screen mode som funket uten kreasj.

 

Min fix for aa spille det full screen ble aa legge inn beta driveren til nvidia (185.79), etter det har jeg "kun" en kreasj hver 3. time eller noe.

 

Proevde forresten alt annet av fix's uten at det hjalp, siste loesningen var beta driveren som funket for meg. Saa hvis noen er i samme situasjon med et geforce kort saa er det verdt aa teste! :)

Lenke til kommentar
Proevde forresten alt annet av fix's uten at det hjalp, siste loesningen var beta driveren som funket for meg. Saa hvis noen er i samme situasjon med et geforce kort saa er det verdt aa teste!

 

Flere som foreslår dette ja, så får prøve når jeg kommer hjem. Så får man håpe på Mer utfordring samt mindre "bugs" når spillet kommer skikkelig i gang.

Lenke til kommentar

Har vel spilt i snart 18 timer og har kun falt ut til desktop en gang. Men frameraten kan være nede til 35 på sitt værste (det var i den første byen der du møter Jarl), ellers så ligger rundt 60-90 ute i marka til 100 fps (i grottene). Jeg ska være meget fornøyd men er alltid noe lugg her og der. Spillet er CPU heavy, men ikke så meget på GPU ser jeg.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

PC: spillet bare skrur seg av og tar meg til skrivebordet uten grunn eller noen form for advarsel. heller ingen crash-reports. går bra form min del siden jeg "spammer" f5 :) men jeg ser helst det blir fjernet.

 

Opplever akkurat det samme. Jævli irriterende! Blitt flink med å spamme F5 selv ;)

 

Hadde samme problemet, dette løste seg da jeg startet å spille i window-mode i stedet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan de klarer det. 5år med development og ennå er det mye som er uferdig. Alle de småfeilene som følger med spillet, burde de har klart å fikse før release. Greit at det dukker opp en rekke bugs når de driver å lager spillet, men det er jo en del av oppgaven til spillutviklere å fikse dette.

 

Er jo ikke bare grafikkproblemer det er snakk om.

Lenke til kommentar

Sitter på en forholdsvis gammel gamer maskin med DDR2 PC6400@950MHz ram og [email protected] parret med et HD 5870 kort. Gjorde unna rundt 4-5 timer og sålangt ikke vært noe problem. Det er tegn til lugging nå og da (maks instillinger), men stort sett må jeg si at q6600/hd5870 holder godt med i svingene =)

 

Har til gode å øke cpu til 3.5 stabilt, samt overklokke gpu, men det er egentlig ikke laggete nok til at jeg gidder. Er enig i at noen av teksturene kunne vært mer detaljerte, men ellers er Skyrim en flott grafisk opplevelse. Virker som jeg er en av de litt heldigere personene som ikke har opplevd mye bugs. Uansett er det bra de fikser opp i det så fort de kan. Ser også frem til eventuell tekstur-pakke noen snakket om. Er dog redd for at en slik pakke kan gi drastiske ytselsesproblemer ift grafisk oppgradering. Husker Crysis2 pakken gjorde spillet ganske mye tregere, men den grafiske forskjellen kompenserte ikke for fps tapet i det hele tatt.

 

them consoles ....

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Andre som føler at spillet "henger litt etter" når man spiller? har en mer en god nok maskin til å spille spillet. så synes det er rart at spille gjør dette. har Alienware M17x med GTX 580m, 8GB RAM og I7 2630qm. siste drivere og alt. Kan godt henne det er at maskinen min ikke klarer alt på max, men med det som er recommended skulle man tro det.

 

Har en kamerat med alienware PC (Mener han også har mx17, men er ikke 100% sikker) og pcen hans brukte feil grafikkkort til å rendere spillet (Hans alienware har 2x skjermkort hvor det ene egentlig er elendig og kun skal ta seg av å sende signaler til skjermen). Etter en telefon til dell så fikk han hjelp til å fikse dette.

Lenke til kommentar

Andre som føler at spillet "henger litt etter" når man spiller? har en mer en god nok maskin til å spille spillet. så synes det er rart at spille gjør dette. har Alienware M17x med GTX 580m, 8GB RAM og I7 2630qm. siste drivere og alt. Kan godt henne det er at maskinen min ikke klarer alt på max, men med det som er recommended skulle man tro det.

 

Ja, jeg er enig med deg. Har forsåvidt ikke prøvd å justere ned grafikken og bare gått for det som er anbefalt, men det føles som ørlitegrann input lag.

 

helt riktig

Lenke til kommentar
Vel mitt GFX kort (GTX 480) tok kvelden etter jeg hadde spillt Skyrim en stund.. Det som skjedde var først bare poppa spillet vekk, ingen forvarsler bare vips så var jeg i desktopen Oo Så etter litt så klikka GFX kortet (tror jeg) med svart skjerm og en lyd som bare hakket, og etter noen sekunder restarta hele pcen -.- dette skjer nå med alle spill jeg prøver, tilogmed WoW ;/Så det virker som GFX kortet har fått en permanent skade av dette herlige spillet.. Har prøvt reinstall av windows, brukt hele min geek-kunnskap, men nei.
Høres ut som om du har hatt et lite tilfelle av overopphetning eller nok belastning til at det tok kvelden. Det positive er at du har 5 års reklamasjonsfrist, så enten får du fikset problemet gratis, eller så kan du få et bedre erstatningskort. :)

 

Jau, men merket ingenting på flyten(kjørte ca 60fps etter mitt øyesyn) på grafikken og glitches eller noe som tyder på overopphetning, så tviler på det var grunnen, men hvem vet! Har tenkt å oppgradere gfx-kortet anyways, så nytt er bestillt. Håper bare ikke noe mer som har gått idass bare Oo Men takk for feedback =)

Lenke til kommentar
Andre som føler at spillet "henger litt etter" når man spiller? har en mer en god nok maskin til å spille spillet. så synes det er rart at spille gjør dette. har Alienware M17x med GTX 580m, 8GB RAM og I7 2630qm. siste drivere og alt. Kan godt henne det er at maskinen min ikke klarer alt på max, men med det som er recommended skulle man tro det.
Ja, jeg er enig med deg. Har forsåvidt ikke prøvd å justere ned grafikken og bare gått for det som er anbefalt, men det føles som ørlitegrann input lag.

 

 

Hos meg stod xbox360-kontroller som standard. (Esc - Settings) jeg synes det ble litt bedre etter at jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...