Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan traff du kjæresten din?


Anbefalte innlegg

Var hjemme på juleferie og skulle på byn med en venninne, egentlig bare vi to, men trengte et vors. Så fant hun ut at noen kolleger av henne fra en tidligere jobb skulle ut samme kveld og vi ble med på vors med dem. Så da var det meg og 4 jenter.

 

Jeg hadde ingen interesse i noen av dem (dessuten var 3 av de opptatt), jeg hadde en idiotisk avstandsforelskelse gående der i en annen by (der jeg studerte) så falt meg ikke inn at en av de kunne være riktig.

Så jeg var meg selv og hadde det gøy uten tanke for at noe kunne skje og vi dro ut på byn alle 5. Presterer der å nevne for venninnen min at hun ene ligner litt på hun jeg er forelsket i, og ettersom venninnen min er helt uten filter, snur hun seg og forteller det til henne. Det blir bare smilt bort, men når vi skal videre til neste utested blir vi gående sammen og prate.

 

Lang historie kort: Jeg følger henne hjem (ingenting skjer), vi treffes igjen neste dag (ingenting skjer) og jeg drar tilbake til studier. Etter 1 mnds daglig kontakt på telefon treffes vi igjen neste gang jeg var hjemme og da var det gjort.

 

Nesten 10 år senere er det rekkehus, stasjonsvogn og snart 2 barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så koselig da!! :-)

 

Jeg møtte min kjære på nettet. Jeg visste jeg kom til å treffe en fyr på nettet, den hardcore gameren som jeg er. Alle kompisene mine i virkeligheten har satt meg i friendzone for lengst og ser på meg som en av gutta, og det har de gjort siden vi var bittesmå. Ikke har jeg giddet å gå ut så mye heller, etter at jeg oppdaget gaming. Da ble plutselig lan i helgene istedenfor.

 

Jeg synes faktisk det er en fin måte å møte folk på jeg! :-)

Lenke til kommentar

Ute i en park, mens jeg var med venner og hadde det morsomt. Men tok litt tid å bli kjent med hun, på grunn av at jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle si til hun at jeg likte hun, men heldigvis for meg hadde hun samme problem :p. Så etter bursdagen min satt vi å så på film, med et par venner og vel siden da har vi vært sammen i litt over en måned :love: . Beste bursdags gaven på lenge.

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat spurte tre jenter om vi kunne være med i deres ungdomsbedrift i markedsøring og ledelse på VGS.

Det viste seg at denne ene jenta drev med samme idrett som meg , så vi ble enige om å trene med hverandre neste helg. Det endte med at vi sykla sammen hver dag i en måned, så dro vi på kino med hun og noen andre venninner og deres kjærester. Neste dag tokk jeg ho med på hockey kamp, så dro vi hjem til meg og så en film, etter den filmen kom kysset, og litt senere på kvelden var vi et par. :love:

Lenke til kommentar

En kompis av meg skulle ut og jeg slang meg på etter noe om og menn. Vi møttes først hjemme hos han og tok noen pils der til en fotballkamp. Når jeg spurte hvor vi skulle, så fikk jeg beskjed om at vi skulle til noen kollegaer av han. Jeg tenkte på dette tidspunktet at det kom til å bli relativt kjedelig, da dette er en gjeng elektrikere fra bygdene som er tilflyttet og ikke akkurat sånn på høyde med meg når det kommer til byturer og hva man foretar seg på slike event. (Tok feil. Veldig hyggelige folk)

 

Vell jeg holdt humøret oppe og tenkte positivt. Når vi ankom kollegaene og jeg fikk hilst på gjengen, så fikk vi vite at vi ikke skulle sitte der. Vi skulle igjen bevege oss videre til en leilighet hvor en jente hadde bursdag og hvor en fra kollega-gjengen var invitert. Han spurte like så godt om alle vi 5 guttene kunne ta turen, og vi fikk grønt lys.

 

Lange trappetrinn opp til en leilighet i øverste etasje. Kunne såvidt høre litt dunkende musikk der i fra. I det vi gikk inn hoveddøren til leiligheten... BANG der satt hun. Innerst i sofahjørnet satt drømmedama. Min første tanka var jo "Aldri! Hun der er over min liga" og jeg ble rett og slett helt satt ut. Jeg hilste fort over alle og ga et godt håndtrykk til jenta jeg nettopp hadde ansett som drømmedama. Hun virket litt overfladisk og uinteressert i å bli kjent med meg.

