Gå til innhold

Politianmelder Call of Duty (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Æ shønne ikke... hvorfor skal alle jævlan skylle på spill og spillerne? folk som spiller, spiller for å ha det artig og liker å spille, og eneste ar at man kansje kaster kontrolleren i veggen når man taper,og jeg tviler stekt på at den lille skyte senen der var nok til at han klarte å finne ut at han skulle gjøre det på utøya...

man er nødt til å være bra kokt i hode før å bli påvirka av et spill som MW2.

 

synes vi kan ta anmeldelsen hans og kjøre den opp i ræva på han..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Olsen, som er far til en av de overlevende ungdommene fra Utøya, har lang fartstid som motstander av voldsskildringer i media. Ifølge NRK reiste han på 80-tallet rundt i Norge og anmeldt videoforhandlere og importører som solgte eller leide ut voldsfilmer, og fikk da tilnavnet "Video-Olsen"."

 

Helt klart at denne personen kun er ute etter å utnytte utøya for sitt egent personlig agenda, som er å fjerne vold eller voldsskildringer innenfor media. Denne personen er Norges svar på Jack Thompson..

 

Han påstår tilåmed at det er en sammenheng mellom spill og vold. Det er "teorier" på det. Tror ikke han vet selv hva ordet teori betyr.

 

Jeg lukter at denne personen er en eller annen form for kirkegåer, som mener at verden bare blir værre og værre for hver dag som går. Og alt er media sin skyld. Bøker, musikk, film og dataspill. Ungdommen nå til dags, fy!

 

La oss banne kreativitet!!!

Endret av MarciahL
Lenke til kommentar

Bøker har blitt beskyldt for å skape voldsmenn, musikk har lidd samme skjebne, tegneserier har vel hatt samme runden, vold på TV og i filmer har hatt sin runde. Nå er dataspill blitt såpass stort at det står for tur for å bli beskyldt for det ene og det andre av folk som ikke vet hva de snakker om.

 

Alle former for vold som underholdning kan trigge følelser hos folk, men for å kunne bli en drapsmann så må det være feil i huet på vedkommende. Og da har det ikke noe å si om det er vold på TV, film, spill eller musikk som gjør det. De vil trigges av ett eller annet uansett da det ligger latent i den personen. Jeg husker oppdraget han anmelder veldig godt, fordi det er ett av få oppdrag som faktisk ga meg en wtf følelse i ett spill. Jeg klarte ikke å skyte på de sivile pixlene, men når man fikk beskjeden om å ta ned terroristene derimot så var det tid for å hevne eks antall sivile pixler. Ett eller annet imeg sa meg at dette var så feil det kunne bli, men samtidig så var det litt av poenget til utviklerne og legge til ett moralsk valg hvor spillerne ville bli satt i en vanskelig situasjon. Det derimot de som ikke har spilt spillet og historien opp til dette oppdraget innser er nettop dette, de har hørt om at det finnes ett spill hvor man skal være terrorist og skyte sivile. Detaljene rundt oppdraget er ikke viktig for dem, så lenge de kan skrike litt om hvor farlig spill er så er de fornøyd.

 

Det finnes nok folk som ikke skjønner hva de snakker om, og dessverre finnes det de som tror på disse folkene og. Vil bli overasket om han kommer noen vei med denne anmeldelsen da det ville vært for dumt, hadde MW2 fostret drapsmenn hadde verden hatt mye færre folk den dag i dag.

Lenke til kommentar

Første Call of Duty-spill og WoW kom ut etter Breivik startet planleggingen (som står skrevet å være 2002). Dermed kan ikke det være en viktig faktor for at tankene dukket opp i hodet hans i utgangspunktet. Hva han har spilt før det står det lite om.

 

Det er rart hvordan spill ofte blir en rask syndebukk. Det er kanskje enkelt å peke på spill, siden det har blitt en vanlig form for underholdning, og mange spiller voldelige TV-spill. TV-spill alene er nok neppe noen faktor for at personer begår slike handlinger. Selv i tilfeller det er snakk om personer som er under anbefalt aldersgrense som spiller spillene, burde det også være flere faktorer som ligger bak slike handlinger enn spillet alene. Det sagt, så burde foreldre ta mer ansvar for hva ungene deres spiller.

 

Om man leser Wikipediainnlegget om Breivik, så får man et mer helhetlig bilde enn å peke fingeren mot et TV-spill: http://no.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

 

---

 

Problemer hjemme med foreldre som drikker og ikke gir omsorg, mobbing på skolen, dårlig oppfølging av lærere, følelsen av å bli satt ut av samfunnet, osv. kan nok være stor påkjenning og en faktor for en rekke skolemassakere rundt omkring i verden: komprimert sinne, undertrykkelse, osv. som før eller siden bryter ut. At disse spiller TV-spill som alle andre er nokså sikkert, at mange av foreldrene også er slappe på aldersgrense for spill skal man heller ikke se bortifra.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

næmmen, stakkar liten; fikk du ikke lov til å være med på protestkoret da det var på moten å surve over MW2? Jaja, du får bare prøve å finne ett eller annet villt påskudd og håpe media ikke legger merke til at hele greia er et PR-stunt.

 

Og bare sånn fordi ingen andre har sagt det; Det har vært åpen jakt på sivile i mange år. I Postal var sivile sin flykte-AI kodet for å gjøre det mer spennende å jakte på dem. GTA har alltid gitt bonuspoeng for å jakte på sivile. Og ja; de oppførte seg realistisk når man skjøt på dem.

Og her kommer MW2 joggene etter med absolutt ingen ting nytt å bringe til saken, og får all oppmerksomheten fordi de klarte å fornærme den rette gruppen fintfølende folk, ikke sørlig ulikt sex-skandalen Mass Effect.

