Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

Seksualitet betyr hva man er tiltrukket av, jeg sa ingenting om hva slags sex man liker. Det at du gjentar at homofili er medfødt gjør det ikke sant.

Det faktum at homofili er medfødt gjør det sant.

 

Og poenget er at legningen er noe man er født med, mens tenningsmønstre og spesifikke seksuelle preferanser kan påvirkes.

 

Det eneste faktum her er at man ikke vet nøyaktig. hvis du leser artikkelen Flying postet etter deg er det mange statistiske sammenhenger av typen ringefinger lenger enn pekefinger og hvor mange eldre brødre man har, men man vet jo fortsatt ikke om dette har med den f.eks. sosiale delen av å vokse opp med eldre brødre, eller om fingerlengden avhenger av hormoner som avhenger av seksualitet, eller hva det er som styrer hormonene som bestemmer seksualiteten.

Lenke til kommentar

En ting er vertfall sikkert.

 

Hadde alle mennesker plutselig blitt homofile ville vi død ut som rase med mindre man tvinget seg selv til å formere seg.

Sånn sett er det greit av majoriteten av menneskene er hetero.

 

 

Utover det så har jeg venner/bekjente som lever sammen i homofilt samboerskap.

Hyggelige folk, behandler de som vanlige mennesker og de gjør det samme tilbake.

Ingen av dem driver forøvrig med klining/sexuel atferd på verandre i andres påsynn, noe som jeg syntes er forbanna sløvt enten man er hetero eller homo.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange par som må hjelp til befruktning så holder det ikke bare at man er hetro, men jeg har sett at det er endel par homofile som faktisk har barn, men at de har hatt sex med ett annet kjønn for å få barn, altså surrugatmor. Så mor og farsinstinktet tror jeg ligger i oss uansett legning.

Lenke til kommentar

De fleste av oss har sex som et mål i seg selv, i mange år før vi føler noe behov for å gjøre oss ansvarlige for oppdragelsen og velferden til nytt liv. For mange står de to i sterk konflikt, og regelmessig sex er en blanding av glede og frykt over hva som kan skje.

 

 

En ting er vertfall sikkert.

 

Hadde alle mennesker plutselig blitt homofile ville vi død ut som rase med mindre man tvinget seg selv til å formere seg.

 

Det kan vi begynne å bekymre oss over når det er noen milliarder færre av oss. Innen det skjer, så har vi kanskje evnen til å reprodusere oss helt uten å benytte eksisterende menneskekropper for å sette sammen nye individer. Og med tiden vil vi leve svært mye lenger enn vi gjør nå, og behovet for reproduksjon vil reduseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at vi ikke har kommet lenger enn at vi i det hele tatt trenger en slik tråd som dette. Hva andre folk tenner på og hvem de vil leve sammen med er da virkelig ikke noe jeg har noe med, eller har noen som helst spesielle meninger om.

 

De bakstreverske guttungene her inne som hyler om "unaturlig og ekkelt" er de som henger igjen i en svært gammeldags og negativ holdning. Forhåpentligvis vokser de dette av seg, hvis ikke, så får vi andre trøste oss med at de er mer og mer i mindretall ettersom verden blir mer oppegående.

Lenke til kommentar

Denne tråden handler nå om hva dere synes om snikhomofili? Dvs. en som faktisk er homo, men som unnlater å fortelle deg det. Jeg ble faktisk litt lettet da min venn, Petter, kom ut av skapet. Det forklarte faktisk en god del som jeg personlig hadde gått å grublet over. F.eks om hvorfor han alltid er så pent kledd, fjollete i væremåten og en gang hadde på seg mascara. Lol. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at vi ikke har kommet lenger enn at vi i det hele tatt trenger en slik tråd som dette. Hva andre folk tenner på og hvem de vil leve sammen med er da virkelig ikke noe jeg har noe med, eller har noen som helst spesielle meninger om.

 

De bakstreverske guttungene her inne som hyler om "unaturlig og ekkelt" er de som henger igjen i en svært gammeldags og negativ holdning. Forhåpentligvis vokser de dette av seg, hvis ikke, så får vi andre trøste oss med at de er mer og mer i mindretall ettersom verden blir mer oppegående.

Hva eksakt er det som ikke er unaturlig og ekkelt ved å stappe kuken sin i endtetarmen på en annen mann?

 

En ting er vertfall sikkert.

 

Hadde alle mennesker plutselig blitt homofile ville vi død ut som rase med mindre man tvinget seg selv til å formere seg.

Hadde det ikke vært bra om vi sluttet å formere oss for en stund, da? det er for mange mennesker på kloden i dag til at vi kan ha det kjempebra.

Det er en myte som de som er ansvarlig for den skjeve fordelingen har satt ut.

