Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg virkelig savner i Dota2 er litt mer følelse av størrelse. Nå er det sånn at man får vite det med en gang om noe skjer på andre siden av mappet. Dette burde i stedet vært gjort med en enkel modellering av sendebud eller lignende, slik at det f.eks. var 30 sek delay fra noe skjedde i botlane til man fikk vite om det i toplane. Hvis man er i skogen tar det selvsagt lenger tid, da sendebudene må finne deg i skogen, og det kan være vanskelig. Særlig om man er en kamuflert helt.

Wait, what?

 

Du kan jo bare se på minimappet? Dota er et MOBA spill, ikke er RPG der du må utforske kart og gjøre quests.

 

Edit: Følelsen av størrelse får du når du ikke lenger kan bruke TP til tier 1 tårnene dine. Det blir fort veldig lange gåturer.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Det jeg virkelig savner i Dota2 er litt mer følelse av størrelse. Nå er det sånn at man får vite det med en gang om noe skjer på andre siden av mappet. Dette burde i stedet vært gjort med en enkel modellering av sendebud eller lignende, slik at det f.eks. var 30 sek delay fra noe skjedde i botlane til man fikk vite om det i toplane. Hvis man er i skogen tar det selvsagt lenger tid, da sendebudene må finne deg i skogen, og det kan være vanskelig. Særlig om man er en kamuflert helt.

 

Skal vi fjerne wards fra spillet mens vi er igang:P?

Er stor forskjell mellom det å se at noe skjer i botlane mens du er i toplane, og det å faktisk kunne gjøre noe med det. Mekanikken du foreslår passer etter min mening ikke inn i denne typen spill.

Lenke til kommentar

Minimap er også en uting i slike spill. Det gjør det mye vanskeligere å kamuflere angrepene sine og å gjøre "skinnangrep" som får motstander til å overreagere.

 

likte ideen, dog ødelegger voip for den.

 

Ingenting, bortsett fra at noobfriendly games vanligvis fokuserer på det noobfriendly, slik som LoL hvor high-tier feedback rett og slett ikke blir hørt på, mens balance i Dota blir gjort via feedback fra pros, og som vi alle vet så har pros mer peil på det spesifike spillet en noobs.

Bare se på riot som skrev på twitter "BUFFING x BECAUSE NOOBS CANT WIN WITH HIM", sånn vil ikke jeg ha i Dota ihvertfall, casual shit is casual, og casual games er aldri høyt på lista for min egen del.:>

Det er en grunn til at Starcraft ble så populært som en eSport i forhold til alle andre, det krevde noe så inn i pokkers mye mer skill en alle andre spill for å komme til et høyt nivå.

 

Du ser litt trangsynt på det.

Det blir som å si at selv om du er verdens beste selger, så har ikke det noe å si mot en gjennomsnitts lege fordi det å være lege er vanskeligere, og du skal ha så mye mer kunnskap.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Btw, noen som synes har sett noen skikkelig gode Slarker enda?

 

Jeg har prøvd han ca 10 games nå, prøvd forskjellige builds, men klarer ikke å ganke bra nok, heller ikke carrye med han. (uten at laget vinner generelt)

 

Tror at nesten alle gamesa mine med han havner jeg midt på treet med han.

 

Noen som har samme oppfatning?

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Det greiene ang. minimap er jo bare vås... Minimap har det alltid vært, og det kommer det alltid til å være. Ja, hvis folka du spiller med er gode til å bruke minimap blir det vanskeligere å ganke og koordinere ting. Er du derimot god til å bevege deg, vite når og hvor du skal bruke f.eks Smoke of Deceit har det mindre å si. Og on the contrary, er DU god til å bruke minimap har du en stor fordel i forhold til de som ikke er så flinke. Og det er jo det som er hele poenget med spillet. Bruke det man kan, til sin fordel, og gjøre fordelene til motstanderen så liten som mulig.

 

Det er jo ganske åpenbart i mine øyne at den kommentaren ble "slengt" ut av noen som fikk Dota Key nå når det ble delt ut sist, og dermed ikke har noe særlig peiling på helheten i spillet.