 

Gjesp, så nytt og spennende dette er. Vekk meg når pc-spill er gått av moten og media vil ha det til at Breivik gikk agurk fordi han hørte på rock.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten sier han at brettet på flyplassen dreier seg om å drepe flest mulig sivile. Det er jo feil, man behøver ikke løsne ett eneste skudd selv. (vel, ikke før sikkerhetsstyrkene kommer). Jeg skjøt faktisk ikke selv, fordi jeg synes det var for galt. Men jeg løp ikke og anmeldte spillet av den grunn. Jeg klarte å se helheten i bildet, ikke bare at man skulle myrde ubevæpnende folk for fote for underholdings skyld.

 

Jeg lukter at denne personen er en eller annen form for kirkegåer, som mener at verden bare blir værre og værre for hver dag som går.

 

Han er fra Vest-Agder, som er midt i tjukkeste Bibelbeltet. Så ja, vi har nok med en bibelrytter å gjøre også. Det er trist at datteren hans var på Utøya, men hun overlevde i alle fall, og godt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Æ shønne ikke... hvorfor skal alle jævlan skylle på spill og spillerne? folk som spiller, spiller for å ha det artig og liker å spille, og eneste ar at man kansje kaster kontrolleren i veggen når man taper,og jeg tviler stekt på at den lille skyte senen der var nok til at han klarte å finne ut at han skulle gjøre det på utøya...

man er nødt til å være bra kokt i hode før å bli påvirka av et spill som MW2.

 

synes vi kan ta anmeldelsen hans og kjøre den opp i ræva på han..

 

Det er helt i orden at du er uenig, det er jeg og, men det du skriver gjør meg kvalm. Vær heller saklig og ikke skriv som en ubarmhjertig drittsekk som er fullstendig blottet for empati.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikkje for å spora av, men eg trur eg må anmelde meg sjølv til den lokale lensmannen då. Eg har spelt BF3 nokre dagar no - og storkosar meg i tanks.

Men ein kamerat eg spelar med sprenger meg alltid til himmels med C4. Igår vurderte eg spasere bort til han å sparke han i skrittet.

 

Så, vonar eg at Noreg AS ordnar meg ein god advokat som får utvida siktelsen til DICE og EA - og at eg omsider går fritt, og får omgås resten av den Norske befolkninga sjølv om eg driv med samfunnsfiendtlege aktivitetar.

 

 

Jeg lurer på hva politiet hadde gjort dersom alle som hadde spilt CoD hadde gått og meldt seg selv samtidig. :hmm:

Lenke til kommentar

La oss banne kreativitet!!!

 

Jeg vil ikke påstå at COD er kreativt på noen som helst måte jeg da :p

 

Dagens unge konsumerer forøvrig rundt 8-10 timer media hver eneste dag, hver dag hele året. Kom ikke her å si meg og alle andre at media ikke har en innvirkning på hvordan vi oppfatter verden.

 

Dokumentarfilmen "Miss representation" er verdt en titt.

 

Når det er sagt, så er det likevel ikke ett spill sin feil at ABB hatet samfunnet han levde i. Her må vi se på samfunnet selv og hvorfor det gav grobunn til hat i en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva politiet hadde gjort dersom alle som hadde spilt CoD hadde gått og meldt seg selv samtidig. :hmm:

 

Det burde vi jammen meg gjort. Samlet opp flest mulig spillere, avtalt en tid, og stormet politikontorene med massive selvanmeldinger.

Jeg ønsker ikke dette bare for å irritere politiet (det kommer som en bonus) men det burde åpne opp øynene til folk om akkurat hvor mange som spiller sånne spill i forhold til hvor mange terrorister som fins der ute. Det er oss gamere det går utover når bibelryttere og PR-kåte lokalpolitikere bestemmer at spill er den nye antikrist; det er også oss gamere som må skrike opp i protest mot sånne påstander.

Lenke til kommentar

 

Dagens unge konsumerer forøvrig rundt 8-10 timer media hver eneste dag, hver dag hele året. Kom ikke her å si meg og alle andre at media ikke har en innvirkning på hvordan vi oppfatter verden.

 

Dokumentarfilmen "Miss representation" er verdt en titt.

 

Når det er sagt, så er det likevel ikke ett spill sin feil at ABB hatet samfunnet han levde i. Her må vi se på samfunnet selv og hvorfor det gav grobunn til hat i en mann.

 

Det er da heller ingen som har benektet at hva man bedriver tiden på har innvirkning på ens oppfattelse av verden rundt oss. Dette er da heller ikke noe nytt, det har visserligen vært slik i all tid.

 

Dog, som du selv sier, er det langt derfra til å klandre ett, eller flere, spill for at ABB tok de valgene han gjorde.

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Lykke til til mannen som skal kjempe en feilaktig sak han definitivt kommer til å tape. Jeg sier bare at hvis jeg skulle sette meg ned å kose meg på en søndag med litt spilling og de eneste spillene jeg kunne spille var My little pony the game og tetris så hadde jeg i hvertfall gått ut og drept noen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva politiet hadde gjort dersom alle som hadde spilt CoD hadde gått og meldt seg selv samtidig. :hmm:

 

Det burde vi jammen meg gjort. Samlet opp flest mulig spillere, avtalt en tid, og stormet politikontorene med massive selvanmeldinger.

Jeg ønsker ikke dette bare for å irritere politiet (det kommer som en bonus)

Trur det vankar ei rimelig feit bot dersom ein kastar bort Politiets tid og ressursar på tull.

 

spiller cod selv, lurer på om jeg slipper unna straff dog om jeg bare angir noen av mine venner som og spiller det.

Tysting kan kanskje væra utvegen her, ja :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...