Gå til innhold

Sniktitt: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg synes Anarchy Online og Age of Conan var flotte spill! Ao var helt revolusjonerende og spennende for meg da jeg testet det for mange år siden, men bytta til DAoC fordi den pvp løsningen var (er?) best.

 

Age of Conan så jo helt rått ut og det var virkelig kvalitet over omgivelsene. Husker at min karakter tråkka rundt i fjellet og hørte lyngen knase under bena med døra åpen her så jeg hadde norsk skogluft rett inn. Det var litt spesielt. Men også denne gangen returnerte jeg til DAoC når jeg skjønte at det var ikke bare å dra inn i en åpen pvp sone å drepe folk.

 

Håper sannelig denne gangen at de lager god pvp. DAoC er foreldet og det er ikke så artig å spille på en litt tynt befolket server i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig spent på TSW. Skal nok definitivt prøve det, men om det blir noe man fortsetter med etter en evt. gratismåned kommer ann på hvilken rolle mikrotransaksjonene deres vil spille.

 

Det er vel heller ikke samme folkene som arbeider med TSW som sto bak AoC heller, så er ikke så redd for akkurat den biten. Dessuten har nok Funcom lært at AoC-lanseringen hvordan det _ikke_ skal gjøres ;P

Lenke til kommentar

Funcom har mistet all kredibilitet for meg etter Age of Conan. Har ikke noe som helst plan om å prøve dette såfremt det ikke kommer ut til en synkron fanfare fra spillanmeldere.

 

Det ser jeg aldri for meg muligheten til dessverre.

 

Det er greit nok med litt ekstra dekning av dette spillet ettersom det tross alt er et norsk firma, men begynner det ikke å ta litt av nå? Resten av verden virker rimelig uinteressert.

Lenke til kommentar

Ønsker meg litt bedre modeller/animasjoner på spillfigurene. Trenger ikke se ut som Crysis 2, men det har mye med kvalitetsfølelsen å gjøre, og den er ekstremt viktig. Jeg er jo ikke den første som kommenterer akkurat dette heller. Ellers ser det fortsatt utrolig spennende ut, og jeg kommer garantert til å forhåndsbestille.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Det var litt spesielt. Men også denne gangen returnerte jeg til DAoC når jeg skjønte at det var ikke bare å dra inn i en åpen pvp sone å drepe folk.

 

På PvP-serverane var jo alle permaflagga ... ? Sjølv om det var FFA i staden for RvR som i DAoC, då.

Ja FFA serverene var forsåvidt morsomme på Tortuga men ble generelt litt for anarkistisk for min del. Man må liksom ha en stor klan med folk man kan stole på.

 

Det var 3-veis rvr i DAoC som først fikk meg skikkelig hekta på rollespill med pvp. Har lett etter en erstatter en stund nå. Mye bra 2-veis rvr der ute (Aion, RIFT), men ingen greier å måle seg med 3-veis rvr systemet til Mythic. Krysser fingrene for Secret World!

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan folk fremdeles hentyder misnøye basert på AoC sin realtivt harde start. Man trenger ikke mer enn 2 min på google, eventuelt den første MMO-siden man kommer på for å lese og høre om hvor bra AoC nå er blitt, og hvor mye de har forandret på dette spillet. Jeg vil gå så langt at jeg tviler på noen MMO-utviklere kan skilte med en så solid omvandling og justering av et MMO som Funcom har gjort med AoC, og det er DET folk i rasjonelle omgivelser ville basert sine meninger på. The Secret World har forøvrig et helt annet team enn de som laget AoC, jobber separat. Med tanke på erfaringen Funcom sitter med nå, som kanskje er noe av det mest bunnsolide innen bransjen, i tillegg til ballene de viser de har, så kan jeg ærlig talt ikke fatte at folk i det hele tatt vurderer å tro at dette blir et lignende resultat som AoC var på release. Tullinger som ikke har greie på hva de snakker om, som har lest for mye whineposter på diverse sinnaforum burde kule bæret litt, og se hva Funcom faktisk driver med før du begynner med sitt meningsløse AoC-refererte fjas!

