Gå til innhold

Handle selvforsvarsvåpen på nettet fra utlandet..


Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

En bekjent har sett et alternativ på TV. Dama trenger ikke engang gjøre motstand, og likevel virker den.

 

Husker ikke navnet, men det er en enhet som føres inn i skjeden som en tampong, og når voldtekten utføres legger den ser rundt penis som et kondom med nåler.

 

Dette skal visst gjøre fryktelig vondt, så han stanser jokkinga temmelig kjapt.

Visstnok så vont at han ikke klarer å bevege seg.

 

Mange jenter som blir voldtatt ønsker at de hadde tenner der nede. Dette er kanskje det nærmeste de kommer...

 

Og det beste er at han må til lege for å fjerne den. Prøver han selv, biter nålene seg fast enda hardere.

 

Har dette fra en person som har sett det på TV. Vet ikke hvor det selges eller hva det heter.

 

Er selvsagt virkningsløst mot ran, men voldtekt er den effektiv mot.

 

 

EDIT: Ifølge Wikipedia heter produktet Rape-aXe og er ikke til salgs, desverre.

Mer kan leses her: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-rape_device

 

Gjør dette om du vil at voldtekten skal eskalere til drap eller grov mishandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje CS-Gass kunne vert noe, skal vist være mulig å kjøpe på sprayboks også.

Svært effektivt mot de fleste, enkelte er imune og reagerer ikke.

Pepperspray er en god del værre enn CS gass og sitter mye lenger i også.

 

Selv var jeg ikke imun mot CS gassen (det rannt av nese, munn og øyne og svei), men jeg hadde alikevel ingen problem med å gjøre hva som helst i "gassbua" med etterhvert 20 piller fyrt opp (hvorav 11 stk på en gang på slutten). Evnen din til å skyte blir nedsatt i og med at du ser dårlig pga rennende og sviende øyne og dermed ikke kan sikte og noen får veldig problemer med å ikke hoste (det fikk ikke jeg så lenge jeg pustet rolig og sakte), men du blir på ingen måte satt like mye ut av spill som med en sterk pepperspray.

 

Og CS gass virkningene går fort bort i løpet av kort tid i friskluft mens peppersprayen sitter i i mange minutter selv med intens skylling med vann.

Lenke til kommentar

Hvis du føler at du må gå med våpen, må du også huske på at det er en stor risiko for at det blir brukt mot deg selv. Jeg ville heller anbefalt selvforsvarskurs for jenter, der man ikke bare lærer forskjellige forsvarsteknikker, men også lærer om grensesetting og ting som for eksempel at det ALDRI er voldtektsofferets feil.

Lenke til kommentar

det ALDRI er voldtektsofferets feil.

Hmmm lurer på hvorfor jeg aldri ser disse kommentarene når det gjelder menn som blir utsatt for vold, men hver eneste gang det er snakk om voldtekt av kvinner kommer denne gjentatt ut i det uendelige.

 

Dobbeltmoralen er sterk blandt folk ser jeg...

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror kanskje CS-Gass kunne vert noe, skal vist være mulig å kjøpe på sprayboks også.

Svært effektivt mot de fleste, enkelte er imune og reagerer ikke.

Pepperspray er en god del værre enn CS gass og sitter mye lenger i også.

 

Selv var jeg ikke imun mot CS gassen (det rannt av nese, munn og øyne og svei), men jeg hadde alikevel ingen problem med å gjøre hva som helst i "gassbua" med etterhvert 20 piller fyrt opp (hvorav 11 stk på en gang på slutten). Evnen din til å skyte blir nedsatt i og med at du ser dårlig pga rennende og sviende øyne og dermed ikke kan sikte og noen får veldig problemer med å ikke hoste (det fikk ikke jeg så lenge jeg pustet rolig og sakte), men du blir på ingen måte satt like mye ut av spill som med en sterk pepperspray.

 

Og CS gass virkningene går fort bort i løpet av kort tid i friskluft mens peppersprayen sitter i i mange minutter selv med intens skylling med vann.

Nå har jeg ikke prøvd pepperspray, men CS-gassen satte meg ihvertfal ganske ut av spill.

Ihvertfal lenge nok til at voldtekstofferet hadde greid å komme seg vekk.

Lenke til kommentar

det ALDRI er voldtektsofferets feil.

Hmmm lurer på hvorfor jeg aldri ser disse kommentarene når det gjelder menn som blir utsatt for vold, men hver eneste gang det er snakk om voldtekt av kvinner kommer denne gjentatt ut i det uendelige.

 

Dobbeltmoralen er sterk blandt folk ser jeg...

 

Et voldtektsoffer behøver ikke være en kvinne, nei. Når det kommer til voldtekt og andre voldelige overfall, ER det aldri offerets skyld.

 

Det er sant at det ikke bare er kvinner, men så har jeg aldri sagt at det er det, og akkurat i denne tråden så er det en som spør på vegne av en jente, hvis du sikter til selvforsvarskurset for jenter. Det finnes det jo vanlige selvforsvarskurs også.

 

Men jeg skjønner hva du mener.

Endret av Henrix_03
Lenke til kommentar

det ALDRI er voldtektsofferets feil.

