Gå til innhold

Iphone 3gs utsatt får vann


Anbefalte innlegg

Gikk ute i skogen og skulle over en elv, da klarte jeg å skli i elven og iphonen som jeg hadde på meg ble våt. Tok den opp med en gang og skjermen funket sånn nogen lunde, blinket litt og skjermen ble noen ganger helt mørk og noen ganger funket det med litt skurring i skjermen.

Den av-knappen på toppen funka ikke så fikk ikke til å slå den av. Etter at jeg kom hjem etter en times tid så fikk jeg slått av iphonen, har den i stekovnen nå på en rundt 40 grader, den har stått der et par timer, etter det tenkte jeg at jeg skulle legge den i en pose med ris.

Er det noe mere jeg kan gjøre? virkelig surt at en iphone på 6000 skulle bli ødelagt, er bare 16 år og har ikke all verden med penger så det er virkelig surt om den hadde blitt ødelagt!

Hadde den i en lomme under turbuksa så det kom ikke så veldig mye vann til iphonen, så den ble ikke helt druknet, men siden den var på såpass lenge og at jeg ikke får ut batteriet, er det håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det var en elv, og ikke sjøen hjelper litt. Da burde den fungere når den blir tørr. Siden det er veldig trangt og luft har vanskelig for å komme inn/ur, kan det ta mange dager.

Det er mye elektronikk som funker fint etter en tur i stekeovnen på 50-60c og varmluft.

 

 

Min gamle 3G og 3GS har ligget på bunnen av en jacuzzi flere ganger, og blitt ganske klissvåt flere ganger.

Etter siste badeturen sluttet lyset å fungere, men det var jammen på tide også.

Den lot seg fikse, men det var mye jobb.

 

 

Hvorfor har du ikke forsikret den?

Koster bare rundt 25-30.- kr per mnd mener jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke forsikret den?

Koster bare rundt 25-30.- kr per mnd mener jeg.

 

Jøss lurer på hvilken selskap som har forsikring til 30 kroner for iphone?

Tror du ikke er oppdatert da de fleste forsikring som dekker iphone koster fra 89 kr og oppover og at du må ut med Xprosent av kjøpsummen som egenandel så om du ikke har god innbo forsikring så er det lite vits å ha iphone forsikring.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke forsikret den?

Koster bare rundt 25-30.- kr per mnd mener jeg.

 

Jøss lurer på hvilken selskap som har forsikring til 30 kroner for iphone?

Tror du ikke er oppdatert da de fleste forsikring som dekker iphone koster fra 89 kr og oppover og at du må ut med Xprosent av kjøpsummen som egenandel så om du ikke har god innbo forsikring så er det lite vits å ha iphone forsikring.

 

Jeg sjekket nettopp fakturaen, og jeg bommet ikke så veldig. Kr. 36,- per mnd, og 500,- i egenandel.

Men det skal sies at egenandel er 1500,- om forsikringen er tegnet etter 1. feb 2011.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke forsikret den?

Koster bare rundt 25-30.- kr per mnd mener jeg.

 

Jøss lurer på hvilken selskap som har forsikring til 30 kroner for iphone?

Tror du ikke er oppdatert da de fleste forsikring som dekker iphone koster fra 89 kr og oppover og at du må ut med Xprosent av kjøpsummen som egenandel så om du ikke har god innbo forsikring så er det lite vits å ha iphone forsikring.

 

Jeg sjekket nettopp fakturaen, og jeg bommet ikke så veldig. Kr. 36,- per mnd, og 500,- i egenandel.

Men det skal sies at egenandel er 1500,- om forsikringen er tegnet etter 1. feb 2011.

 

Hvilken forsikringselskap er det du har, vet at hos netcom så er det kun den dyreste som dekker iphone og de 2 andre dekker ikke iphone i heletatt. mens telenor har egen forsikring for iphone.

Lenke til kommentar

Har OneCall, så den er forsikret via dem.

 

Den var veldig grei tidligere, men de har som nevnt økt egenandelen kraftig for nye kunder. Men selv om man må ut med 1500,- sparer man fort 3-4000,- dersom uhellet er ute.

tusen takk for info, var ikke klar over at OC hadde støtte for iphone på forsikringen sin.

Lenke til kommentar

Da burde den fungere når den blir tørr.

Vann + elektroniske komponenter fungerer greit sammen. Men vann + elektroniske komponenter + strøm fungerer ikke greit sammen. Det er vanskelig å fjerne batteriet på iPhone, så her får vannet gjøre skade over lang tid.

 

Hvis du overhode får liv i den så forsøk å få ut data så raskt som mulig. For de fleste så er data av større verdi enn selve hardwaren.

Lenke til kommentar

Da har jeg testa telefonen.

For en uke siden virka ikke knappen oppe, ikke høytaleren, ikke mikrofonen og ikke skjermen.

Nå funker alt bortsett fra skjermen, er såvidt jeg ser hva som er på skjermen, må nesten ta det mot et lys for at jeg skal se hva som er på skjermen. Er skjermen ødelagt for godt eller kan det løses etterhvert?

Kan jo leve med det, men ser jo ikke en drit hvis det skulle være mørkt en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...