Gå til innhold

Test: Logitech Optical Gaming Mouse G400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser jo at prisen er lav, men jeg foretrekker fortsatt trådløs mus da jeg synes kabelen er til større irritasjon enn hvor mye jeg bryr meg om hvor presis jeg må være uansett spill.

 

Har vi fortsatt ikke kommet til et punkt hvor trådløse mus er like gode som mus med tråd?

 

Synes ikke å merke noen stor forskjell selv som jeg gikk fra Razer Deathadder til Logitech M705. Er forøvrig ingen ivrig fps-gamer, så det kan være derfor, men jeg spille en god del spill fordet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en litt nyere MX518 mus enn den første jeg hadde. Denne har samme "Glide-puter" som G400. Så det er nok ikke noe som kom med G400 :)

 

Kommer til å kjøpe meg en eller to sånne tror jeg. Er spent på å se hvordan de ser ut inni. På MX518 hadde de ikek festet kablene så godt. Med mye aktivt bruk er det mange so slutter å virke fordi kablene løsner fra pluggene de bruker internt i musen. Har loddet ledningene direkte på printkortet dersom dette skjer, men det skal jo ikek være nødvendig. Hadde man klessa på litt lim i pluggen så ville de ikke løsnet. Eller hatt bedre strekkavlastning på kabelen.

 

Så koster den riktig nok 2-3 halvlitere da. Så den leverer ekstremt bra og tåler veldig mye, nå man tar prisen i betraktning. Det er vel egentlig det som gjør den så bra. Man få mye for prisen :)

Lenke til kommentar

Hva er så legendarisk med MX518? Er jo en helt standard mus. Eneste grunn til at den har solgt så mye er fordi den lenge var den mest tilgjengelige musa under 500 kroner, så alle kidsa kjøpte slike.Logitech har jo laget en hel haug av mus med samme design og bedre egenskaper.

 

Det at du oppfatter den som en helt standard mus er kanskje fordi den satte standard for muser. Derfor regnes den som legendarisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ TwiiK: Det heter "mus" i flertall også;)

 

ontopic:

Selvfølgelig er det en god mus, og den nye virker enda bedre ettersom de har økt DPI'en.

Men og kalle 518 legendarisk? Nei, absolutt ikke..

Hvis jeg skal nevne noe faktisk legendarisk innen pc-utstyr, så må det være Steelpad 4S musematten.

 

e:

leif, ja ser ironien :tease:

Endret av lumfong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ TwiiK: Det heter "mus" i flertall også;)ontopic:Selvfølgelig er det en god mus, og den nye virker enda bedre ettersom de har økt DPI'en.Men og kalle 518 legendarisk? Nei, absolutt ikke..Vis jeg skal nevne noe faktisk legendarisk innen pc-utstyr, så må det være Steelpad 4S musematten.

 

Steelpad og mx er Legendariske!

hadde en versjon før den 518 som var blå mx510 eller noe. og den var digg!

 

Har forøvrig hatt/har MX900 som var/er kjempe god, og nå er det vel Razer Imperator jeg bruker. som er noe ala 510 synes jeg. men logitech mus eller tastatur har kjempe kvalitet. bare klart å tatt livet av 510 ved å kaste den etter min bror.

Lenke til kommentar

Jeg har nå min andre MX518 og har nok vært uheldig, hvertfall flasser min på grunn av en ekkelt plastfilm som dekket hele musen. Nå etter en stund har det meste blitt slitt av, men det er fortsatt et lag jeg kan skrape av på sidene. Den første jeg hadde var det noe feil med en av knappene slik at den ikke reagerte kjapt nok.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har brukt 518 i mange år, nåværende en mx518 2003 edition eller noe slikt.

Har lett høyt og lavt etter en butikk som kan selge meg et par ekstra, uten flaks...

Uansett, jeg kjøpte denne nye versjonen og liker mye av den, men ... den har, så langt jeg kan se, ikke høyre og venstre vippe funksjon på hjulet. En funksjon jeg bruker i samtlige spill og programmer. Og, 2003 edition (2003, 04, 05 etc. husker ikke...) har bedre knappe layout. HW har en side med info om musen jeg snakker om, men finner den ikke i farten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...