Gå til innhold

– Nå må norske politikere våkne


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hvor mange som ville jobbet der til daglig. Men totalt sett så vil jo det være veldig mange som blir involvert, feks elektrikere, byggfolk til å bygge bygningen, kjølemontører, heismontører, folk som skal legge asfalt, transport av utstyr/materialer, graving av linjer bare for å nevne det jeg kommer på i farten. Massevis av forskjellige folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hvor mange som ville jobbet der til daglig. Men totalt sett så vil jo det være veldig mange som blir involvert, feks elektrikere, byggfolk til å bygge bygningen, kjølemontører, heismontører, folk som skal legge asfalt, transport av utstyr/materialer, graving av linjer bare for å nevne det jeg kommer på i farten. Massevis av forskjellige folk.

Under oppføring så vil selvsagt mange bli involvert, men det er begrenset hva det har å si for bygda senteret blir plassert i, og det er uansett bare over en kort periode. Jeg er mer interessert i hvor mange som vil ha sitt daglige virke i et slikt senter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor mange som ville jobbet der til daglig. Men totalt sett så vil jo det være veldig mange som blir involvert, feks elektrikere, byggfolk til å bygge bygningen, kjølemontører, heismontører, folk som skal legge asfalt, transport av utstyr/materialer, graving av linjer bare for å nevne det jeg kommer på i farten. Massevis av forskjellige folk.

Under oppføring så vil selvsagt mange bli involvert, men det er begrenset hva det har å si for bygda senteret blir plassert i, og det er uansett bare over en kort periode. Jeg er mer interessert i hvor mange som vil ha sitt daglige virke i et slikt senter.

 

Ett sted på internet stod det opp til 300 ansatte..trur det var Foxnews..

Lenke til kommentar

Logisk resultat av lenge missdrift av Norge AS av Arbeiderkommunistpartiet & Sosisialkommunistiskparti, ved bla. annet manglene net infastruktur.

Unaturlige skattenivåer sammen med generell lav kompetanse (pga. penge sultet utdannelse struktur).

Manglere politisk vilje & rammevilkår for større prosjekter som kan skaffe mye penger og arbeid.

 

Med våre penger kunne vi vært best på teknologi i verden!

Vi kunne ha verdenes beste net infastruktur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo en tabbe av dimensjoner. Dessverre har ikke politikerne helst skjønt dette med facebook. Regjeringen kunne ha gitt dem nytt bygg, på betingelse av at Janne Kristiansen (sjefen for PST) har fått en kabel direkte inn til serveren med adminrettigheter.

 

De kunne da få tilgang til alle bilder og informasjon over hele Europas befolkning. Vi har jo en solid tradisjon for overvåkning i dette landet her.

 

(Litt usaklig, men jeg kunne ikke dy meg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig vanlig at Norge ikke ønsker arbeidsplasser.... dessverre -.-

Og du er klar over at vi har så nærme 0% arbeidsledighet i dette landet som det er mulig å komme?? Vi har sogar så mange jobber at vi kan dele ut en haug til svensker, dansker, polakker, lituaere, estlendere osv osv. Vi har aldri hatt det så godt i Norge før, men er vi fornøyde. Nei helsike heller vi vil pinadø ha et datasenter for Facebook også. Når det nå en gang er svensker som kommer til å jobbe der så kan man jo like godt la svenskene få hele greia?

Lenke til kommentar

Veldig vanlig at Norge ikke ønsker arbeidsplasser.... dessverre -.-

Og du er klar over at vi har så nærme 0% arbeidsledighet i dette landet som det er mulig å komme?? Vi har sogar så mange jobber at vi kan dele ut en haug til svensker, dansker, polakker, lituaere, estlendere osv osv. Vi har aldri hatt det så godt i Norge før, men er vi fornøyde. Nei helsike heller vi vil pinadø ha et datasenter for Facebook også. Når det nå en gang er svensker som kommer til å jobbe der så kan man jo like godt la svenskene få hele greia?

 

Går du på NAV så er du arbeidsledig. Enkelt og greit.

At vi lyver på statestikken forander ikke på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst, kan ikke jeg heller få beholde pengene mine i stedet for at staten skal ta de og investere de for å subsidiere fuckings facebook? Jeg er glad det ikke er i Norge man gjør slike politiske PR-stunt for å hjelpe stakkars facebook. Jeg har masse smarte prosjekter jeg kan investere i, eventuelt kan jeg spare til min framtid, alt ettersom hva forholdene tilsier.

 

Skap heller et miljø der alle bedrifter kan trives, med lave skatter og lav inflasjon.(Haha, sier jeg som om staten noen gang hadde det som formål). I stedet for å skattlegge alle så mye at man blir avhenging av subsidier for å i det hele tatt gidde å etablere noe.

 

Men, det er jo ingen som tenker på hva som nå IKKE skjer i sverige på grunn av denne subsidieringen. Kanskje må et sykehus legge ned her, og en restaurant legge ned der, for å frigi de ressurser som man nå tvinger inn i facebook-drift.

 

Dette ødelegger hele prisstrukturen i markedet der facebook i utgangspunktet måtte finne det stedet i verden der ressursene var billigst( altså trengtes minst). Men når de blir subsidiert, så ser det plutselig ut for facebook som om sverige er det beste stedet. Men i realiteten er det kanskje der det var mest andre ting som konkurrerte om de samme ressursene, men som nå ikke får muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...