Gå til innhold

Formatstøtte på iPad og androidbaserte nettbrett


raathass

Anbefalte innlegg

Nettbrett kan være fin som videospiller i ferier og på biltur.

 

Samlingen består av et sammensurium av formater og containers, mest vanlig er XviD, DivX og varianter av h264/mkv (fra DVD og BR).

 

Såvidt jeg har skjønt så er det issues i begge leire. iOS spiser det meste av h264/mkv, men er ikke glad i XviD/DivX. Jeg leser også at Tegra2-brikkesettet i Galaxy Tab sliter med varianter av mkv.

 

Noen som har tid til å gi meg en rask innføring i realitetene og hva som antas skje i nærmeste fremtid?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerer du en softwareavspiller, så takler iPad Xvid.

 

Tegra 2 har visstnok store problemer med H.264 tinger over Level 3.1, og det meste av innholdet man finner på nettet er High Profile Level 4.1

 

Ting kommer nok til å endre seg de neste månedene, når det blir lansert nettbrett med noe annet enn Tegra 2 til Android.

Lenke til kommentar

Takk. Er utålmodig, liker ikke vente på neste versjon-leken... :-)

 

Jeg bestilte meg en Galaxy Tab 10.1 igår. Utålmodig jeg også. Jeg tenker at man kan ha en god konverter på hjemme PC'en, slik at man kan konvertere filmer man har liggende til passende format. Det vil jo alltids komme nye og nye og nye nettbrett fremover.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Litt sent, men...

 

iPad 2 takler ikke 720p+ i formater som ikke støttes av Apple, dvs via tredjepartsprogram. Vet ikke hvordan det er med Tegra 2 på den fronten men nyere Samsung-tablets (Galaxy Tab 7.0 Plus med exynos-chip) spiser 1080p h264 mkv som om det var en gif

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte (hvis det er noen tvil) at Tegra 2 (som Galaxy Tab 10.1 og 8.9 begge har) ikke takler high profile h264 mkv, og derfor ikke vil klare typiske piratebay-blu-ray mkv'ar og anna rusk og rask som ikkje er lovlig.

 

Skal du spille av slike filer uten å konvertere kan Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus være en mulighet. Blir denne for liten ville jeg ventet på f.eks Transformer Prime som kommer med Tegra 3.

Lenke til kommentar

Litt sent, men...

 

iPad 2 takler ikke 720p+ i formater som ikke støttes av Apple, dvs via tredjepartsprogram. Vet ikke hvordan det er med Tegra 2 på den fronten men nyere Samsung-tablets (Galaxy Tab 7.0 Plus med exynos-chip) spiser 1080p h264 mkv som om det var en gif

Hvis man remuxer og evt. konverterer lyden, så skal vel iPad støtte ganske mye i forhold til Tegra 2? Det er ihvertfall det denne posten sier på xda.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...