Hmmm lurer på hvorfor jeg aldri ser disse kommentarene når det gjelder menn som blir utsatt for vold, men hver eneste gang det er snakk om voldtekt av kvinner kommer denne gjentatt ut i det uendelige.

 

Dobbeltmoralen er sterk blandt folk ser jeg...

 

Et voldtektsoffer behøver ikke være en kvinne, nei. Når det kommer til voldtekt og andre voldelige overfall, ER det aldri offerets skyld.

 

Det er sant at det ikke bare er kvinner, men så har jeg aldri sagt at det er det, og akkurat i denne tråden så er det en som spør på vegne av en jente.

Og hva med en menn som blir banket opp og ranet på byen da? Er det plutselig offeret skyld da? Hvorfor ser jeg aldri silke fraser om menn som blir utsatt for vold, mens det blir gjentatt ut i det uendelige hvær gang det er snakk om voldtekt av kvinner?

 

Når det gjelder voldtekt av menn så blir da offeret latterliggjordt istedenfor:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361238

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

det ALDRI er voldtektsofferets feil.

Hmmm lurer på hvorfor jeg aldri ser disse kommentarene når det gjelder menn som blir utsatt for vold, men hver eneste gang det er snakk om voldtekt av kvinner kommer denne gjentatt ut i det uendelige.

 

Dobbeltmoralen er sterk blandt folk ser jeg...

 

Et voldtektsoffer behøver ikke være en kvinne, nei. Når det kommer til voldtekt og andre voldelige overfall, ER det aldri offerets skyld.

 

Det er sant at det ikke bare er kvinner, men så har jeg aldri sagt at det er det, og akkurat i denne tråden så er det en som spør på vegne av en jente.

Og hva med en menn som blir banket opp og ranet på byen da? Er det plutselig offeret skyld da? Hvorfor ser jeg aldri silke fraser om menn som blir utsatt for vold, mens det blir gjentatt ut i det uendelige hvær gang det er snakk om voldtekt av kvinner?

 

Når det gjelder voldtekt av menn så blir da offeret latterliggjordt istedenfor:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361238

 

En mann som blir banket opp og ranet på byen blir jo overfalt han også. Les sitatet mitt igjen. Overafall uten vold er jo selvføleglig heller ikke offerets feil.

 

Den saken du linker til er en ganske alvorlig sak, og jeg er helt enig i at overfall av menn ikke blir tatt seriøst nok, så jeg forstår bare ikke hvorfor du siterer MEG når du sier dette, for jeg har da aldri sagt noe som tilsier det motsatte.

Endret av Henrix_03
Lenke til kommentar

Du skal alltid være forsiktig med å ta med våpen inn i ein situasjon som kan bli voldelig.

Ein bør tenke på kva skade dette våpenet kan påføre deg sjølv dersom voldsmannen tar det frå deg. Skytevåpen og kniv er nok av det verste som du kan ta med sidan terskelen for å bruke våpen som potensiellt sett kan føre til livstruande skader er svært høg hos normale mennesker. Sjølv ikkje reddsel er nok til at folk vil bruke slik type vold, ofte bruker offeret fyrst slik vold etter at dei sjølv har blitt utsatt for vold. Det er også rimelig å annta at voldsmannen ikkje vil ha betenkeligheiter med å bruke slik vold mot offeret.

Merk også at dersom du som (potensiellt) offer bruker alvorlig vold så kan du risikere å få straff for overdreven voldsbruk.

 

Når det gjeld bruk av tazer så er dette eit våpen der gjerningsmannen forholdsvis enkelt kan ta ifrå offeret våpenet, dette vil då kunne føre til at du blir utsatt for både elektrosjokkvåpenet og voldtekt.

 

Det beste er å bruke "våpen" som er meir skadelige for voldsmannen enn det er for deg sjølv. Eit eksempel vil være noke så enkelt som ei fløyte eller alarm som lager lyd og tiltrekker seg oppmerksomheit. Dette har ingen konsekvens for deg som bruker slikt utstyr men voldsmannen vil mest sannsynleg stikke av for å ikkje bli tatt.

Ein anna ting som kan brukast er f.eks pepperspray. Peppersprayen er ganske effektiv mot ein person som ikkje er forberett på sprayen, men dersom sprayen kjem i feil hender så kan mykje av effekten reduserast ved å knipe igjen augene.

I staden for pepperspray så kan ein også bruke andre typer spray som hårspray eller spraymaling. Spraymaling vil gjere det lettare å finne igjen gjerningsmannen (det er han med grønn maling i ansiktet, i håret og på ytterklær), men det beste er nok hårspray. Hårspray vil dei fleste kvinner kunne forsvare å ha i sin håndveske, ein vil derfor vanskelig kunne argumentere at hårsprayen er kun tiltenkt sjølvforsvar då denne også har eit anna meir lovlydig primerbruksområde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om den Rape-aXe tingen kommer på markedet tror jeg ikke det tar lang tid før de før noen av brukerne har glemt å ta den ut i fylla når de skal ha frivillig sex. Evt. har du alltids hevnlystne, bitre kjerringer som kan bruke det til å ta igjen på kjærester. Kunne blitt mange artige nyhetshistorier av et slikt produkt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...