Gå til innhold

Skyrim for lett?


Anbefalte innlegg

Synes det har blitt lettere jo høyere level jeg har blitt. Går man destruction/restoration mage og får tak i gear som gir bra magicka regen/fortification eller lavere spell costs pluss riktige perks (Impact spesielt) tar man jo en drage uten å miste liv engang. Spiller riktignok bare på adept, men når jeg kan fylle livet mitt med en spell som koster 30 magicka blir man nesten uslåelig. Hvis dritten treffer vifta er jo Unrelenting Force-shouten fantastisk til å kjøpe seg litt tid.

 

Sleit som reneste helvete mot drager, giants og frost trolls før jeg fikk Impact og bra magicka regen. Nå kan jeg bare kite dem til de dør uten at de noensinne får lagt en hånd på meg, uansett hvor mange av dem det er. Fikk to mammoths, to giants og en drage på meg samtidig og klarte meg fint. Giantsene tok riktignok aggro fra dragen, men...

 

Store mengder fiender kan fortsatt være et lite problem, om de er kraftige nok, men da skal det gjerne være fire eller flere meget raske monstre som kan tømme livet ditt fra avstand, noe giants og mammoths ikke kan. Dragon Priests er nok de jeg sliter mest med i den forstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ting jeg ikke liker med skill-systemet. Føler dette er et spill hvor en gjør mye skade, og tåler relativt lite i sammenligning. Med det mener jeg at hvis jeg hadde slåss mot en karakter som var identisk med min, ville kampen vært over fort! Omtrent slik at den som traff først vant. Som en barbar med to-hånds sverd, gjør jeg mye skade, spesielt med power attacks. Så min taktikk har vært å slå hardt, og så unnvike, for så å slå hard igjen. Da dør fienden som oftest før jeg blir særlig skadet. Jeg har stort sett møtt svakere fiender som dør fort, og dermed aldri fått testet/brukt rustningen min. Så hvis jeg velger å blokkere og slå raske slag som gjør mindre skade, varer jeg ikke lenge. Så ved å være taktisk lur, har jeg et problem - nemlig at heavy armour og block skillene er veldig underutviklet sammenlignet med våpenet.

 

Jeg har etterhvert blitt tvunget til å stå og blokkere, eller bare stå og bli slått, mens Lydia dreper fiendene, for å få rustning- og blokkeringsferdighetene i balanse med mine offensive evner. Dette er ganske risky biznizz og jeg dør en del siden jeg har lave skills i forsvar. Og det hele føles litt kontra-intuitivt, hvorpå i andre spill blir man belønnet for å drepe mobs kjapt og effektivt.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det har blitt lettere jo høyere level jeg har blitt. Går man destruction/restoration mage og får tak i gear som gir bra magicka regen/fortification eller lavere spell costs pluss riktige perks (Impact spesielt) tar man jo en drage uten å miste liv engang. (...)

Mange sier Destruction er en svak skole på høyere level. Har du gjort deg opp noen tanker om det? I så fall, har du noen tips til hvordan være en effektiv destruction...er?

Lenke til kommentar

Synes det har blitt lettere jo høyere level jeg har blitt. Går man destruction/restoration mage og får tak i gear som gir bra magicka regen/fortification eller lavere spell costs pluss riktige perks (Impact spesielt) tar man jo en drage uten å miste liv engang. (...)

Mange sier Destruction er en svak skole på høyere level. Har du gjort deg opp noen tanker om det? I så fall, har du noen tips til hvordan være en effektiv destruction...er?

 

Problemet med destruction er at det er umulig å booste damage noe særlig. Når du får den beste spellen så er det that's it, ingen(få) muligheter til å gjøre angrepene sterkere. I motsetning til våpen der en kan enchante til helt syke damage bonuser. Det er også slikt med destruction at angrepene ikke skalerer. Dvs. at en spell som tar 8 dmg. i level 1 vil ta 8 dmg. også i level 50 (+50%dmg via perks). Imotsetning til sverd og lignende som blir sterkere og sterkere jo høyere skill level du får (iron sword vil automatisk være sterkere i lv. 50 enn lv. 1 selv uten perks)... ihvertfall slik jeg har forstått det.

 

Når det er sagt har jeg enn så lenge ingen problemer med å spille som mage på lv.25 på adept vanskelighetsgrad. Jeg vil heller si at det lett enn vanskelig.

 

Problemene oppstår nok eventuelt i en høyere level, men jeg har hørt om mange spillere godt opp i 40 levler som fortsatt synes destruction fungerer flott.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler ikke spillet skiller seg ut noe mtp Oblivion, men om vi snakker om Morrowind, så er dette spillet 3 ganger enklere en det.

 

Når jeg må drasse på et lass av diverse potions hvor en jeg går så føler jeg ikke akkurat at spillet er enkelt.

 

Heller ikke når jeg loader for 10 gang i en dungeon og skal ta mainboss der, da banner jeg høyt og banker i bordet , IRL !

Lenke til kommentar

Hvorfor er det enklere å samle opp med høy enchanting skill? Du må jo fortsatt finne itemsa

 

Du trenger bare å finne et item som har den effekten, for så å disenchante dette itemet. Da kan du selv enchante denne effekten på nye biter. Robes med mindre mana cost for destruction spells finner man overalt.

Lenke til kommentar

jeg lagde akkurat en ny fyr fordi jeg følte det ble en smule vanskelig når jeg kom til minibosser med den jeg hadde. Kanskje specca litt feil i forhold til spillestil.