 

Vel ... Jeg var der ved AoC release og i en god stund deretter og jeg stakk innom igjen nå for noen månder siden for å se om det var blitt noe å bite mer tak i...etter en liten stund blir jeg på ny smertelig klar over at spillet er fullt av bugs.

 

Det første som møtte meg var jo faktisk bugs ... blinkende texturer, kjettingene til hun første dama fulgte etter oss, svevende over hodet hennes gjennom hele starten. Samt en hel haug andre issues som man møter på etter hvert ... så jeg gadd ikke mer ... igjen! ... Når spillet har fått så mange år på å "modnes" skal man tro at de hadde klart å fjerne det meste av barne sykdommene! ... men jeg gidder ikke mer, og kommer nok ikke til å teste Secret World med mindre de kommer med en trial eller free to play. Kommer ikke til å kjøpe mer Funcom utestet.

 

På den annen side så storkoste jeg meg med Anarchy Online, spilte det i mange år og var mektig imponert den gang. Sitter på gjerdet og venter på ny grafikkmotor, men det begynner nå å dra så grenseløst ut i langdrag med den at de kunne snart ha utviklet et helt nytt spill på samme tiden. Begynner å få en følelse av vaporware på den fronten nå...

Lenke til kommentar
Det vi ikke er vant til, er å se hvordan denne spillmekanikken fortoner seg når spillverdenen ikke består av alver, orker, sverd og skjold.
Dette er jo kun kosmetikk. Ser man grovt nok på det så er alle MMO like. Det som blir viktig er settingen, spillmekanikken og flyten i spillet.

Som tidligere nevnt i andre tråder om TSW, så liker jeg settingen. Har ikke noe i mot fantasy, men utviklere/utgivere har ikke vært veldig nyskapende på dette området, så Funcom skal ha pluss i boka for å komme med noe nytt og/eller anderledes.

 

Når det kommer til bugs o.l. ved lansering, så tror jeg mange har blitt bortskjemt ved at de begynte å spille WoW en god stund etter at det ble lansert, slik at de aldri fikk med seg oppstart problemene der, og forventer at ting skal være "perfekt" fra dag 1. Vi kan selvfølgelig diskutere hvor mange bugs o.l. som er akseptabelt ved lansering, men å forvente 0 blir utopi. For meg er ikke antall bugs o.l. ved lansering det som er viktigst, men hvor raskt de klarer å utbedre dem.

 

Er man skeptisk til Funcom og TSW, så er det ingen som tvinger noen/deg til å kjøpe det. Er bare å vente på anmeldelser og brukererfaringer på ymse forum før man evt. velger å kjøpe. Liker man ikke det man ser/leser, så er det ikke mangel på andre spill man kan bruke tiden sin på i stedet for. Selv om AoC har eller har hatt sine problemer, så venter jeg med å dømme Funcom og TSW til dette faktisk har blitt lansert. De kan ha lært av sine feil, de kan gjenta dem, det finner vi ut av i april og utover neste år.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan folk fremdeles hentyder misnøye basert på AoC sin realtivt harde start. Man trenger ikke mer enn 2 min på google, eventuelt den første MMO-siden man kommer på for å lese og høre om hvor bra AoC nå er blitt, og hvor mye de har forandret på dette spillet...

 

Vel ... Jeg var der ved AoC release og i en god stund deretter og jeg stakk innom igjen nå for noen månder siden for å se om det var blitt noe å bite mer tak i...etter en liten stund blir jeg på ny smertelig klar over at spillet er fullt av bugs...

 

Var da volsomt til mas om bugs. Jeg føler meg tvunget til å informere deg om at du har med høy sansynlighet problemer med PC-en din. Selv har jeg 5 chars på lvl80 på AoC, levlet opp med gjevne mellomrom, den første kort etter release, den siste for et par måneder siden. Ikke en eneste visuell bug ble funnet under mine siste gjennomspillinger. Nå har jeg tross alt gtx580 SLI og så videre, men spillet er 100% visuelt bug-fritt når det spilles på min maskin. Det er også det vakreste MMORPGet jeg har spilt.