 

 

Aleks: Slark virker for meg som en type hero som ikke vinner games alene, på samme måte som Drow f.eks. Jeg setter han mer i Mirana kategorien. Han passer best som en slags semi-carry/ganker/roamer. Derimot synes jeg ikke han passer så godt i f.eks midt, som jeg ser noen kjører. Grunnet leap/chain og det faktum at han stjeler stats passer han best i en sidelane med en annen type stunner, type Lesh/Lina. Bare se hvor mye total HP man mister early game av f.eks 4 strength loss fra Dirge sin Decay. Maks rank i stats-steal(sorry, har ikke spilt Slark) holder i 120 sekunder, som i seg selv er rimelig sykt.

Endret av Rottingflesh
Lenke til kommentar

Det hadde jo vært bedre å lage et nytt spill som baserte seg på dette. Spill som Dota og HoN er jo basert rundt blant annet dette med minimap. Er jo helt naturlig når det kommer fra et spill som Warcraft.

 

Vet ikke hva som skjedde med skriften. Vet ikke hva som er default, men gidder ikke finne ut av det heller.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Det greiene ang. minimap er jo bare vås... Minimap har det alltid vært, og det kommer det alltid til å være. Ja, hvis folka du spiller med er gode til å bruke minimap blir det vanskeligere å ganke og koordinere ting. Er du derimot god til å bevege deg, vite når og hvor du skal bruke f.eks Smoke of Deceit har det mindre å si. Og on the contrary, er DU god til å bruke minimap har du en stor fordel i forhold til de som ikke er så flinke. Og det er jo det som er hele poenget med spillet. Bruke det man kan, til sin fordel, og gjøre fordelene til motstanderen så liten som mulig.

 

Det er jo ganske åpenbart i mine øyne at den kommentaren ble "slengt" ut av noen som fikk Dota Key nå når det ble delt ut sist, og dermed ikke har noe særlig peiling på helheten i spillet.

 

 

Aleks: Slark virker for meg som en type hero som ikke vinner games alene, på samme måte som Drow f.eks. Jeg setter han mer i Mirana kategorien. Han passer best som en slags semi-carry/ganker/roamer. Derimot synes jeg ikke han passer så godt i f.eks midt, som jeg ser noen kjører. Grunnet leap/chain og det faktum at han stjeler stats passer han best i en sidelane med en annen type stunner, type Lesh/Lina. Bare se hvor mye total HP man mister early game av f.eks 4 strength loss fra Dirge sin Decay. Maks rank i stats-steal(sorry, har ikke spilt Slark) holder i 120 sekunder, som i seg selv er rimelig sykt.

 

jaja, veit hvordan han spilles,tenker mer på hva andre synes om han hittil. Jeg synes ikke han holder helt mål, 1mot1 er han ganske morsom. Så fort motstanderen plukker opp en gem eller har nok med sentries er han vanskelig. Samt også mot blade mail gjør skikkelig vondt, mtp at han er den nest mest squishy helten i spillet (minst hp på lvl 25, husker ikke kilden, men har lest det ett sted)

Lenke til kommentar

Minimap er også en uting i slike spill.

Hahahaha now that's what I expect from a LoL player! :D

 

La oss samtidig fjerne wards, secret shop pga den er nærmere, lane shop pga den er nærmere og samtidig fjerne thrones(ancients) fordi .. vell de gjør jo ingenting..

 

Nei du, kom deg tilbake i hullet.

 

PS: Gamersleague.no plukket opp et Dota2 team! :D

 

Det blir som å si at selv om du er verdens beste selger, så har ikke det noe å si mot en gjennomsnitts lege fordi det å være lege er vanskeligere, og du skal ha så mye mer kunnskap.

Hva er LoL verdens beste på, egentlig?

Ødelegge sine egne tournaments?

Ha veldig få mechanics i spillet som gjør det shit easy?

Ha en klient som kjører på Adobe air?

Replay system som ikke er der etter 2 år med development?

 

Du skal ha et jævlig bra poeng om du skal klare å overbevise meg om at LoL er verdens beste på noe som helst, bortsett fra å pumpe ut "champions" så folk kan pøse inn penger.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...