Gå til innhold

Retter opp grafikkproblemer i Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sleit en del med at spillet frøs og crashet hver gang jeg dro fram våpen eller interactet med noe/noen. Ekstremt irriterende og gjorde vell egentlig spillet rimelig ubrukelig. Leste meg fram til denne fiksen man måtte gjøre på sound settings, uten å i det heletatt finne ut hvor det kunne gjøres i XP. Hva som omsider gjorde jobben for meg var å sette spillet i kompablititetsmodus for Win 95. Nå kjører alt glatt og fint igjen :)

Lenke til kommentar

Så langt har jeg klokket inn nærmere 60 timer i Skyrim siden fredag, og kun 1 gang har jeg opplevd at spillet lukkes av seg selv. Steam viser riktig nok 98 timer, men det skyldes at jeg stort sett verken slår av pc'en eller lukker spillet om natten, eller når jeg tar andre pauser.

 

Av andre feil så har jeg kun opplevd småting:

- Et lik sliter med å legge seg til ro over en trillebår etter et ublidt møte med øksa mi, så det ender opp med å stå i giv akt, uten at jeg får plyndret det.

- Porselen, lysestaker og annet dilldall som flyr som prosjektiler når jeg kommer i nærheten. Ikke i nærheten av så ofte som før, men fortsatt like morsomt.

 

Sammenlignet med tidligere TES-spill, så må jeg si at dette er over all forventning. Jeg har ennå til gode å oppleve noen feil som gjør at jeg må laste inn en tidligere lagring.

Lenke til kommentar

Kjører så alt på maks og har ikke hatt noen krasj eller lignende. Grafikken i spillet er generelt sett bra, men enkelte steder så har de "jukset" litt... Eneste jeg savner er en auto save funksjon som kan save etter x antall minutter... Kan jo save med hurtig save, men dette glemmer jeg :(

Config filen er din venn.

 

Åpne filen SkyrimPrefs.ini, i Dokumenter/My Games/Skyrim, og legg til fAutosaveEveryXMins=15.0000

 

Evt. bytt ut 15 med 5, eller 10 eller hva du føler for.

Lenke til kommentar

Har spillt Skyrim i ca 20t nå og har sett noen bugs men ikke mange. Morsomt når man ser en mammut som flyr opp i lufta og kommer ned i en enorm fart og tar kvelden rett forran deg :) Spillet er ikke så tungt som BF3 for og si det sånn, i Skyrim kan jeg makse alt av grafikk innstillinger med intel 2600k(4.7ghz) 8GB ram(1.65ghz) og radeon 5870(standard) noe jeg definetivt ikke kunne i BF3. Skyrim er episk og jeg tror jeg kommer sikkert til og legge igjen rundt 100t i Skyrim :)

Lenke til kommentar

Kjører så alt på maks og har ikke hatt noen krasj eller lignende. Grafikken i spillet er generelt sett bra, men enkelte steder så har de "jukset" litt... Eneste jeg savner er en auto save funksjon som kan save etter x antall minutter... Kan jo save med hurtig save, men dette glemmer jeg :(

Config filen er din venn.

 

Åpne filen SkyrimPrefs.ini, i Dokumenter/My Games/Skyrim, og legg til fAutosaveEveryXMins=15.0000

 

Evt. bytt ut 15 med 5, eller 10 eller hva du føler for.

 

 

 

TAKK :)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd dette, men se her:

 

I Gameplay settings, skru av optionen "Xbox 360 controller".

 

Det skal vist ikke bare gjøre det fantastisk mye enklere å navigere i menyene, men det skal visst gi en massivt FPS boost!

Les mer her:

 

Bethesda.... Hvorfor.... Hvorfor er dette på som default... på en PC?

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar
Skulle gjenre spilt Skyrim ja, men etter mange dårlige slipperfaringer fra Bethesda med elendig ytelse, feil i grafikk og generelle bugs har jeg bestemt meg for å alltid vente 2 uker etter lansering av Bethesda titler.
Men Skyrim skal jo være basert på sin egen hjemmelagde motor laugh.giflaugh.gif .Må gi Bethesda creds for at de gjenskaper bugs som Fallout 3/NV og Oblivion preges av.Får håpe det fjerner noen av de merkelige fysikkproblemene som preger spillet.
Ja enig der. Ragdoll animasjonen er jo noe av det dårligste jeg har sett på mange år. CS 1.6 har bedre death animation en Skyrim :thumbdown:

 

Dette er jo litt av sjarmen med bethesda.. tykkjer eg. Går tilbake til morrowind og^^

 

"Kvar er han eg skulle finne?.. åja... inni veggen der ja, dumme meg".

 

Før i dag når eg skulle gjer meg ferdig med ein dungeon kom plutselig deler av rommet imot meg i majestetisk tempo. Dei parodierar nesten seg sjølv til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...