 

Jeg syns rett og slett det er forbausende hvor mye missnøye Age of Conan har skapt hos så mange brukere. Ja, spillet var ørkentomt for innhold da spillet kom, men det føles absolutt ikke slik i dag. Jeg har spilt så og si alt av moderne MMO-er, og grunnen til at jeg ikke har spilt noen mer enn AoC er rett og slett på grunn av gameplayet. Der leverer nemmelig AoC, i mine øyne, det beste og mest dynamiske og skill baserte systemet som er å finne. Her må man hamre løs på tasteturet med presisjon og tenke på alt fra fiendens cooldowns til hvilken vinkel man slår fienden fra. Med 12 spillere på banen, Meshuggah - Bleed i bakgrunnen, og en Red Devil på bordet sitter jeg limt til skjermen i total konsentrasjon under PvP. I tillegg har man skremmende behaglige Fatalities. Det er lite som slår følelsen av å vinne mot en pvplvl 10 sin med sin pvplvl 4 DT i duell, og avslutte kampen med å slå fienden i kne, og brekke nakken på karen med hendene.

 

Nei, gi meg et raskere, mer direkte, og mer dynamisk kamp system så skal jeg legge Age of Conan på hylla. Intill den gang kommer jeg til å hugge hue av russere :D

 

edit: leifs

Endret av Ebbo
Lenke til kommentar

Trur kanskje WAR hadde vorte betre mottatt om Mythic hadde gått for tre eller fleire realms i staden for berre to... Men det vert litt off-topic.

 

Det er forsåvidt, så vidt eg forstår, opent for PvP mellom dei tre faksjonane i TSW.

Nå hadde ikke Mythic så mye de skulle sagt der. Warhammer universet er jo stortsett Chaos vs. Order og jeg tror nok franchiset hadde sterke begrensninger/føringer fra Games Workshop (de som eier konseptet og lager brettspillet).

 

Når det er sagt synes jeg jo WAR's pvp servere var dritkule men de stengte alle sammen og så ble alt overført til USA ... jeg testa litt for ikke så lenge siden, men høy ping + casual gamer gjorde at jeg fikk litt for mye bank og det syntes som om kampsystemet nesten belønnet "keybash". Jeg gjorde det best når jeg programmerte Logitech tastaturet til å hamre løs på de mest brukte abilities i en litt smart rekkefølge.

 

DAoC har et mye smartere kampsystem. Tempoet er littegranne lavere og det er ingen global cooldown. Abilities havner i en kort kø og fyrer sekvensielt. Det lager mer flyt og er mindre sårbart for lag.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan folk fremdeles hentyder misnøye basert på AoC sin realtivt harde start. Man trenger ikke mer enn 2 min på google, eventuelt den første MMO-siden man kommer på for å lese og høre om hvor bra AoC nå er blitt, og hvor mye de har forandret på dette spillet.

Jeg vil gå så langt at jeg tviler på noen MMO-utviklere kan skilte med en så solid omvandling og justering av et MMO som Funcom har gjort med AoC, og det er DET folk i rasjonelle omgivelser ville basert sine meninger på.

 

The Secret World har forøvrig et helt annet team enn de som laget AoC, jobber separat. Med tanke på erfaringen Funcom sitter med nå, som kanskje er noe av det mest bunnsolide innen bransjen, i tillegg til ballene de viser de har, så kan jeg ærlig talt ikke fatte at folk i det hele tatt vurderer å tro at dette blir et lignende resultat som AoC var på release.

 

Tullinger som ikke har greie på hva de snakker om, som har lest for mye whineposter på diverse sinnaforum burde kule bæret litt, og se hva Funcom faktisk driver med før du begynner med sitt meningsløse AoC-refererte fjas!

 

Så må du, tullingen, ikke sutre noe så inni helvete som du gjør. Vi baserer dette på erfaringer med firmaet, om det er andre personer som jobber på spillet eller ei. Og din tulling, ikke vær så godtroende på deg selv og tro at du har rett.