 

Noen øl gikk og jeg ble mer og mer snakkesalig. Etterhvert som folk spredde seg til kjøkkenet og noen jenter gikk for å kleise på seg mer sminke, så satt jeg, drømmedama og noen få stykker igjen. Det falt seg naturlig å minske den store avstanden i sofaen inn til henne og snakke litt med henne.

Praten gikk fint og vi pratet om alt fra klær til utesteder. Husker ikke nøyaktig hva vi pratet om, men jeg tror utdanning også var et av temaene.

 

Når vi forlot leiligheten tenkte jeg enda "Aldri. Hun er over min liga" men hun viste interesse på nattklubben og fikk stadig mer glimt i øyet for meg. Dum som jeg var så tenkte jeg at hun nok bare ville være hyggelig mot meg.

Når nattklubben stengte klarte jeg og noen tilfeldige kompiser som ikke var på samme vors å lure med drømmedama og en venninde på nachspeil.

 

Når det nærmet seg morgenkvisten var alle trøtt, ikke taxi å få, langt å gå og et gjesterom. Det endte med at vi delte gjesterom og sov sammen første natt.

Etter det holdt vi bare kontakten og ble mer og mer kjent. Jeg dro på besøk hos hun, vartet opp med middag osv. Nå er vi et par.. riktignok ikke helt offentlig enda, men vi er da et par. Hadde aldri trodd det når jeg så hun første gang :D

Endret av Mantoius
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har møtt henne allerede - med andre ord; ikke et offisielt par.

 

Har visst hvem hun har vært i snart et år nå, og har alltid hatt et godt øye til henne. Tar samme utdannelse, så har møtt henne fram og tilbake i gangene i månedsvis - ofte med et lite smil fra begge. Fant til slutt ut hvem av mine bekjente som kjenner henne, og gikk veien rundt small talk.

 

Så kom våren og sommeren, med ei jente som kom inn og forstyrret (i etterpåklokskapens ånd). Møtte henne igjen etter sommeren på byen, og dette er kleint, for det var mens jeg var ute med jente-som-forstyrret. Vi var alle ute med venner fra skolen, så bekjente her og bekjente der gjorde at vi spredte oss litt for å prate litt rundt. Så jeg slang meg bort til henne, og jeg var hooked fra da av. Var grådig treg av meg med å be henne med ut, prøvde først å treffes i helgene når begge var ute på flaska men slikt skjer jo aldri - så måtte til slutt manne meg opp å be henne direkte ut, noe som alltid er langt mindre farlig enn man tror! Går kjempebra nå!

 

Poster som anonym av denne nevnte årsak, føler meg som en latterlig dust i forhold til hendelsesforløpet og håper aldri, aldri, aldri hun får vite at jeg var ute med en annen jente den kvelden!

 

 

 

Postet av anonym: de2fc15b19354cf20db6afcfcf387d04

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle en historie fra da jeg var 14, selv om det ikke var seriøst eller varte lenge.

 

Det var sent på sommeren. Jeg og en kompis avtalte å gå på kino. Farens hans spurte om han turte å ta med ei jente. Han spurte meg om det var greit, og det var det så klart. Slik gikk det til at nabojenta hans, som var like gammel som oss, ble med på kino. Han bodde i nabokommunen min på den tida og gikk på en annen skole, så jeg hadde ikke truffet henne før. Vi hadde det moro og dagen etterpå var hun hos vennen min og kontaktet meg på hans msn. Så la hun meg til på sin egen msn og vi pratet hver dag i lang tid etterpå.

 

Det kom etter hvert fram at kompisen min likte henne godt. Dessverre likte ikke hun ham og han var ulykkelig forelsket. Som den gode vennen jeg var, gikk jeg bak ryggen hans og jeg og denne jenta bestemte oss for å møtes igjen. Det var selvfølgelig kjempestas for oss begge. Omtrent fem uker senere var jeg drittlei og lot være å svare på telefonen eller msn. For alt jeg vet, kan det hende hun fortsatt tror at vi er sammen, årevis senere. Den fysiske avstanden mellom meg og kompisen min er større i dag, men han er fortsatt min beste venn. Han vet ikke at jeg og nabojenta hans var sammen en liten stund da, og det får han antakelig aldri vite heller. Det var forresten min første og hittil eneste kjæreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...