Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Tja, jeg liker den. Designet er awesome og den funker veldig bra i hånda mi, føles veldig bra lagd. Skjermen er fantastisk, opp mot SGS2 sin skjerm, og er sykt bra i direkte sollys.

 

Den har mindre minne enn N9, though. Og mangler frontfacing camera, uten at det er noen enorm greie. Den har også litt mindre skjerm, og lavere oppløsning.

 

Men på alle fronter en mobil jeg ville kjøpt om jeg ikke hadde N9 allerede.

 

PS: fullstendig mulig å kjøpe denne telefonen fra storbrittania eller andre land uten noe stress, vil jeg tro. Så du kan vel ha den ganske så fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vansker for å tro at Nokia med Windows OS skal kunne utkonkurere Samsung og HTC. Men blir spennende å se

 

Enig vist man ser på salgstallene på mobiltelefoner er meste parten av bestselgerne Android Telefoner.

 

Folk vil tydeligvris ha Android, og det er vell ingen som kan nekte Nokia og bruke Android?

Lenke til kommentar

Har vansker for å tro at Nokia med Windows OS skal kunne utkonkurere Samsung og HTC. Men blir spennende å se

 

Enig vist man ser på salgstallene på mobiltelefoner er meste parten av bestselgerne Android Telefoner.

 

Folk vil tydeligvris ha Android, og det er vell ingen som kan nekte Nokia og bruke Android?

 

Mobilavdelingen til nokia er vell kjøpt opp av microsoft.. Så det er ikke noe fare for at vi får sett en nokia med android med det første..

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så skuffende?

 

Ser meget like ut de skjermene, men vet ikke om de er like...

 

Er ikke det åpenbart? Synes ikke det gir noe godt inntrykk at man kan se pikslene på en skjerm. Men, hvis det ikke plager deg så er det jo fint. :)

 

Vetta søren jeg.. Vet ikke hva det vil si med pentile skjerm..

trodde det oppløsningen som avgjorde om man så pikslene på en skjerm..

Lenke til kommentar

Kraftpapir du [har en annen oppfattelse av virkeligheten enn meg, uten tvil grunnet i noe fornuftig som ikke krever så absurd kjempesårende direkte angrep på linje med krigføring og voldtekt av mødre som tidligere stod hvor denne teksten nå står]. Det er ikke som å sitte spille PacMan på originalkonsoll, du ser kanskje noe om du klikker mongovinkel og går Sherlock Holmes på skjermen med forstørrelsesglass, men skjermen er pretty damn good ellers.

 

Tror ikke selv de dårligste, mest feilaktige reviews har sagt noe annet enn godord om skjermen på N9.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

En grei start av Nokia, gleder med til å se fortsettelsen.

Det vi må huske er at Nokia er en stor og tung "Skute", og de har i alle år laget mobber med Symbian (og litt Meego da, men det er så lite at det teller ikke :p) Nå har de en ekslusiv avtale med Microsoft om å produsere smartphones KUN levert med WP, og det ser ut til at den avtalen inneholder en og annen fordel for Nokia også.

 

En annen ting vi må huske på er bedriftsmarkedet. Det dukker stadig opp meldinger om at Android er utsatt for ditt og datt, senest idag http://www.dinside.no/881177/pass-deg-for-falske-android-apper . De fleste bedrifter er basert på Microsoft via Exchange, Office, og kanskje Sharepoint.

Når man da vet disse fakta, så kan man da forestille seg hvilken plattform en IT-Ansvarlig vil anbefale ovenfor ledelsen som standard plattform ? Også kikker man litt inn i glasskula, og der ser man Windows 8, med Metro grensesnitt. Og man ser nettbrett, med Metro grensesnitt. Og man får Windows Phone 8 i samme tidsrommmet.

Hva velger man da som IT-Ansvarlig ?

Pr idag, så koster vel en iphone omtrent 1000,- mer enn en tilsvarende WP basert telefon, og de gjør samme jobben, med unntak av spill og kanskje multimedia.

Hvilken standard velger så Økonomisjefen og IT-Ansvarlig ?

Lenke til kommentar

Frontkamera har jeg alltid sett på som en nyttig til til videosamtaler, men på en annen side har jeg aldri faktisk utført en videosamtale fra mobilen. Tok et lite opprop her, og av de 15 jeg spurte er det ingen som faktisk har brukt frontkamera til noe annet en speil.

 

Jeg har en Omnia 7 i dag, og har egentlig ikke tenkt over at det mangler på denne. Det er to rundinger på toppen der, ved siden av høytaleren, i hodet mitt var en av disse kamera. Tok det nesten for gitt uten å tenke mer på det når jeg pakket den ut og kikket på den første gang. Tenkte ikke mer på det før en par tre mnd. senere da jeg leste at mobilen faktisk ikke hadde støtte for kamera. Den dagen irriterte det meg, men så glemte jeg det da jeg fra da til nå fremdeles ikke fikk det behovet.

 

Jeg ønsker meg like vell frontkamera på mobilen, merkelig nok. Sikkert fordi jeg føler på at muligheten for videosamtale er kult, selv om jeg ikke bruker det.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Kan noen her forklare meg HVORFOR Nokia velger å lansere i Norge 3mnd etter UK? Lokalisering ligger vel i OS? Det kan ikke være fordi de ikke har oversatt sine egne apps til Norsk vel? Kontrakter ikke på plass? Distribusjonsavtaler? Vil jeg tape noe hvis jeg f.eks. bestemmer meg for å bestille denne fra UK/Tyskland? Jeg tåler å vente, men ser ikke helt påenget med mindre det vil være funksjonalitet som ikke vil fungere i Norge med mindre telefonen er kjøpt i Norge.

 

Tanker/svar?

Lenke til kommentar

Kraftpapir du er jo helt skadeblåst langt inn i retardasjon. Det er ikke som å sitte spille PacMan på originalkonsoll, du ser kanskje noe om du klikker mongovinkel og går Sherlock Holmes på skjermen med forstørrelsesglass, men skjermen er pretty damn good ellers.

 

Tror ikke selv de dårligste, mest feilaktige reviews har sagt noe annet enn godord om skjermen på N9.

 

Jøss, så sur du ble da. Jeg må vel få lov til å ikke like en pentile skjerm? Skjermen er fin så lenge man har den litt på avstand, men jeg hadde foretrukket om det ikke var pentile. Synes det samme når jeg hadde Galaxy S fks. Det har ingenting med Nokia å gjøre.

 

Og ja, jeg har jo selvfølgelig hatt N9, ellers hadde jeg jo ikke uttalt meg. Neste gang kan du spare deg for personangrep. Er jo ikke sånn at jeg har laget et stort nummer ut av dette. Alt jeg sa at det er skuffende. Maken til oppførsel.

Lenke til kommentar

synd du tok det som et angrep, jeg mente det in jest egentlig =P .

 

Jeg informerte bare the general public om at dette ikke er noe som skader brukeropplevelsen i det hele tatt.

 

at de utsetter launch har nok mer med å kapitalisere på nokia n9 å gjøre, muligens, da landene som får WP først er de landene hvor n9 ikke ble lansert.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

[...] at de utsetter launch har nok mer med å kapitalisere på nokia n9 å gjøre, muligens, da landene som får WP først er de landene hvor n9 ikke ble lansert.

 

Ahh.. D hadde jeg ikke tenkt på. Surt for meg, som har lett etter en WP-telefon i mnds-vis nå. Endelig ser jeg noe som ser ut som et instabuy, bare for å måtte vente i 3mnd. :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...