Gå til innhold

Politianmelder Call of Duty (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Vi har noe som heter PEGI som regulerer dette. MW-spillene er 18+ av en grunn. OM FORELDRE HADDE FULGT DETTE HADDE IKKE DETTE VÆRT ET PROBLEM. Problemet idag er at foreldre ikke evner å forstå dette. Lar de 12-åringene sine se 18-års filmer? Nei, men spill er greit.I Finland er det faktisk forbudt ved lov å selge PEGI 18+ til noen under 18. Det må vi få til her også.Det er foreldrene sitt ansvar å følge med på hva barna dere spiller og de kan si nei, hvertfall ved 18+ spill da det ALLTID er en grunn til at det 18+.Dette provoserer meg som f***
Breivik var da over 18 år da MW2 kom ut... Og Finland har hatt skolemassakre og det har ikke vi.

 

Ikke poenget. Poenget er at foreldre ikke bryr seg. Alle er enig i at 18-spill skal spilles av de over 18. Det er en grunn. Idag er det anarki fordi foreldre bryr seg ikke. Da kan de heller ikke klage slik som denne faren.

 

Ingen blir terrorist av å spille, men det handler om å skjerme.

 

En ting du kan være sikker på er at Breivik ikke spillte MW2 da han var mindre! Det er heller ikke alle som er enige om at spill som har fått 18-års grense bare skal spilles av de som er over 18 år. Det er en grunn til at noen spill får 18+, men det er mange av dem som ikke burde ha fått 18+!

 

Det virker jo som at denne faren bryr seg om samfunnet på sin egen måte da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har noe som heter PEGI som regulerer dette. MW-spillene er 18+ av en grunn. OM FORELDRE HADDE FULGT DETTE HADDE IKKE DETTE VÆRT ET PROBLEM. Problemet idag er at foreldre ikke evner å forstå dette. Lar de 12-åringene sine se 18-års filmer? Nei, men spill er greit.I Finland er det faktisk forbudt ved lov å selge PEGI 18+ til noen under 18. Det må vi få til her også.Det er foreldrene sitt ansvar å følge med på hva barna dere spiller og de kan si nei, hvertfall ved 18+ spill da det ALLTID er en grunn til at det 18+.Dette provoserer meg som f***

 

Spill med 18+ skal faktisk ikke selges til barn i norge heller, men det er ingen som håndhever det fordi butikken tenker penger og staten gir faen i om unger handler spill ... staten trenger jo momsen :)

 

Ikke helt sant. Mange butikker prøver, men oppleverer å bli skjelt ut av foreldrene som vet best. I Norge er det heller ikke ulovlig å selge PEGI 18+ til 12-åringer. Det får ingen konsekvens om man gjør det. Er kun veiledende.

Lenke til kommentar

Vi har noe som heter PEGI som regulerer dette. MW-spillene er 18+ av en grunn. OM FORELDRE HADDE FULGT DETTE HADDE IKKE DETTE VÆRT ET PROBLEM. Problemet idag er at foreldre ikke evner å forstå dette. Lar de 12-åringene sine se 18-års filmer? Nei, men spill er greit.I Finland er det faktisk forbudt ved lov å selge PEGI 18+ til noen under 18. Det må vi få til her også.Det er foreldrene sitt ansvar å følge med på hva barna dere spiller og de kan si nei, hvertfall ved 18+ spill da det ALLTID er en grunn til at det 18+.Dette provoserer meg som f***

 

Har bare en ting å si til de som mener at spill har skylda for evt drap og massemord.. GTFO. Spill er ikke grunnen til at folk begår skolemassakre osv. Jeg sier ikke jeg vet hva grunnen er heller , men har selv en oppfatning av at de hvertfall må være mentalt syk eller extremister fra en eller annen religion. En ting er sikkert og det er at spill har ikke skyld for noe slikt. Jeg har det helt fint og har spilt 18 grense spill sikkert siden jeg var rundt en 10-11 år , trolig yngre og . så fullt av 18grense filmer (eller filmer man vanligvis ikke viser til en 10åring) som f.eks ghost ship og save private ryan . som var helt konge da og er fortsatt :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er interessant at når Breivik snakker om hemmelige tempelridderordener og hans impliserte mandat for å redde Norge, avskrives det (med rette) som raljeringene til en gal mann - men når han snakker om Call of Duty som "operasjonstrening" sitter de samme folkene plutselig og nikker anerkjennende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vi har jo tross alt bare mange tuuusen topptrente soldater (i skytespill) liggende på lur i de norske hjem, som kan flippe totalt helt plutselig. Rart det egentlig ikke har skjedd før med tanke på hvor lenge siden det er at skytespill faktisk kom og at det ikke skjer oftere i verden generelt hvor vi har mange millioner som blir utsatt for disse "farlige" spillene daglig...

