Gå til innhold

For svak maskin til BF 3?


Inc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å spille med et 8600GT her en dagen. Med en i5 2500K CPU og 8GB ram.

 

Maks 10fps på low.

 

Klokket CPUen også uten noe hjelp. Det samme med skjermkortet. Hjalp kanskje 1-2fps ekstra.

pc eller stasnær

Du er på et forum:


  •  
  • Det er en knapp der det står "rediger", bruk denne istedet for å lage nye poster.
  • Du har tid til å stave skikkelig, nå skriver du som en syvåring med dysleksi.
  • Forklar problemet ditt i detalj, du har enda ikke klart å nevne om du har en laptop eller stasjonær. Til tross for gjentatte spørsmål om dette fra andre.

 

i5-2500k er en stasjonær prosessor, så det er helt klart en stasjonær PC det er snakk om at Sveibuen har prøvd. Mest sannsynlig har han et gammelt 86000GT liggende han satte inn for å prøve BF3, for så å sette inn et high-end kort som GTX 560 Ti eller lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring med gamle oppsettet var Core2Duo E8600 klokket til 4.2Ghz med HD5850 CrossfireX. Cpu load på begge kjernene var for høy som fikk skjermbilde til å fryse ganske ofte.

 

Løsningen min var å oppgradere ram, cpu og hk. Det ble 2600k som kjøres fortsatt i stock sammen med resten av de gamle delene. Nå kan jeg fint kjøre alt på ultra uten antialiansing deferred og anisotropicfilter på max med 1080p.

Lenke til kommentar

du har enda ikke klart å nevne om du har en laptop eller stasjonær. Til tross for gjentatte spørsmål om dette fra andre.

I hans forsvar er det faktisk ingen som har spurt om dette. Han har Phenom II N-prosessor, så maskinen hans er en laptop. Dette bør være relativt klart om man har lest alle innleggene. Ellers helt enig med deg :)

Lenke til kommentar

Prøvde å spille med et 8600GT her en dagen. Med en i5 2500K CPU og 8GB ram.

 

Maks 10fps på low.

 

Klokket CPUen også uten noe hjelp. Det samme med skjermkortet. Hjalp kanskje 1-2fps ekstra.

pc eller stasnær

Du er på et forum:


  •  
  • Det er en knapp der det står "rediger", bruk denne istedet for å lage nye poster.
  • Du har tid til å stave skikkelig, nå skriver du som en syvåring med dysleksi.
  • Forklar problemet ditt i detalj, du har enda ikke klart å nevne om du har en laptop eller stasjonær. Til tross for gjentatte spørsmål om dette fra andre.

 

i5-2500k er en stasjonær prosessor, så det er helt klart en stasjonær PC det er snakk om at Sveibuen har prøvd. Mest sannsynlig har han et gammelt 86000GT liggende han satte inn for å prøve BF3, for så å sette inn et high-end kort som GTX 560 Ti eller lignende.

 

 

 

Arni90 har helt rett her. jeg måtte bare prøve dette med et 8600GT pga det ble en liten diskusjon her.

Så jeg kan bekrefte at det går ikke an å spille med et 8600GT skjermkort.

Jeg sitter selv på min vanlige pc med et HD5850 kort som det går an på noen baner å spille på High med en:

min fps på 30

max fps på 60

 

Dette er med en 3 kjernes Phenom II cpu.

 

Jeg skrur heller ned til medium for å få fin flyt. Så dem som kommer her å trur at man klarer fint å spille på high og ultra med et tilsvarende kort eller dårligere er bullshit.

Prøvde også dette skjermkortet i min kamerats pc som har en i5 2500K oppsett, å det ble ikke så mye bedre, snakk om en maks 10fps ekstra på high.

Lenke til kommentar

Har:

-Intel core 2 duo E8400 3Ghz prosessor

-Nvidia Gforce 8600gt 512mb skjermkort

-p5q hovedkort og 8gb minne

-Window 7 64bit på ssd

 

Spillet hakker aldeles hinsidigt, vi snakker opp mot hele 0,2pfs weeeeeee

og cpu ligger på rundt 98-100% når jeg begynner spillet med ALT på LOW.

Hadde virkelig trodd jeg skulle klare dette med alt på det laveste, eller?

Må jeg bytte cpu og skjermkort?

 

 

Kan legge til at spillet er installert på en annen snurredisk og ikke på system disken. Lurer på om det kan ha vært tabben...

 

Kan si med stor sannsynlighet at prosessoren din er den største flaskehalsen i ditt system for dette spillet - Selv for "Low" settings. Avhenger også hvilken oppløsning du spillet med; og kjører du 1080p oppløsning - skal det mye til før du oppnår knirkefri opplevelse.

