Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahaha now that's what I expect from a LoL player! :D

 

La oss samtidig fjerne wards, secret shop pga den er nærmere, lane shop pga den er nærmere og samtidig fjerne thrones(ancients) fordi .. vell de gjør jo ingenting..

 

Nei du, kom deg tilbake i hullet.

 

Hvis man fjerner minimap blir man nødt til å bookmarke steder på kartet med f.eks. F1 til F6, for å hoppe til de punktene jevnlig så man vet hva som foregår der. Er ikke det mer skill intensive enn å bare se ned på et minimap innimellom så vet ikke jeg. Hvis man warder bookmarker man selvsagt warden, og basert på hvilke champions man spiller mot (og hvilke items de har) er det enkelt å vite hvor lang tid de vil bruke på å løpe forbi warden. Passer man på å sjekke hvert ward for fiender ofte nok vil ikke motstander kunne løpe forbi ward uten å bli sett. Er man for dårlig så man glemmer sjekke ward kommer de seg forbi og kan overraske med en gank.

 

LoL derimot er et spill som holder spiller'ne i hånda hele veien, og å fjerne minimap ville vært helt feil i et slikt spill. Hele målet er jo at noobsa skal føle at de klarer å få til spillet!

Lenke til kommentar

Hahahaha now that's what I expect from a LoL player! :D

 

La oss samtidig fjerne wards, secret shop pga den er nærmere, lane shop pga den er nærmere og samtidig fjerne thrones(ancients) fordi .. vell de gjør jo ingenting..

 

Nei du, kom deg tilbake i hullet.

 

PS: Gamersleague.no plukket opp et Dota2 team! :D

 

 

Hva er LoL verdens beste på, egentlig?

Ødelegge sine egne tournaments?

Ha veldig få mechanics i spillet som gjør det shit easy?

Ha en klient som kjører på Adobe air?

Replay system som ikke er der etter 2 år med development?

 

Du skal ha et jævlig bra poeng om du skal klare å overbevise meg om at LoL er verdens beste på noe som helst, bortsett fra å pumpe ut "champions" så folk kan pøse inn penger. :D

De er i alle fall verdens beste på å ha størst playerpool, enten du liker det eller ei. Du snakker jævlig big, men hvor god er du egentlig i DotA? Link DotAbuffprofilen din da.
Lenke til kommentar

Ang. om minimap trengs eller ikke burde ikke være en diskusjon. Det finnes måter å unngå å bli sett på minimappet. Det å bevege seg fra en lane til en annen kommer man aldri til å greie fullstendig uoppdaget på grunn av kommunikasjon.

 

LoL sin drøyt store spillermengde sier ingenting om at det er et bra spill eller ikke. Justin Bieber sine salgstall betyr ikke at han er verdens beste artist, det viser bare hvor bra han er markedsført mot usikre tenåringsjenter. LoL er en genial forretning. Et spillkonsept de vet fungerer, med en kraftig redusert læringskurve kombinert med en forretningsmodell som gir lav inngangsterskel. Samtidig har spillet også latterlig lave systemkrav og kan kjøre på det meste av maskinvare. LoL er rett og slett rettet mot et mye bredere publikum, er det nødvendigvis det beste? på ingen måte.

Lenke til kommentar

Du snakker jævlig big? haha, der fikk jeg dagens latter hvertfall.

 

Trenger han være god i Dota(eller HoN) for å presisere svakhetene ved LoL? De lar tilåmed juksere fortsette i turneringer og attpåtil spille finale. LoL er latterlig, rett og slett. Men det er vel også derfor de har en så enorm spillerbase. I tillegg til det jeg skrev over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det LoL er best på er å ha et spill som er lett å forstå seg på samt sette seg inn i. Finnes få spill som holder hånden din såpass lite som DOTA og HoN gjør.

 

For noen som kan dota og hon blir dette som duplo. Litt for kjedelig hvis du setter det mot lego og technic.

 

I hvertfall for meg, men nå er vel jeg noen år eldre enn hva lol har i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

Etter at endra matchmakinga har jeg fått så evig med retards på laget, T_T. Jævla dk som vil ha farm lane, sitter med 102 cs at 32 min i en 2v1 lane med dk lina vs potm, what the fuck?