Lenke til kommentar

Som kristen er jeg motstander av homofili, men som liberalist aksepterer jeg individets valg, folk må få velge selv om de ønsker å være homofile eller ikke. - At homofile skal få gifte seg kristent, i en kirke derimot, er jeg ikke sikker på om jeg ville godttatt.

 

Forøvrig, RoaldN, mennesker utforsker, helt naturlig. Samt at man faktisk har ufattelig mye nerver i anus, så man føler det ekstremt godt der også.

Lenke til kommentar

Hva eksakt er det som ikke er unaturlig og ekkelt ved å stappe kuken sin i endtetarmen på en annen mann?

Det er bare din begrensede og gammeldagse holdning som gjør det ekkelt. Faktisk har menn en god del nervebaner som gjør at stimulering av anus kan være svært godt, enten man er homofil eller heterofil. Homofili er også mye mer enn bare penis + anus, det er litt infantilt å ikke kunne se mer enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan noen mener at kjærlighet er galt og unaturlig?

 

 

Sier de det er unaturlig fordi to av samme kjøtt ikke kan få barn sammen?

Vell, da bør vi også droppe prevensjonsmidlene. Også bør ikke mannfolk ta kvinnfolk bakfra. Det blir lite barn av det.

 

 

Kjære deg, Zea. Om du kommer ut som homo-/bifil, så skal du vite at du får mye støtte. Men vær også forberedt på å få noe negativt av såkalte "trangsynte".

 

Håper du bor i en storby, for der er folk mindre A4, og de har sett det meste. Så da blir det nok litt enklere for deg :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

pjassop tror virkelig ikkje at du har skjønt det. men du er ett stabeist og du få mene ditt men er det så vanskelig og forstå att det fins posetivt unormale og negativt unormale ting... jeg mener att homofili er negativt end of story.

Du brukte "unormal" som argument for å rakke ned på homofili.

 

Da påpekte jeg at "unormal" ikke er noe mål på om noe er positivt eller ikke. Men igjen, så brukte du argumentet at homofili er negativt fordi det er unormalt.

 

Altså var din påstand at alt som er unormalt er negativt.

 

Det betyr ikke at det er biologisk. Siden seksualitet i aller høyeste grad er psykologisk er det nærmest umulig å sjekke om det er et produkt av genetikk eller miljø. Jeg skulle gjerne sett en kilde som "beviser" at homofili er noe man blir født med.

Homofili er medfødt. Homofili beskriver hva man er tiltrukket av, ikke hva slags sex man liker.

Seksualitet betyr hva man er tiltrukket av, jeg sa ingenting om hva slags sex man liker. Det at du gjentar at homofili er medfødt gjør det ikke sant.

Det faktum at homofili er medfødt gjør det sant.

 

Og poenget er at legningen er noe man er født med, mens tenningsmønstre og spesifikke seksuelle preferanser kan påvirkes.

 

Det eneste faktum her er at man ikke vet nøyaktig. hvis du leser artikkelen Flying postet etter deg er det mange statistiske sammenhenger av typen ringefinger lenger enn pekefinger og hvor mange eldre brødre man har, men man vet jo fortsatt ikke om dette har med den f.eks. sosiale delen av å vokse opp med eldre brødre, eller om fingerlengden avhenger av hormoner som avhenger av seksualitet, eller hva det er som styrer hormonene som bestemmer seksualiteten.

Jo, man vet faktisk det.

 

Hadde alle mennesker plutselig blitt homofile ville vi død ut som rase med mindre man tvinget seg selv til å formere seg.

Sånn sett er det greit av majoriteten av menneskene er hetero.

Hadde alle mennesker plutselig begynt å bruke prevensjon, osv. osv., bla bla.

 

Som kristen er jeg motstander av homofili, men som liberalist aksepterer jeg individets valg, folk må få velge selv om de ønsker å være homofile eller ikke. - At homofile skal få gifte seg kristent, i en kirke derimot, er jeg ikke sikker på om jeg ville godttatt.

Å være motstander av homofili er som å være motstander av mørk hudfarge.

 

Samme konsept som rasisme.

Lenke til kommentar

Har ikke lest noe særlig poster her, så svarer i grunnen på førsteposten..

 

 

Selv synes jeg homofili er et avvik fra det "normale", at det under ideelle forhold ikke skal forekomme. Dette er på lik linje som med folk som er svaksynte og trenger briller. Man skal, under ideelle forhold, ikke trenge briller, etter hvordan jeg oppfatter ting. Så har det seg slik at noen har fått skadet synet, blitt født med dårligere syn, etc.. litt slik som med homofili. Det at noen er homofile, eller har et behov for briller, er jo ikke noe noen kan noe for.

