Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Har vansker for å tro at Nokia med Windows OS skal kunne utkonkurere Samsung og HTC. Men blir spennende å se

 

Enig vist man ser på salgstallene på mobiltelefoner er meste parten av bestselgerne Android Telefoner.

 

Folk vil tydeligvris ha Android, og det er vell ingen som kan nekte Nokia og bruke Android?

 

Mobilavdelingen til nokia er vell kjøpt opp av microsoft.. Så det er ikke noe fare for at vi får sett en nokia med android med det første..

Nei så vit jeg vet så har bare nokia og Microsoft en avtale.

Tviler på at Microsoft har råa til og kjøpe nokia.

 

Vi snaker om verdens største mobil produsent her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vansker for å tro at Nokia med Windows OS skal kunne utkonkurere Samsung og HTC. Men blir spennende å se

 

Enig vist man ser på salgstallene på mobiltelefoner er meste parten av bestselgerne Android Telefoner.

 

Folk vil tydeligvris ha Android, og det er vell ingen som kan nekte Nokia og bruke Android?

 

Mobilavdelingen til nokia er vell kjøpt opp av microsoft.. Så det er ikke noe fare for at vi får sett en nokia med android med det første..

Nei så vit jeg vet så har bare nokia og Microsoft en avtale.

Tviler på at Microsoft har råa til og kjøpe nokia.

 

Vi snaker om verdens største mobil produsent her.

 

Tror Microsoft kjøpte mobilavdelingen for 19 milliarder dollar.. Men jeg ikke helt sikker, var sikkert bare rykter også ble det bare til at de tegnet en avtale..

Lenke til kommentar
Tror Microsoft kjøpte mobilavdelingen for 19 milliarder dollar.. Men jeg ikke helt sikker, var sikkert bare rykter også ble det bare til at de tegnet en avtale..

 

Wrong wrong wrong! :p

 

Nokia fikk 1 billion dollars for å lage Windows telefoner. That's all the contract says.

 

Btw, litt lite lagringsplass på Lumiaene, men du får jo med SkyDrive på 25GB :)

Lenke til kommentar
Tror Microsoft kjøpte mobilavdelingen for 19 milliarder dollar.. Men jeg ikke helt sikker, var sikkert bare rykter også ble det bare til at de tegnet en avtale..

 

Wrong wrong wrong! :p

 

Nokia fikk 1 billion dollars for å lage Windows telefoner. That's all the contract says.

 

Btw, litt lite lagringsplass på Lumiaene, men du får jo med SkyDrive på 25GB :)

 

hehe, greit greit.. jeg gir meg :p

Lenke til kommentar
Tror Microsoft kjøpte mobilavdelingen for 19 milliarder dollar.. Men jeg ikke helt sikker, var sikkert bare rykter også ble det bare til at de tegnet en avtale..

 

Wrong wrong wrong! :p

 

Nokia fikk 1 billion dollars for å lage Windows telefoner. That's all the contract says.

 

Btw, litt lite lagringsplass på Lumiaene, men du får jo med SkyDrive på 25GB :)

 

Skydrive er langt fra det samme som å ha minne på enheten.. :mad:

Lenke til kommentar
Nokia fikk 1 billion dollars for å lage Windows telefoner. That's all the contract says.

 

De har også flere muligheter til å styre med OSet, såvidt jeg har forstått. Dypere integrering enn andre WP leverandører.

 

Fa Elop:

 

"And regarding WP, we have a great deal of flexibility in the changes that we can make; however, we believe a great deal of the success of the broader WP ecosystem will be in the consistency of both the end user and developer experience. Thus, we will be very thoughtful about the nature and degree of changes that we make.

 

Regards,

 

Stephen"

Lenke til kommentar

Tror Microsoft kjøpte mobilavdelingen for 19 milliarder dollar.. Men jeg ikke helt sikker, var sikkert bare rykter også ble det bare til at de tegnet en avtale..

Som påpekt ganske feil, men kanskje du forveksler.

 

Google kjøpte Motorola Mobility for ca. 75 milliarder kroner (!). For dette fikk de en drøss patenter og noen av de ga de videre til HTC rett etterpå for bruk i søksmål mot Apple.

Lenke til kommentar

Bundlet kartprogram som ikke trenger aktiv nettilgang er noe jeg savner, og kan være grunn nok til at jeg velger Nokia neste gang.

Helt enig. Savnet det helt siden jeg brukte E71 mange somrer tilbake.

 

Jeg synes det er et fint eksempel på hvordan Lumia-serien ser ut til å kunne bli bra. De tar deler av det Nokia alltid har vært gode på, som navigasjon, byggekvalitet, design og batteritid, kombinert med noe de nylig ikke har vært gode på, godt grensesnitt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvem bryr seg om frontkamera, tidenes mest ubrukelige feature.

Jeg bruker det ofte i forbindelse med Skype. på en iPhone 4. Funker knallbra!

Har både iPhone 4, Nokia N82 (m/frontkamera) og iPad liggende på stuebordet, men når det skal skypes så er det kun laptopen som duger. Frontkameraet på N82 har jeg brukt èn gang - sammen med en kollega som hadde fått samme type - for tre år siden. Har imidlertid tatt tusenvis av bilder med det vanlige kameraet på Nokiaen (som fremdeles gruser iPhone i kvalitet, etter alle disse årene).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvem bryr seg om frontkamera, tidenes mest ubrukelige feature.

Jeg bruker det ofte i forbindelse med Skype. på en iPhone 4. Funker knallbra!

Har både iPhone 4, Nokia N82 (m/frontkamera) og iPad liggende på stuebordet, men når det skal skypes så er det kun laptopen som duger. Frontkameraet på N82 har jeg brukt èn gang - sammen med en kollega som hadde fått samme type - for tre år siden. Har imidlertid tatt tusenvis av bilder med det vanlige kameraet på Nokiaen (som fremdeles gruser iPhone i kvalitet, etter alle disse årene).

Hadde også Nokia N82 i sin tid, om jeg ikke syns den gruser siste iPhone, så hadde den iallefall en fordel med enn langt større linse.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om frontkamera, tidenes mest ubrukelige feature.

Jeg bruker det ofte i forbindelse med Skype. på en iPhone 4. Funker knallbra!

Har både iPhone 4, Nokia N82 (m/frontkamera) og iPad liggende på stuebordet, men når det skal skypes så er det kun laptopen som duger. Frontkameraet på N82 har jeg brukt èn gang - sammen med en kollega som hadde fått samme type - for tre år siden. Har imidlertid tatt tusenvis av bilder med det vanlige kameraet på Nokiaen (som fremdeles gruser iPhone i kvalitet, etter alle disse årene).

Hadde også Nokia N82 i sin tid, om jeg ikke syns den gruser siste iPhone, så hadde den iallefall en fordel med enn langt større linse.

Ja, dette er den "gamle" iPhone 4. Kjøpt i august i år. Nå har jeg nettopp lagt inn tusen bilder fra den og er skuffet over at den er så mye dårligere enn den gamle Nokiaen. Halvparten av bildene er grå og uklare og på et par hundre av bildene har personene røde øyne. Mye arbeid å rette opp i Picasa!

 

For meg er det viktig at Lumia 800 har god kvalitet på kameraet. Et dårlig kamera blir ikke brukt! Og så ser jeg at radio er på plass. Det var en av grunnene til at jeg hoppet over N9. Ser forresten at NetOnNet selger en direkteimportert Lumia 800 for fem tusen nå.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...