Gå til innhold

Søppelet som er samletråder


  

88 stemmer

  1. 1. Er du for samletråder?

    • Ja. Det er uproblematisk at det meste av diskusjon rundt et spill havner i èn tråd.
      21
    • Nei. Samletråder som de fungerer i dag bør bli forbudt.
      24
    • Ja takk, begge deler. Samletråder til generelt prat, men strengere retningslinjer for innhold. Flere spesifikke tråder.
      41
    • Vet ikke/usikker.
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle tro at samletråder ville gjøre det lettere ved å nettopp -samle tråder som gjelder samme tema. Skal man ha en tråd for hvert tema som diskuteres i spill hadde det jo blitt 5-6 tråder for hvert eneste spill (grafikk/gameplay, teknisk/spec krav, oppdateringer/patcher osv osv).

 

Selv setter jeg ikke pris på forumer som har flere forskjellige tråder som omhandler samme teama om det så er forskjellige vinklinger på temaet i de forskjellige trådene. Om du ikke ønsker å lese igjennom hele tråden så kan man jo bare bruke søk funksjonen som da vil trekke ut poster av samletråden som gjelder det du lurer på.

Lenke til kommentar

Problemet er at de samletrådene som blir opprettet blir brukt til all diskusjon om spillene. I tillegg lager mange brukere bare sameltråder bare fordi de vil ha en tråd. Altså legger få noe som helst arbeid i å lage en samletråd. En samletråd skal gi informasjon om det aktuelle spille. Ikke bare bestå av noen få bilder og setninger.

 

Om du må bruke søkefunksjonen i en samletråd så har den utspilt sin rolle. Hva skal vi med et forum når bare få emner blir brukt? Spillforumet er den verste søppelhaugen jeg har sett på noe som helst forum. Slik var det ikke for få år siden. Virker ikke som noen ønsker å prøve å heve standarden heller. Og hvor er moderatorene?

 

 

Lenke til kommentar

Man kunne jo ha vært smart og hatt en hybridtråd der man feks skrev som tittel Skyrim - Grafikk og så en Skyrim - Gameplay eller iallefall få en bedre strukturering på dette enn en massiv tråd om et spill som kan ha så utrulig mange aspekter som blir diskutert i tillegg til de vanlige trollene, flamewars og skriveleifspolitiet

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir mange samletråder, spesielt rundt populære spill tenker jeg er mangelen på underforum som omhandler akkurat denne spillserien. Brukere lager da heller en samletråd for alt som omhandler spillet, fremfor å la den "lille" tråden sin forsvinne blant så mange andre. Hadde bare subforumet blitt oppdatert tror jeg vi hadde mistet mye av problemet med samletråder, da brukere kunne legge alle slags spørsmål og div. tråder inn under subforumet som omhandler spillet de ønsker å prate om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir mange samletråder, spesielt rundt populære spill tenker jeg er mangelen på underforum som omhandler akkurat denne spillserien. Brukere lager da heller en samletråd for alt som omhandler spillet, fremfor å la den "lille" tråden sin forsvinne blant så mange andre. Hadde bare subforumet blitt oppdatert tror jeg vi hadde mistet mye av problemet med samletråder, da brukere kunne legge alle slags spørsmål og div. tråder inn under subforumet som omhandler spillet de ønsker å prate om.

Helt riktig! Mangelen på underforum er det største problemet på forumet nå. Flere underforum ville skapt en bedre oversikt og gjort det betydelig enklere å fått svar på spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt da jeg begynte her på forumet, at samletråder var uønsket. Moderatorene slo hardt ned på de, og trådene varte sjeldent lengre enn noen timer. Som TCi nevner, er det andre tider nå. Det virker nesten som om moderatorene oppfordrer til samletråder. Senest for noen dager siden ble en tråd om GTA Vs annonsering slått sammen med "samletråden" fra 09...

