Gå til innhold

Handle selvforsvarsvåpen på nettet fra utlandet..


Anbefalte innlegg

I disse tider da vi faktisk bare må innse at vi bor i en av verdens faligste hovedstader. Med nesten mest vold og voldtekter på menyen i verden pr.innbygger. Jeg må innrømme at jeg vurderer å utstyre dama mi med en stun gun i veska. Synd å si det, men slik er hovedstaden blitt nå. Må jo være bedre å få smekk på fingrene av lovens lange arn for bæring av ulovlig elektrosjokkvåpen til selvforsvar, enn å må bære på et gnag resten av livet om at sjelen din er knust fordi du er blitt voldtatt?

 

Noen som har erfaring med å handle slike ulovlige selvforsvarsdingser fra utlandet? hvordan får jeg sendt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve en litt lovlig approuch, feks http://www.finn.no/butikk/gladehus?previous=29424316 <- her finner du dessverre ikke det du er ute etter, men her finner du noe annet som kanskje kan hjelpe?

 

Ellers har jeg bestilt diverse fra http://www.swordcompany.com/selfdefense.html <- men her må du belage deg på at det kan bli stoppet i tollen, og at du kan få bot. Men igjen, det er vel mer sannsynlig å bli voldtatt enn å miste noe i tollen, nå til dags...

 

Lykke til :)

 

Bruk pengene på noe mer fornuftig og spander selvforsvarskurs på henne. Det er svært lite sannsynlig at dama di klarer å hente opp og fyre av stun gun når situasjonen krever det.

 

Eller dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk pengene på noe mer fornuftig og spander selvforsvarskurs på henne. Det er svært lite sannsynlig at dama di klarer å hente opp og fyre av stun gun når situasjonen krever det.

 

Jeg har selv selvforsvarsbakgrunn.. men føler at jentene må nok ha noen måneder, år.. før de er i stand til å forsvare seg tilstrekkelig mot en sterk brutal overgriper. I mange tilfeller har offeret lagt merke til at noen forfølger dem... eller går man en plass hvor utryggheten finnes... er det bare å holde handa i veska på stun gun, klar for bruk...

Lenke til kommentar

Desto større grunn til at hun begynner asap. Har selv trent kampkunst i mange år og har aldri hatt behov for å bruke kunnskapen i praksis. Største grunnen til dette er nok den selvsikkerheten man utstråler om at man kan komme seg ut av 99,9% av de situasjoner som kan oppstå.

 

Jeg har også opplevd noe som kroppen min tolket som livstruende og der adrenalinet pumpet som besatt i årene mine. Jeg hadde i den situasjonen ikke sjangs i havet å klare å få en nøkkel inn i ett nøkkelhull før det hadde gått ganske mange minutter. Hele kroppen dirrer som en energizer-bunny og fin-motorikken er ekstremt dårlig så lenge du ikke har årelang trening som spesialsoldat bak deg.

Lenke til kommentar

Desto større grunn til at hun begynner asap. Har selv trent kampkunst i mange år og har aldri hatt behov for å bruke kunnskapen i praksis. Største grunnen til dette er nok den selvsikkerheten man utstråler om at man kan komme seg ut av 99,9% av de situasjoner som kan oppstå.

 

Jeg har også opplevd noe som kroppen min tolket som livstruende og der adrenalinet pumpet som besatt i årene mine. Jeg hadde i den situasjonen ikke sjangs i havet å klare å få en nøkkel inn i ett nøkkelhull før det hadde gått ganske mange minutter. Hele kroppen dirrer som en energizer-bunny og fin-motorikken er ekstremt dårlig så lenge du ikke har årelang trening som spesialsoldat bak deg.

 

Ja det er for jævlig. Vi er ofte i Oslo, og ofte ute der på kveldene i kino, bar og sosiale sammenhenger. Jeg har reis en del rundt.. men føler meg mer utrygg på karl johan enn midt i Rio de Janeiro. Men det er jo slik Norge seiler inn i en mørk kriminalitetsstatistikk som sammenlignes verden rundt.

Lenke til kommentar

Oslo er en rar by på nattestid, virker som om godt over halvparten av folka (uavhengig av kjønn) er så overstadig berusa at de knappast vet hvor de er, hva de holder på med, eller hva som skjer rundt dem. Kjipt å si det, men jeg mistenker at norsk drikkekultur (eller mangel på kultur) er årsaken til en stor del av problemene.

 

Og nei, jeg mener ikke at "jenter må drikke mindre, det er deres skyld" eller noe slikt, men at mennesker som har fått alt for mye å drikke gjør merkelige/idiotiske ting - enten voldtar eller ikke får med seg hva som skjer rundt seg. Jeg er overhodet ikke avholds, men dette er en ganske tydelig observasjon etter å ha vært mye utenlands ifb. med jobb og studier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mor gikk alltid med en liten flaske tåregass (eller pepperspray, usikker her) i hendene på vei hjem fra toget når vi bodde utenlands en periode i min ungdom.