 

Nå tapte laget mitt spider+cm lane mot ursa thrall.... T_T

 

Kan det være pga høy win%? At spillet skal tvinge meg ned til 50% liksom.

 

Har en lina som maxer stun i gamet mitt, usikker på om det er hans første game..

 

Ene gamet spiller jeg mot Dread, neste får jeg complete morons på laget mitt, what the fuck?

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

Etter at endra matchmakinga har jeg fått så evig med retards på laget, T_T. Jævla dk som vil ha farm lane, sitter med 102 cs at 32 min i en 2v1 lane med dk lina vs potm, what the fuck?

 

Nå tapte laget mitt spider+cm lane mot ursa thrall.... T_T

 

Kan det være pga høy win%? At spillet skal tvinge meg ned til 50% liksom.

 

Har en lina som maxer stun i gamet mitt, usikker på om det er hans første game..

 

Ene gamet spiller jeg mot Dread, neste får jeg complete morons på laget mitt, what the fuck?

 

har spurt om det selv flere ganger, men kommer ikke til noen god konklusjon. La oss bare tro det er fordi det er så mange som har fått keys, at serverne fylles opp med for mange noobs.

Lenke til kommentar

~6 måneder

 

My bad then:) Da er det kun du som ikke har forstått spillet. Som noen nevnte for noen poster siden er spill av typen Dota/HoN og LoL basert rundt dette med minimap - nettopp fordi det er et lagbasert spill. Det handler om å ikke bare vite når du selv må passe på, men også om når dine teammates i nettopp en annen lane trenger hjelp i form av en TP osv.

 

jaja, veit hvordan han spilles,tenker mer på hva andre synes om han hittil. Jeg synes ikke han holder helt mål, 1mot1 er han ganske morsom. Så fort motstanderen plukker opp en gem eller har nok med sentries er han vanskelig. Samt også mot blade mail gjør skikkelig vondt, mtp at han er den nest mest squishy helten i spillet (minst hp på lvl 25, husker ikke kilden, men har lest det ett sted)

 

Morsom 1v1 er vel så som så. Han er OP 1v1, såfremt det ikke er dust/gem inne i bilde.

Likte han ikke i D1, og liker han ikke i D2 heller...

 

Men jeg har yet to see en Slark som er gamewinner alene.

Lenke til kommentar

My bad then:) Da er det kun du som ikke har forstått spillet.

Den nedlatende holdningen der er nøyaktig det som er galt med dota-communitiet, og jeg er sikker på at dota hadde vært dobbelt så stort i Norge hvis folk ikke hadde vært så jævla douchebags. (Og dette kommer fra en oldschool dota-spiller)

Han kan da fint komme med meninger om spillet og forslag til endringer selv om han har "forstått" spillet. Du er bare en konservativ besserwisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den nedlatende holdningen der er nøyaktig det som er galt med dota-communitiet, og jeg er sikker på at dota hadde vært dobbelt så stort i Norge hvis folk ikke hadde vært så jævla douchebags. (Og dette kommer fra en oldschool dota-spiller)

Han kan da fint komme med meninger om spillet og forslag til endringer selv om han har "forstått" spillet. Du er bare en konservativ besserwisser.

 

Jeg kan komme med masse forslag til endringer jeg. Det som er viktig er at de er saklige og gjennomtenkt. (Og bare for the record er jeg en "old-school" dota spiller jeg også)

 

Og hvis han kan komme med meninger om ting, kan jeg mene at han ikke har forstått spillet, hvis jeg vil det.

Liker btw at du starter innlegget ditt med å klage på communityet, før du avslutter med en tilnærmet lik kommentar som min:)

Endret av Rottingflesh
Lenke til kommentar

Jeg kan komme med masse forslag til endringer jeg. Det som er viktig er at de er saklige og gjennomtenkt. (Og bare for the record er jeg en "old-school" dota spiller jeg også)

 

Og hvis han kan komme med meninger om ting, kan jeg mene at han ikke har forstått spillet, hvis jeg vil det.

Liker btw at du starter innlegget ditt med å klage på communityet, før du avslutter med en tilnærmet lik kommentar som min:)

Bare fordi du ikke liker forslaget hans trenger du jo ikke å være frekk mot han.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...