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir mange samletråder, spesielt rundt populære spill tenker jeg er mangelen på underforum som omhandler akkurat denne spillserien. Brukere lager da heller en samletråd for alt som omhandler spillet, fremfor å la den "lille" tråden sin forsvinne blant så mange andre. Hadde bare subforumet blitt oppdatert tror jeg vi hadde mistet mye av problemet med samletråder, da brukere kunne legge alle slags spørsmål og div. tråder inn under subforumet som omhandler spillet de ønsker å prate om.

Jeg tror faktisk ikke at det er det som er problemet. Heller at vi har så mange samletråder at folk ikke diskuterer utenfor disse. Og de som kommer inn på forumet ser enorme samletråder og blir "skremt" og poster ikke nye innlegg for det spillet, fordi de ikke ønsker å lese gjennom et emne på 100 sider.

 

Det er fullt mulig å få redusert samletråder uten å måtte opprette mange underforum. Personlig er jeg ingen fan av et mylder av underforum. Usikker på hva det er med dette forumet med dette ønske om så mange underforum. Om moderatorene faktisk gjør et godt arbeid er mange underforum unødvendig.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å få redusert samletråder uten å måtte opprette mange underforum. Personlig er jeg ingen fan av et mylder av underforum. Usikker på hva det er med dette forumet med dette ønske om så mange underforum. Om moderatorene faktisk gjør et godt arbeid er mange underforum unødvendig.

Nå er det 6 underforum. På første siden Generell spilldiskusjon er det nå 3 samletråder og 1 tråd som omhandler FIFA, og 1 samletråd og 3 tråder om Skyrim. 2 nye underforum ville ryddet vekk 4 samletråder, og sannsynligvis skapt ganske mye aktivitet i underforumene. Jeg er heller ikke fan av titalls underforum, men åpenbare populære spill burde hatt eget underforum for å øke kvaliteten og aktiviteten.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar

Mitt problem med underkategorier er at det separerer forumets medlemmer. Uansett er ikke mitt problem direkte underforum, men da samletråder. Skal noen opprette en samletråd, bør de legge arbeid i det og lage den som en informasjonsportal, ikke bare for "moro skyld", slik altfor mange her gjør.

 

Samme gjelder cafè-trådene også. Det samler alt i en tråd og diskusjoner kommer alltid opp flere ganger. Bare fordi noen ikke orker å lese 20 sider tilbake, for å finne andre som snakket om det sist. Søkefunksjonen er ikke en god erstatter for å finne informasjon heller, for nesten ingen bruker den.

 

Denne iveren til å opprette samletråder og lignende kan ikke være noe særlig for moderatorene her heller. Hvordan skal de gjøre jobben sin når de må lese omtrent alle innlegg? Å ha flere separate tråder er langt mer oversiktlig og i tillegg gjør det lettere å referere til eldre innlegg og poster. Om ikke må du gå gjennom flere samletråder bare for å finne akkurat det innlegget du var ute etter.

 

At ingen moderatorer heller ikke har svart på denne tråden viser vel også at de ikke er særlig aktive lenger heller. Kanskje et resultat av disse samletrådene? Hvem vet.

 

 

 

edit: Nå har tråden her blitt flyttet til tilbakemeldinger, hvor ingen vil forstå relevansen til denne tråden heller. Og i tillegg ingen svar fra moderator eller beskjed om at den er flyttet. Hva skjer her på forumet? Er det virkelig blitt så dårlig?

 

Til info: Denne tråden ble opprettet på spillforumet, hvor samletråder er et massivt problem.

 

 

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg er helt enig, TCi. Omtrent all diskusjon/prat rundt spill skjer i samletråder, og det er min mening at dette bidrar til at kvaliteten på spillforumet er dalende, da kvaliteten i disse trådene ofte er på nivå med hva man kunne forvente av et tradisjonelt chatte-rom. I tillegg tar det tid for nye brukere å sette seg inn i en slik tråd og få oversikt, temaer som gjentar seg selv med jevne mellomrom er også et annet stort irritasjonsmoment. Jeg selv klarer ikke å engasjere meg lenger med alle disse samletrådene der mye av diskusjonen er av liten interesse for meg, men det er kanskje bare jeg som er blitt gammel og gretten...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...