 

Mengden tåregass er ca. nok til en gangs bruk (en god dose), rekkevidden ca. 2 meter. Ikke særlig farlig, og definitivt ikke dødelig.

 

Ville noe slikt vært lovlig i Norge? Ser for meg at dette er et bedre alternativ enn en stun gun pga størrelse, utseende på beholderen (ser ut som disse sprayflaskene man vasker briller med, altså relativt diskret) og det at man ikke trenger sikte noe særlig.

Lenke til kommentar

Temmelig sikker på at du får kjøpt dette over disk i Norge - var en sak om at folk som jobbet på butikker som solgte slikt i Oslo måtte roe ned folk som ville kjøpe alt for heftige greier - både for å unngå at de blir drapsmenn/kvinner, og unngå at våpnene (spesielt tåregass) blir brukt mot en selv.

Lenke til kommentar

Jepp, ser det selv etter litt googling:

http://www.kronesiden.no/Pepperspray.htm

 

Tror jeg ville anbefalt dette over en ulovlig stun gun.

 

Har ikke blitt utsatt for dette selv, men var på en restaurant på et kjøpesenter i Paris en gang, hvor 2 "gangstere" havnet i slosskamp rett ved der vi satt.

En pinglete liten sikkerhetsvakt kom løpende, dro opp verdens største boks med spray og omga slosskjempene i en "sky" av sviende jævelskap.

 

Etter 1,5 minutt satt det to gråtende 2 meter høye karer med hendene festet i håndjern og en sint liten vakt bak dem med fingern på "avtrekkeren".

 

Effektivt som bare pokker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener at skikkelig pepperspray er ulovlig i Norge, da type spray som vi brukte i forsvaret og som politiet har. Tror det er noe slikt sikkerhetsvakter i utlandet bruker. Husk at det ikke akkurat er lett å forsvare seg med noe slikt hvis du blir overrasket, bruker du det på kanskje en halv meter-en meter så står du i fare for å slå ut deg selv også, men selvsagt hvis du har en skikkelig type pepperspray så er det grusomt effektivt hvis du kan bruke det godt.

Lenke til kommentar

Jepp, ser det selv etter litt googling:

http://www.kronesiden.no/Pepperspray.htm

 

Tror jeg ville anbefalt dette over en ulovlig stun gun.

 

Har ikke blitt utsatt for dette selv, men var på en restaurant på et kjøpesenter i Paris en gang, hvor 2 "gangstere" havnet i slosskamp rett ved der vi satt.

En pinglete liten sikkerhetsvakt kom løpende, dro opp verdens største boks med spray og omga slosskjempene i en "sky" av sviende jævelskap.

 

Etter 1,5 minutt satt det to gråtende 2 meter høye karer med hendene festet i håndjern og en sint liten vakt bak dem med fingern på "avtrekkeren".

 

Effektivt som bare pokker.

Det er flott og alting, bortsett fra at denne lovlige sprayen du linker til er mere egnet til bruk i hår enn til å avverge angrep.

Lenke til kommentar

En bekjent har sett et alternativ på TV. Dama trenger ikke engang gjøre motstand, og likevel virker den.

 

Husker ikke navnet, men det er en enhet som føres inn i skjeden som en tampong, og når voldtekten utføres legger den ser rundt penis som et kondom med nåler.

 

Dette skal visst gjøre fryktelig vondt, så han stanser jokkinga temmelig kjapt.

Visstnok så vont at han ikke klarer å bevege seg.

 

Mange jenter som blir voldtatt ønsker at de hadde tenner der nede. Dette er kanskje det nærmeste de kommer...

 

Og det beste er at han må til lege for å fjerne den. Prøver han selv, biter nålene seg fast enda hardere.

 

Har dette fra en person som har sett det på TV. Vet ikke hvor det selges eller hva det heter.

 

Er selvsagt virkningsløst mot ran, men voldtekt er den effektiv mot.

 

 

EDIT: Ifølge Wikipedia heter produktet Rape-aXe og er ikke til salgs, desverre.

Mer kan leses her: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-rape_device

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilbake til det trådstarterspør om:

Om man er i risikogruppen for overfallsvoldtekt i Oslo: seriøst drita, pen, ung og jente. Så er du vel også samtidig i den gruppen som vil ha minst nytte av ett våpen: seriøst drita.

 

Selv skule jeg gjerne sett at jentene i Oslo hadde fått lov å gå med pistol/revolver. Men desverre hadde ikke det hjulpet en dritt, da revolveren nok hadde måtte bli igjen i våpenskapet hjemme når planen for kvelden inkluderer "minst 47 enheter alkohol"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært jente og trengt det tror jeg ikke at jeg hadde nølt engang, og bare skaffet meg en tazer med engang. Lovlig eller ei har virkelig fint lite å si, politiet går ikke rundt og sjekker veskene til folk uansett. Når folk blir voldtatt på åpen gate uten å bli tatt, så blir du ikke tatt for å gjemme en tazer og kanskje aldri bruke den engang.

Er jo ikke verre enn å ha en hånd på den når man har henda i lomma på en jakke elns..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...