Lenke til kommentar

Det er interessant at når Breivik snakker om hemmelige tempelridderordener og hans impliserte mandat for å redde Norge, avskrives det (med rette) som raljeringene til en gal mann - men når han snakker om Call of Duty som "operasjonstrening" sitter de samme folkene plutselig og nikker anerkjennende.

 

Jeg vil tørre å påstå at jeg er blitt taktisk smartere i gerilja krigføring som følge av COD. Snu deg fra flashbangs og hold for ørene, aldri stå i det åpne, søk smart gjennom rommene når du beveger deg osv osv. :p

Lenke til kommentar

CoD er arcade, og kan på ingen måte brukes for trening. Rekyl, hvor mange skudd du trenger, hvordan siktet er stilt inn, og hvor langt unna personen du skal skyte er. Dette er ting som FPS og skytespill generelt ikke har tatt med i regningen.

Det er så og si ingen rekyl på våpnene i CoD, og du trenger gjerne 3-4 skudd i brystet på en person for at personen går ned for telling.

Breivik kan på ingen måte blitt bedre til å skyte ved å bruke CoD til å trene.

 

Dette er pisspreik fra ende til annen, og denne mannen som velger å politianmelde Activision kan ikke kalles for noe annet en "idiot".

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Nei, det er klart. Om ikke annet forteller det deg umuligheten som soldat av å overleve en frontalkrig, der begge sider er omtrent like godt rustet.

 

Det går kanskje ikke så kjapt som i en runde search & destroy. Men skal du "ta" et mål og fienden vet at du kommer så er det ikke akkurat digg å være soldat. Dette har CoD lært meg. At krig er dritt og at folk dør.

Lenke til kommentar

CoD er arcade, og kan på ingen måte brukes for trening. Rekyl, hvor mange skudd du trenger, hvordan siktet er stilt inn, og hvor langt unna personen du skal skyte er. Dette er ting som FPS og skytespill generelt ikke har tatt med i regningen.

Det er så og si ingen rekyl på våpnene i CoD, og du trenger gjerne 3-4 skudd i brystet på en person for at personen går ned for telling.

Breivik kan på ingen måte blitt bedre til å skyte ved å bruke CoD til å trene.

 

Dette er pisspreik fra ende til annen, og denne mannen som velger å politianmelde Activision kan ikke kalles for noe annet en "idiot".

 

Jeg vil si at det kanskje har en psykologisk virkning, altså en de-sensitivisering av det å ta livet av et menneske med skytevåpen. Det er en kjensgjerning at særlige grafiske filmer kan ha den samme virkningen dersom en eksponeres over lengre tid ovenfor dette. Akkurat hvor mye det har å si blir ren spekulering.

 

Men jeg kan med handa på hjertet si at jeg har blitt langt mere interessert i våpen og krigføring etter å ha spilt CoD.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg sier. Drap er instinktivt og vi lærer fra vi er veldig små at det er feil og mennesker har i lang tid laget lover og religiøse bud som forbyr nettop dette.

 

Det er bare viktig å være klar over dette. Heldigvis har vi veldig streng våpenlovgiving i norge og adgang til våpen finnes ikke før man er i vel moden alder. Uheldigvis finnes det et og annet utskudd som har vanskelig å skille mellom realitet og fantasi, og da er slike stimuleringer som man da får i disse spillene lite heldige.

Lenke til kommentar

Blir feil å kalle det for vanskelig å skille realitet og fantasi.

Breivik (og sikkert skolemassakreelever) var ikke i transe og trodde de fremdeles var i spillet når gjerningen blir utøvd. Det trodde jeg Breivik hadde gjort veldig åpenbart at det faktisk ikke var blind vold, men et motiv bak?

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen her har rett til å uttale seg om akkurat hva som foregikk i Breiviks hodet før, under eller etter handlingene den 22. juli. Det vet bare Breivik selv. Vi kan kun understøtte eller formane tankene etter hva han uttaler seg om.

 

Han kaller CoD for våpentrening. Ja vel. Hva sier dette om spillet og ikke minst personen bak som har sittet å spillt dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...