 

Dette kan du derimot få bekreftet/avkreftet med en command i spillet:

 

Skriv inn følgende i console: Render.PerfOverlayVisible 1 -> ENTER

 

Grafen vil kunne vise deg såkalte "spikes" og potensiell ustabil ytelse i spillet på din CPU og GPU.

Ser du store avvik mellom GPU og CPU grafen, samt store/hyppige spikes har du et bedre utgangspunkt for å kunne ta affære.

 

Optimalt, bør begge grafene være "aligned" på lik linje, med så få "spikes" avvik, som over hodet mulig.

 

Lykke til med nye innkjøp, så du får en bedre BF3 opplevelse :thumbup:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

For min del var det skjermkortet som slet mest. Allerede for 4 år siden når jeg kjøpte det var det godt under middels.

Og etter noen klokkerunder med cpu snurrer spillet helt fint på high med E8400 @ ca 3Ghz med std kjøler. Ultra har jeg ikke prøvd.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Har:

-Intel core 2 duo E8400 3Ghz prosessor

-Nvidia Gforce 8600gt 512mb skjermkort

-p5q hovedkort og 8gb minne

-Window 7 64bit på ssd

 

Spillet hakker aldeles hinsidigt, vi snakker opp mot hele 0,2pfs weeeeeee

og cpu ligger på rundt 98-100% når jeg begynner spillet med ALT på LOW.

Hadde virkelig trodd jeg skulle klare dette med alt på det laveste, eller?

Må jeg bytte cpu og skjermkort?

 

 

Kan legge til at spillet er installert på en annen snurredisk og ikke på system disken. Lurer på om det kan ha vært tabben...

 

Kan si med stor sannsynlighet at prosessoren din er den største flaskehalsen i ditt system for dette spillet - Selv for "Low" settings. Avhenger også hvilken oppløsning du spillet med; og kjører du 1080p oppløsning - skal det mye til før du oppnår knirkefri opplevelse.

 

Dette kan du derimot få bekreftet/avkreftet med en command i spillet:

 

Skriv inn følgende i console: Render.PerfOverlayVisible 1 -> ENTER

 

Grafen vil kunne vise deg såkalte "spikes" og potensiell ustabil ytelse i spillet på din CPU og GPU.

Ser du store avvik mellom GPU og CPU grafen, samt store/hyppige spikes har du et bedre utgangspunkt for å kunne ta affære.

 

Optimalt, bør begge grafene være "aligned" på lik linje, med så få "spikes" avvik, som over hodet mulig.

 

Lykke til med nye innkjøp, så du får en bedre BF3 opplevelse :thumbup:

 

 

 

Her er det ikke CPUen som er flaskehalsen. Her er det såklart skjermkortet.

Synes du skal lese litt før du kommer med en slik påstand.

CPUen klarer fint å dra dette spille på medium, men det er skjermkortet som holder tilbake.

Anbefaler nytt skjermkort i et AMD HD6950 eller GTX560Ti/570 :)

Lenke til kommentar

Satt i samme båt som TS ved lansering, satt med en E8500 @ 3.5 ghz, 8gb ram, WD VeliciRaptor systemdisk og et 8800 GTX. Jeg klarte å spille på low, men siden jeg er så glad i BF som jeg er følte jeg at det var mitt kall å oppgradere.

 

Jeg ville ikke oppgradere HK, eller i det hele tatt reinstallere OS, så jeg gjorde følgende tiltak:

- Intel Xeon X3370 (775 3.0 GHz quad) 1500,- på eBay

- Gainward 570 GTX 2100,- på komplett

 

Kjøpte meg en Cooler-Master vifte, og har nå klokket X3370 opp til 3.83 GHz, ligger på 32-33 grader idle, og opp i 68 grader på full load. I BIOS er CPU-vifte satt til turbo, så maskinen bråker generelt sett som et uvær, men jeg drar nå ihvertfall BF3 på ultra i 1650x1050 :)

 

Som du kanskje skjønner er X3370 ganske klokkevennlig, og er pretty much samme prosessor som Q9650, som koster MYE mer. X3370 er beregnet til servere, og tåler mer varme enn Q9650.

 

Så har du ikke lyst å oppgradere ALT, så vil jeg anbefale det overnevnte :)

Lenke til kommentar

mannyboi:

Du betalte altså like mye for den prosessoren som en 2500k koster. Hadde du lagt 1000kr til på bordet da du først kjøpte, kunne du ha hatt en 2500k med z68-hovedkort og 8GB minne. Deretter kunne du ha lagt ut det gamle utstyret til salgs og kanskje fått en plass mellom 800 og 1000 kr for det.

 

Reinstallasjon av OS hadde strengt tatt ikke vært nødvendig heller, hvorfor du ikke vil bytte hovedkort er en annen sak.

 

Fint du fant din egen løsning på oppgraderingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...