Gå til innhold

TES5: Hvilken klasse skal du spille?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at Bethesda har visket ut skillelinjene mellom de tradisjonelle rollespillklassene, men man må uansett ha en tanke om rolle når man utformer karakteren sin. Personlig sliter jeg med beslutningsvegring. Jeg har nådd level seks, men så langt har jeg ikke valgt en eneste perk. Ser ut som jeg kommer til å ende med en klassisk nord Ranger. Bue for å ta ned drager og tohåndssverd for å lage vei i vellinga. Går vel for light armour pga. staminaboost. Samtdig er jeg redd for at det kan finnes artigere builds å spille. Hvilken klasse skal du spille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

One-handed med skjold, bue og heavy armor! Ville bruke 2H, men de var så enormt trege at jeg gidder ikke. Kjører dette oppsettet når jeg spiller igjennom første gangen, for da får jeg mulighet til å bruke så mye forskjellig loot som mulig =p Også blir det nok en full-fledged mage neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig i tvil. Ser ikke for meg at jeg har tid til å runne spillet mer enn en gang de nærmeste årene, og vil maksimere hyggen. I Oblivion spilte jeg en snikmorder/tyv og det var herlig. Til nå synes jeg two handed ranger er litt tregt. Ser ut som de har lagt mye arbeid i magiklassene i Skyrim, så nå vurderer jeg en battlemage evt. en ren magiker.

Lenke til kommentar

Min lvl 5 dude, bruker duel wild, heavy armor og bue som backup.

 

Syns skills er alt for simple, ingen medium armor samme manglet i ob, bare one or two hander, jeg savner, axe/sword/blunt syns det blir alt for simpelt.

 

Du kan liksom bruke hva du vill, i morrowind brukte du et våpen du ikke hadde nok skill i kunne du like gjerne slå på fiender med et lommetørkle.

 

Du måtte gjøre vansklige valg, liker ikke dette MMO level systemet i Skyrim

Lenke til kommentar

Lvl 8 Orc med en badass superior steel Warhammer enchanta med 10p frostdamage av orcen sjøl (greater soul gem). Har fortsatt bare stålarmor, dog litt oppgradert på workbenchen. Smithing<3

 

Gunfreak: I perks kan du jo for eksempel først oppgradere two-handed, og deretter gå for enten øks, sverd eller hammer. Ikke helt avansert som andre spill, men det er da litt hvertfall.

Endret av Nord-Skandinav
Lenke til kommentar

Min lvl 5 dude, bruker duel wild, heavy armor og bue som backup.

 

Syns skills er alt for simple, ingen medium armor samme manglet i ob, bare one or two hander, jeg savner, axe/sword/blunt syns det blir alt for simpelt.

 

Du kan liksom bruke hva du vill, i morrowind brukte du et våpen du ikke hadde nok skill i kunne du like gjerne slå på fiender med et lommetørkle.

 

Du måtte gjøre vansklige valg, liker ikke dette MMO level systemet i Skyrim

 

Men det er jo ganske realistisk. Si at du plukker opp et skarpt sverd. Insert sword into monster. Hvorfor skulle det ikke gjøre like mye skade som en øks du har øvd opp skill til? Sverdet er jo like skarpt som øksa. Skarpe ting vs Flesh = død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Level 15 barbar, i light armor med 2 hander og bue som backup. Angrer meg litt for at jeg ikke gikk for one handers da det virker som mulighetene er litt fler med det, dual wield for ekstra skade, skjold for turtling evt 1h + magi, med two hander er det liksom bare det ene våpenet :p

Forøvrig mye morsomme kommentarer fra npcene man går forbi,

"The gods gave you two arms, and you use them both for your weapon. I can respect that"

Endret av Dimas
Lenke til kommentar

Min lvl 5 dude, bruker duel wild, heavy armor og bue som backup.

 

Syns skills er alt for simple, ingen medium armor samme manglet i ob, bare one or two hander, jeg savner, axe/sword/blunt syns det blir alt for simpelt.

 

Du kan liksom bruke hva du vill, i morrowind brukte du et våpen du ikke hadde nok skill i kunne du like gjerne slå på fiender med et lommetørkle.

 

Du måtte gjøre vansklige valg, liker ikke dette MMO level systemet i Skyrim

 

Du kan jo spesialisere deg innafor blade/blunt/axe med perks i overordna skills. No har eg ikkje spelt allverda, men eg vonar iallefall at det seinare vert vanskelegare for deg om du ikkje har bonusane frå ein utvikla spesialisering.