Lenke til kommentar

Nå hadde ikke Mythic så mye de skulle sagt der. Warhammer universet er jo stortsett Chaos vs. Order og jeg tror nok franchiset hadde sterke begrensninger/føringer fra Games Workshop (de som eier konseptet og lager brettspillet).

 

Tja ... Nei. Heile Chaos vs Order-konseptet i WAR er meir ein Mythic-konstruksjon enn noko som har ein botn i WFB-fluff. Relasjonene mellom rase, nasjon og kvar deira chaos-grupperingar er i utgangspunktet mykje meir uklåre og utviska enn den framstillinga ein ser i WAR. Grupperinga der er ikkje direkte feil, men den er ganske tydeleg eit produkt av at designomsyn (og då ønskjet om å ha to faksjonar) vart prioriterte framfor fluff og eit opnare RvR-system. Om dei var "tom for hærar", så var det jo meir enn nok som var utelète til å snekre saman ein tredje, "nøytral" faksjon (i staden vart mange av dei berre brukt som PvE mobs).

 

Eller så kunne dei ha droppa alliansane og heller hatt 6-10 realms, med potensial for lause allianser mellom dei som ikkje er direkte i opposisjon.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før og sier det igjen, dersom Funcom ikke har klart å optimalisere motoren til et slikt nivå at alt flyter bra på alle kraftige maskiner, så kommer de til å gjøre det elendig nok en gang.

 

Spillere vektlegger spillbarhet (i den grad at det faktisk flyter bra) like høyt som noe annet.

 

Age of Conan skuffet veldig med tanke på flyt. Det går rett og slett som sirup.

 

Et spill som man skal holde på med i flere hundre timer bør føles smooth og ikke noe som jobber mot deg. Lange loading sekvenser er også en uting.

 

Personlig håper jeg de har klart å optimalisere motoren skikkelig, men tidligere erfaringer sier noe annet.

 

Ellers er spillene de lager meget gode.

 

Edit: Ser Ebbo har lagt ved hvor mange 80's han har for å forsvare utsagnet sitt, så da kan jeg vel informere om at jeg også har 5 stk level 80. Den første ble startet allerede i early access, den siste ble 80 for noen måneder siden.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

@Lunalotic - Så jeg må skaffe meg en skikkelig PC? For det første så vet du null om hva jeg sitter på av hardware og for det andre så skulle man tro at et spill som kjører på teknologi som er nyere enn seg selv skulle kjørt noenlunde problemfritt. Men jeg får anta at i7 med 5970 (ikke Crossfire) og 12GB ram ikke er noe som kan kjøre AoC da...spillet lå til og med på en SSD ... og jo ... det er bugs i det området.

 

@Ebbo - Samme til deg egentlig ... Her er ingen problemer å spore, da vil jeg tro at jeg hadde hatt problemer med flere spill men så å si alt jeg kjører er problemfritt og der det oppstår noe så er nok de problemene relatert til bugs i spillet (muligens de ligger i driverne dog). Jeg har ikke testet igjen etter driver updates.

 

Er meget mulig spillet ikke liker ATI hardware, ikke vet jeg, men jeg vet at problemene var der ved forrige driver jeg kjørte på. Jeg har mer tro på det Bjohansen sier, at motoren er dårlig optimalisert.

Lenke til kommentar

Det er jo en smakssak, men for meg er AoC et av de mest stemningsfulle spillene jeg har vært borti. Jeg hadde ingen super PC, men koste meg med pen grafikk, fantastisk musikk og engasjerende miljøer.

 

Jeg spiller kun PvE dog og kan ikke uttale meg om PvP etc, men spilte AOC frem til 2010 ca når gaming PCen min tok kvelden.

 

Har ikke hatt mulighet til å skaffe en ny, men har fremdeles AoCkontoen min i tilfelle jeg får meg en ny PC etterhvert.

 

Jeg er spent på TSW, men lurer på om ikke de har bommet timingmessig med PR etc - de har snakket om dette spillet alt for lenge. Var jo masse buzz rundt mysterier etc i starten, men nå er folk bare lei av å vente.

 

Krysser fingrene for at de har lært av tidligere lanseringer og at dette er bra allerede i april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...