 

Så direkte enkelt er det vel ikke hvis man bruker poeng der de ikke burde bli brukt.

Kan desverre ikke sihvordan det blir om man gjør det rett, men tenker nok at det kanskje blir en smule lettere :)

Lenke til kommentar

Mange sier Destruction er en svak skole på høyere level. Har du gjort deg opp noen tanker om det? I så fall, har du noen tips til hvordan være en effektiv destruction...er?

Problemet med destruction er at det er umulig å booste damage noe særlig. Når du får den beste spellen så er det that's it, ingen(få) muligheter til å gjøre angrepene sterkere. I motsetning til våpen der en kan enchante til helt syke damage bonuser. Det er også slikt med destruction at angrepene ikke skalerer. Dvs. at en spell som tar 8 dmg. i level 1 vil ta 8 dmg. også i level 50 (+50%dmg via perks).

Greia er jo med Impact at alle dual-castede spells stopper fienden i et par sekunder, så du kan tvinge han inn i konstant stagger så lenge du har magicka nok. Jeg trenger riktignok gearet mitt, som øker både magicka regeneration og magicka selv, i tillegg til at det gjør at spells koster mindre, men jeg føler at jeg har mer enn nok magicka til å drepe de fleste fiendene. Problemet er når fiendene hoper seg opp såpass at jeg går tom for magicka, men man har da pots for noe.

 

Høyere level gjør jo at man får mer magicka, hvis man satser på det, så det vil jo gjøre at man kan angripe mer. Selv om dps ikke øker vil stagger-effekten til Impact gjøre at man kan ta mer liv fra fiendene før man selv blir angrepet. Impact er jo faktisk så effektiv at jeg synes det i stor grad har ødelagt spillet litt. De eneste fiendene jeg har slitt mot siden da var en rabiat fyr med en enorm lightning spell som drainet sinnsykt med magicka og health og en combo av Dragon Priest og drage.

Lenke til kommentar

@ Stonemeister: Det er helt klart måter å leve som mage selv på høy lv. , det går også an å enchante utstyr slik at manaen fylles opp fortere enn du klarer å bruk den. Impact er på mange måter også overpowered slik som du skriver.

 

Problemet er jo likevel at fiendene etter hvert får så mye health at den eneste måten er å ty til slike kjipe og kjedelig teknikker.Så da er spørsmålet; hvor lenge gidder en å spamme spells i en evighet når en istedet kan bruke enchanta våpen og drepe samme fiende på en brøkdel av tiden?

 

Egentlig burde impact vekk, og skalering av spellsene inn. Det er jo heller ikke bare at destruction er underpowered, men like mye at andre skills er overpowered. Med enchanta våpen og utstyr kan en jo få helt syke dmg. bonuser med sverd/økser etc.

Lenke til kommentar

Brukte noen timer på å komme meg gjennom den første dungoen med alle undeadsa(Den til "The golden claw" questet) , hadde det ikke vært for den dere "raise undead" spellen, vill kiting, noen kreative løsninger og litt bruk av bugs hadde jeg aldri klart det, blir drept av 3-4 slag. Det er på master. Går sånn tålig greit så langt, men frykter at det fort kan gå ille hvis jeg ikke plasserer talents ol. riktig.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Difficulty endringer skjer umuddelbart, og kan gjøres midt i en kamp (i følge loadig screens).

 

Så vidt jeg har forstått så endrer difficulty primært hvor mye fiender tåler, samt hvor mye skade de gjør.

 

Det er noen som spekulerer i om at man finner bedre loot på høyere difficulty, men dette er kun spekulasjoner, og ingen beviste fakta :)

Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er rart at Fortify Destruction kun senker mana cost. Fortify One-Handed, Fortify Two-Handed og Fortify Archery øker jo skaden med en hvis prosent.

 

Ved å minske mana kosten vil du kaste flere spells og dermed øke skaden, spells er gjerne avstandsvåpen, mens sverd o.l. gjør mer skade fordi du må opp til fienden og la han slå på deg. Det kan du unngå med spells.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har mye erfaring med å spille langt på master egentlig? Leste litt på diverse forum, og det var ikke så mye positive tilbakemeldinger på den vanskelighets graden. Liker gjerne å ha det vanskeligst mulig, men hvis det blir helt på tryne så er det jo kanskje litt ulurt..

 

I'm playing on Master and it's pretty obvious Bethesda never really tested it (I later asked an employee and he confirmed it). It's a real chore to go through as a melee character because a lot of the enemies will kill you in 1 hit even with heavy armor and several perks to go with it; thus it's almost a necessity to play a ranged or sneaky character in this difficulty because you really can't take any damage at all. Sounds similar to Dark Souls, but it really isn't when you consider just how awful the combat system is (oh geez, he used his instant-cast lightning spell, better reload) and how most enemies don't follow the same rules as you do.

 

So yeah, the experience is less "wow I died to Centipede demon again, should probably study his attack pattern better this time!" and more "I need to glitch this AI so it doesn't hit me and I have an actual chance".

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1651258

Lenke til kommentar

Jeg er nesten level 19 nå, og mener jeg har ganske godt gear / perks, men jeg syns det er en god blanding mellom utfordring og sånn midt i mellom. Det er verdt å merke at jeg er en ganske casual gamer, jeg er ikke dårlig, men definitivt ikke blant de beste (spiller på middels vanskelighets grad, eller den over middels).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...