Lenke til kommentar

Level 15 barbar, i light armor med 2 hander og bue som backup. Angrer meg litt for at jeg ikke gikk for one handers da det virker som mulighetene er litt fler med det, dual wield for ekstra skade, skjold for turtling evt 1h + magi, med two hander er det liksom bare det ene våpenet :p

Forøvrig mye morsomme kommentarer fra npcene man går forbi,

"The gods gave you two arms, and you use them both for your weapon. I can respect that"

 

Hva slags rase spiller du? Har selv tenkt å lage meg en slags barbar type, men usikker om jeg skal velge Nord eller Redguard. Ønsker å bruke mest mulig dual wield, og der ser jeg jo Redguard har en liten "fordel" men føler kanskje at Nord appelerer mere til meg.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags rase spiller du? Har selv tenkt å lage meg en slags barbar type, men usikker om jeg skal velge Nord eller Redguard. Ønsker å bruke mest mulig dual wield, og der ser jeg jo Redguard har en liten "fordel" men føler kanskje at Nord appelerer mere til meg.

 

 

Forskjellene mellom rasene når det kommer til skillbonuser i starten er relativt små, gå for den rasen du har mest lyst til å spille. Racial bonuser er litt mer viktige, men de to du nevner egner seg begge veldig bra til det du har lyst til å spille som.

 

Kjører selv 1h våpen/dual wield, skjold, heavy armor, smithing og archery primært selv. pluss en liten dæsj av sneak og Security. Og for å si det slik: Orc racialen "Berserker Rage" er litt over gjennomsnittet OP, her kan Bethesda umulig ha gjort mye testing. :p

Lenke til kommentar

Min lvl 5 dude, bruker duel wild, heavy armor og bue som backup.

 

Syns skills er alt for simple, ingen medium armor samme manglet i ob, bare one or two hander, jeg savner, axe/sword/blunt syns det blir alt for simpelt.

 

Du kan liksom bruke hva du vill, i morrowind brukte du et våpen du ikke hadde nok skill i kunne du like gjerne slå på fiender med et lommetørkle.

 

Du måtte gjøre vansklige valg, liker ikke dette MMO level systemet i Skyrim

 

Men det er jo ganske realistisk. Si at du plukker opp et skarpt sverd. Insert sword into monster. Hvorfor skulle det ikke gjøre like mye skade som en øks du har øvd opp skill til? Sverdet er jo like skarpt som øksa. Skarpe ting vs Flesh = død.

 

Det er ikke deg skills bare simulerer, men fienden din, ja tar du et sverd og slår det mot en 80 år gammel bestemor trenger du ikke skills, men prøver du det samme mot en samurai i beste alder, mister du fort armer og bein, Det er slik det er i TES, de fleste ting du møter er enten krigs vante badguys, eller monstere med skarpe klør og tykk hud der du trenger å være proff med våpenet for å gjøre skade?

 

Hvor mye skade ville du gjøre med et sverd mot en ild sint isbørn, du får kanskje inne noen kutt, men jeg tviler på at den redder deg.

Lenke til kommentar

Veldig skuffet over min første char, en ren mage med destruction \ restoration magic osv. Rundt level 10 fant jeg vel ut at for å spille magic user effektivt så MÅTTE du ha Conjuration Magic. Syntes og at selv med 75% Regen robe så ble magic regen alt for tregt. Så rerollet igjen.

 

Denne gangen til en Conjuration Magic + Bow user med Robe. Tror kansje jeg kommer til å skifte til light armor etter hvert men får se. Klarer meg godt mot hva som helst uansett

 

En helt enkel Flame Atronach med 28 Conjuration magic eller noe sånt var jo nok til å ta Ice Trollet på vei opp til Greybeard campen solo, de er fantastisk raske og kiter frem og tilbake mens de brenner det opp. Legg til noen piler fra god avstand og du klarer fint å soloe en Drage på hard uten å ta mer enn en 30-40 damage i hele fighten. Har fremdeles bare 100 HP (200 Mana, ikke helt sikker på hvorfor ;p) men det holder i massevis. Begynner nesten å irritere meg på hvor god Atronachen min er nå når jeg har kommet opp i en 42 skill eller noe

 

Har fremdeles ikke gjort noen valg på om jeg vil gå for Zombies eller Atronaches men regner i grunn med at jeg går for Atronachen. Nesten skremmende å tenke på hvor kraftig jeg vil være med 2 stykker på 100 skill (Dragons bware!)

 

Sniker og en del by default, fordi HPen min er lav. Og begynner nesten å komme litt i Fallout Mode med at jeg kan snike inn og oneshotte 3 skeletons av gangen før kampen en gang er startet. xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...