 

Når det er sagt, så har jeg absolutt ingenting i mot homofile, eller homofili. De er "folk som oss alle" de også, bare med et annet annet avvik enn svaksynhet. Det finne mange "avvik fra normalen" her i verden, homofili er ett av dem, uten at det er noe som helst galt i det.

 

 

Men, jeg er sterk motstander at homofile skal få adoptere unger (via surrogatmor, etc.)! Dette er fordi at jeg er en sterk tilhenger av at en unge har rett til en mor(!) og en far(!), ideelt sett! Dette er ikke fordi jeg tror at homofile ikke er i stand i å være foreldre, for jeg tror at de er like flinke/dårlige som hvilken som helst annen person. Men, det har med hva et barn har "rett til", og ikke. Slikt sett er ikke dette et spørsmål om homofili, eller hva jeg synes om det, men det er et for meg veldig sterkt tema som ofte kan komme frem ved snakk om homofili, som jeg synes er viktig. For å ta en banal brillesammenligning igjen: Det at du er svaksynt gjør at du trenger briller. Det er ikke noe å gjøre med det, slik er det bare. Beklager! Det at du er i et homofilt forhold gjør at du ikke kan få unge (etter min mening, og naturens). Slik er det bare. Beklager! Å få unger en gave noen er så heldige å få, det er ikke en rett!

 

 

Mine 10 cent.. :)

Lenke til kommentar

Hva om valget var mellom:

 

1. En elendig mor og en elendig far

og

2. En meget god far og en meget god far

 

er det åpenlyst at samtlige barn hadde hatt det bedre hos alternativ 1?

 

Dersom et barn hadde fått bedre omsorg hos to fedre enn gjennomsnittsomsorgsnivået i heterofile parforhold, hvorfor skulle ikke de få lov til å oppdra et barn?

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å velge mellom 2 onder.. Selvfølgelig hadde barnet hatt det bedre hos en meget god far og en meget god far. Det betyr ikke at jeg ikke kan være motstander av far+far fordet!? Jeg ar motstander av narkotika også. Men, jeg er mer motstander av heroin, enn kokain. Det betyr ikke at jeg er FOR hasj, eller kokain, selv om heroin er verre!

 

Som sagt, så er det snakk om ideelt sett, og jeg er motstander av homofile kan (via surrogat) sette et barn til verden, som vil vokse opp i et homofilt forhold. Det betyr ikke at det er likestilt med overgripere som mishandler sine barn..

 

 

EDIT: Det bunner rett og slett ut i at jeg er grunnleggende og fundamentalt (smør på flesk, men det trengs) uenig i at far+far / mor+mor skal oppdra unger, og at det skal unngåes, hvis det kan.. Det finnes unntak, som du nevner, når det man velger "the lesser evil" ..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Ja, den synes jeg var drøy.. enig der!

 

 

EDIT: Jeg må komme med en liten kommentar til dette, for å korrigere meg selv litt, eller utdype.

 

Da det blir født mørkere peroner enn hvite meg, så kan man se på hudfargen og ansiktstrekk sånn generelt hvor de kommer fra i verden. Det at man er mørk betyr at man er bedre anlagt for å tåle mer sol og varme, enn hva f.eks jeg gjør, som er veldig så hvit. At en afrikaner da er mørkere enn meg synes jeg slikt sett ikke er rart, da det jo er varmere i Afrika, enn her i Norge. Det skulle i grunnen bare mangle.. Slikt sett synes jeg ikke utsagnet "ditt" var så ufyselig som det var dumt og ignorant.

 

Når det gjelder homofili, så tror jeg (og det er kanskje her jeg selv er ignorant, men det er nå det jeg tror på selv) at fra naturens side, så er det meningen at menn skal være maskuline og kvinner feminine, slik vi kjenner begrepene uten å flisespikke. Jeg tror det er meningen at man skal føle seg tiltrukket av kvinner og omvendt. Det er slik jeg tror det egentlig skal vite. Så finnes det unntak, som homofili. Og, som jeg også har sagt, så er det absolutt ikke noe jeg har noe i mot, eller holder mot noen, eller at det gjør vedkommende til noen verre, eller mindreverige personer for det. Jeg tror derimot at det er et avvik fra normalen. Og, avvik betyr ikke "freak", men er et ord som ofte brukes i statistikk og er nokså uskyldig. Det finne altså homofile, og igjen: ingenting galt i det. Jeg står allikevel på at det er et avvik fra hvordan naturen EGENTLIG hadde tenkt at alt skulle være, ideelt sett.

 

Jeg får følelsen av at du mener jeg "rakker ned på homofile", og det synes jeg ikke selv at jeg gjør.

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...