Gå til innhold

Skolepenger - skaffe 50 000 innen februar


picori

Anbefalte innlegg

Hei, etter 5 år med depresjoner og en "jeg gir faen i alt" holdning har jeg endelig bestemt meg for å få livet på rett kjøl igjen. Er mer positiv, trener og nå vil jeg tilbake på skolebenken etter 1,5 år med ingenting. Har veldig lyst til å ta ex.phil og ex.fac i utlandet til våren, problemet er økonomien. Lånekassen dekker bare 40 000 av de 60 000 skolen koster, for ikke å nevne at man trenger penger for å leve i 3 måneder, med andre ord jeg mangler sånn ca. 40-50 tusen.

 

Jeg har ikke en krone på konto, bor en liten bygd hvor det er ca. en utlyst jobb per måned (som jeg har en elendig sjanse på siden jeg ikke er særlig populær her,) og familien kan heller ikke betale.

 

Jeg skal selvsagt prøve å få meg en jobb,men dersom det ikke går, finnes det noen annen mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, etter 5 år med depresjoner og en "jeg gir faen i alt" holdning har jeg endelig bestemt meg for å få livet på rett kjøl igjen. Er mer positiv, trener og nå vil jeg tilbake på skolebenken etter 1,5 år med ingenting. Har veldig lyst til å ta ex.phil og ex.fac i utlandet til våren, problemet er økonomien. Lånekassen dekker bare 40 000 av de 60 000 skolen koster, for ikke å nevne at man trenger penger for å leve i 3 måneder, med andre ord jeg mangler sånn ca. 40-50 tusen.

 

Jeg har ikke en krone på konto, bor en liten bygd hvor det er ca. en utlyst jobb per måned (som jeg har en elendig sjanse på siden jeg ikke er særlig populær her,) og familien kan heller ikke betale.

 

Jeg skal selvsagt prøve å få meg en jobb,men dersom det ikke går, finnes det noen annen mulighet?

 

Man trenger ikke reise til utlandet for å få en "ny start" og få livet på rett kjøl igjen.

 

Begynn på ex.phil og ex.fac i en kul studentby - kan anbefale Trondheim, Bergen, Tromsø. Få deg en studenthybel, søk deg jobb på Studentersamfundet i byen (Samfundet i Trheim og Kvarteret i Bergen er ihvertfall å anbefale) og bli kjent med en helt uhorvelig mange mennesker på kort tid, mye gøy og fest også kan du finne en spennende utdanning du ønsker å ta neste år, evt. etter 6 mnder.

 

Da klarer du deg med studielånet + en kanskje liten bijobb ved siden av.

Endret av Reipar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kom kom til Trondheim! Du betaler bare 400,- semesteret for skole og NTNU har en fantastisk flink professor innen filosoi (Lars Johan Materstvedt). Men hva du vil med exfac er forbi min forståelse. :whistle:

Er ikke det bare for å utløse flere studiepoeng? Er det ikke ex.fac., ex.phil og engelsk som er vanligst å ta ved et halvårsstudium i utlandet? Disse tre fagene er vel på 10 sp hver slik at man får 100% studiebelastning over et halvt år.

Lenke til kommentar

Akkurat den bruker kjenner jeg ikke til. Jeg har disse to fagene i begynnelsen av studiet mitt og hos NTNU gir exphil og exfac 7,5 kun poeng hver. De pengene der hørtes voldsomt mye ut om man kun vil løse inn de poengene.

UiO gir i alle fall 10sp hver for ex.phil og ex.fac.

 

Men jeg regner med at de som tar disse halvårsstudiene tar det for opplevelsens/feriens skyld. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...